اخبار داغ

استاندار لرستان:

مهم‌ترین رسالت جنبش دانشجویی مقابله با فساد و عدالت‌خواهی است

مهم‌ترین رسالت جنبش دانشجویی مقابله با فساد و عدالت‌خواهی است
استاندار لرستان با بیان اینکه جنبش‌های دانشجویی در ایران مؤثر و تأثیرگذار بر تحولات اجتماعی بوده است گفت: مهم‌ترین رسالت جنبش دانشجویی مقابله با فساد و عدالت‌خواهی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، سید موسی خادمی عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز دانشجو با بیان اینکه دانشجویان با شورونشاط بیانگر امید هستند اظهار داشت: دانشگاه و دانشجو چندین رسالت دارد و اولین رسالتش آموزش و پژوهش است؛ دیگر رسالت فرعی و مهم دانشجو فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خارج از آموزش و پژوهش است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک،,

 

,

وی با اشاره به اینکه در ایران جنبش‌های دانشجویی مؤثر و تأثیرگذار بر تحولات اجتماعی بوده است عنوان کرد: روحیه استکبارستیزی و استبداد ستیزی از ویژگی‌های این جنبش دانشجویان است که علیه استبداد داخلی و خارجی وارد عمل شدند؛ اوج جنبش دانشجویی در سال‌های منتهی به انقلاب اسلامی است و بار اصلی ترویج انقلاب اسلامی بر عهده دانشجویان بود و ادامه آن تصرف لانه جاسوسی را در پی داشت و در جنگ ایران و عراق جوانان با رویکرد وطن‌پرستی، حفظ ایران و دفاع از اسلام در اوج قرار داشت و جنبش دانشجویی بیشترین نقش را ایفا کرد.

,

 

,

استاندار لرستان بیان کرد: امروز نیز این جنبش دانشجویی فعال است اما باید رویکرد را متناسب با شرایط امروز انتخاب کنند و دانشجو نباید صدای قدرت شود چراکه قدرت‌ها به‌اندازه کافی تریبون، محافل و رسانه دارند، برخی دانشجو را معبر این کار قرار می‌دهند اما دانشجو باید منتقد قدرت باشد و جامعه را رصد کند تا ببیند قدرت کجا ایراد دارد.

,

 

,

وی افزود: دانشجو باید در بعد سیاسی زبان مردم و کسانی شود که دیده نمی‌شوند، دانشجو نباید زبان کسانی شود که قدرت دارند بلکه باید صدای افراد گمنام و بدون رسانه باشند؛ مهم‌ترین رسالت جنبش دانشجویی مقابله با فساد و عدالت‌خواهی است و جنس دانشجو انتقادی است و در قالب انجمن‌ها برای مردم کار کنند.

,

 

,

خادمی بابیان اینکه عدم حضور من در دانشگاه به معنای عدم تعقیب مشکلات دانشجویان نیست گفت: مجموعه مشاوران دانشگاهی در دانشگاه‌ها برای رسیدگی به مشکلات آن‌ها داریم و از دانشجویان حمایت می کنیم.

,

 

,

 وی در رابطه با بحث اشتغال که مهم‌ترین معضل کشور است تصریح کرد: توفیقات ما علیرغم تمام تلاش‌ها کم است به طوری که حجم زیادی از بیکاری انباشته‌شده وجود دارد و در لرستان نیز به دلایل عدیده ازجمله توسعه‌ نیافتگی، عدم سرمایه‌گذاری و فقر پایه‌ای، این مشکل بیشتر است.

,

 

,

استاندار لرستان با اشاره به اینکه نرخ بیکاری 12 یا 13 درصد نرخ بالایی است و استان‌هایی بیشتر از این نیز وجود دارد خاطرنشان کرد: در استان‌های غرب کشور علت بیکاری بالا را که پیگیری کردیم، در یک گروه و دو آیتم مسکن و اجاره مسکن دو برابر کشور هستیم.

,

 

,

وی بابیان اینکه در آینده می‌توان دید که لرستان به دلیل منابع و ظرفیت ها جز استان‌های اصلی و استراتژیک خواهد شد اظهار داشت: لرستان پراستعداد، با نیروی انسانی بالا و فرهنگ غنی است و موفقیت‌هایی همچون برتر شدن در حوزه پژوهش را سال گذشته داشته است.

,

 

,

خادمی در پاسخ به‌کارگیری مدیران غیربومی در لرستان تصریح کرد: دانشجو باید تحقیق و دقت کند، از 140 مدیر استان فقط دو مدیر از کهکیلویه و بویراحمد آمده که یکی مدیرکل حوزه استاندار و دیگری مدیرکل میراث فرهنگی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه