اخبار داغ

کارشناس روابط بین الملل در گفت و گو با دانا؛

مکرون می خواهد با مشت آهنین آشوب گران و معترضان را خاموش کند/ سیاست های فرانسه منافع سرمایه دارها را تامین می کند/ طبقات فقیر و متوسط فرانسه تحت فشار هستند

مکرون می خواهد با مشت آهنین آشوب گران و معترضان را خاموش کند/ سیاست های فرانسه منافع سرمایه دارها را تامین می کند/ طبقات فقیر و متوسط فرانسه تحت فشار هستند
معترضان لحاظ عدالت اجتماعی و عدالت درآمد و حقوق تحت فشار قرار گرفته اند و به آن ها ظلم می شود، یعنی روز به روز از قدرت آن ها کاسته و درآمد آن ها تضعیف می شود و طبقه سرمایه داران فرانسه نیز به ثروت های هنگفت دست پیدا می کنند.
[

محمدعلی بصیری، کارشناس روابط بین الملل در گفت و گو با  شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به آشوب های اخیر در کشور فرانسه، اظهار داشت: امانوئل مکرون، رئیس جمهور جناح احزاب راست فرانسه است؛ این احزاب سیاست های اقتصادی و اجتماعی شان به نوعی است که منافع سرمایه دارها و مرفهین را تامین می کنند و طبقه کارگر، متوسط و فقیر را تحت فشار قرار می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی تصریح کرد: عملاً قوانینی که آقای مکرون و جناح او در سال های اخیر در مجلس تصویب کردند، باعث شده است که مدت زمان کار برای نیروهای کارگری و کارمندی بیش تر شود اما در مقابل حقوق و مزایای آن ها کم تر شود و این مسئله جامعه را به دو قطبی سرمایه داری و زحمت کشان تقسیم و سرمایه دارها را از مزایای بیش تری برخوردار کرده است.

,

 

,

کارشناس روابط بین الملل افزود: اعتراضات جریان های کارگری و طبقه متوسط هر چه از طریق مدنی، مجلسین و رسانه ها تعقیب شد، نتیجه نداد و امروز به درگیری ها و شورش ها و آشوب های خیابانی جلیقه سبزها تبدیل شده است.

,

 

,

بصیری بیان داشت: این علل موجب شده است که دو سه هفته گذشته، شهرهای بزرگ فرانسه را با آشوب و نا امنی به شهرهای بی ثبات تبدیل کرده است.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: بعضی ها معتقدند که شاید عوامل بیرونی صحنه از جمله ترامپ و اختلافاتی که بین اروپا و آمریکا به این مسئله هم دامن زده و باعث شوند تا فشارها روی دولت فرانسه تشدید شود و آن استقلال و جدایی که فرانسوی ها با آمریکا و همچنین اختلافاتی که بین آمریکا و اروپا است، از این طریق دولت فرانسه را تحت فشار قرار دهند.

,

 

,

کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: واقعیت امر چیز دیگری است و در حقیقت جامعه فرانسه با شعارهای دموکراسی، حقوق بشر، عدالت طلبی و مهد آزادی ها، نباید به گونه ای باشد که نتوانند از طریق نهادهای دموکراتیک و مردمی، حقوق و خواسته های مردم را بدهند و مردم مجبور شوند به خیابان ها بیایند و از طریق درگیری خونین و خشن بخواهند به این حد اقل ها دست پیدا کنند.

,

 

,

بصیری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "خواسته اصلی آشوبگران و تظاهرکنندگان فرانسه چیست و چه سیاستی را دنبال می کنند چیست؟" گفت: معترضان لحاظ عدالت اجتماعی و عدالت درآمد و حقوق تحت فشار قرار گرفته اند و به آن ها ظلم می شود، یعنی روز به روز از قدرت آن ها کاسته و درآمد آن ها تضعیف می شود و طبقه سرمایه داران فرانسه نیز به ثروت های هنگفت دست پیدا می کنند.

,

 

,

وی در ادامه اشاره کرد: معترضان این مسئله را در آرمان ها و خواسته های انقلاب کبیر و جمهوری پنجم فرانسه نمی بینند که نهایتاً مقدمات تضاهرات و آشوب در فرانسه محیا شد.

,

 

,

کارشناس مسائل بین الملل اذعان داشت: در این ماجرا تا حدودی هم حق با مردم است که خواسته هایشان، خواسته های عدالت طلبانه و انسان محور است و این مکرون و عقبه وی است که می خواهد با مشت آهنین آشوب گران و معترضان را خاموش کند.

,

 

,

وی در پاسخ به این سوال که "آینده آشوب های خیابانی فرانسه چه خواهد شد" نیز گفت: اگر دولت فرانسه عقب نشینی کند و به خواسته های معترضان جواب دهد، این مسئله مهار می شود و تجربه هم نشان داده است که نظام های اروپایی به خاطر دموکراتیک بودنشان معمولاً در لحاظات 90  عقب نشینی می کنند و بخشی از خواسته های معترضین مورد توجه قرار می گیرد.

,

 

,

بصیری در پایان اشاره کرد: با توجه به سابقه ای که فرانسه در پنج جمهوری، شورش و همچنین انقلاب های متعددی که داشته است، این احتمال وجود دارد که دولت به رهبری مکرون عقب نشینی کند و این خواسته ها تا حدودی مورد توجه قرار بگیرد و سر و صدا و اعتراضات خاموش شود.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه