اخبار داغ

فرماندار چگنی:

بحران خشکیدگی جنگل‌های بلوط؛ فرهنگ درختکاری نهادینه شود

بحران خشکیدگی جنگل‌های بلوط؛ فرهنگ درختکاری نهادینه شود
فرماندار چگنی گفت: تغییر اقلیم آب و هوایی سبب شده جنگل های بلوط آسیب ببینند و در بعضی مناطق خشک شوند که برای خروج از این بحران باید درختکاری در مناطق مساعد انجام شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، قدرت اله ترابی نژاد صبح امروز در جلسه با فعالان محیط زیست شهرستان چگنی به آغاز عملیات اجرایی طرح زیبا سازی سراب ناوه کش اشاره کرد و اظهار داشت: مقدمات شروع اجرای طرح زبیاسازی قسمتی از خروجی سراب ناوه کش به سمت خرم آباد با کمک دهیاری و بخشدار مرکزی در دست اجرا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

وی بیان کرد: اگر بخواهیم آینده نگر باشیم و کشوری مقاوم و مستحکم داشته باشیم باید منابع طبیعی، آب، خاک، جنگل ها و مراتع را حفظ کنیم و از آنها به شیوه صحیح بهره برداری کنیم و اگر این اقدامات صورت نگیرد لطمه های زیادی وارد شده و نمی توانیم به خودکفایی برسیم.

,

 

,

فرماندار چگنی با اشاره به هفته جهانی خاک افزود: حفظ خاک در گرو حفظ جنگل، طبیعت، منابع طبیعی و آبخیزداری است؛ تغییر در اقلیم آب و هوایی سبب شده جنگل های بلوط آسیب ببینند و در بعضی مناطق خشک شوند چرا که کم آبی باعث میشود آب کافی به درختان نرسد و خشکیدگی درآنها رخ دهد که برای خروج از این بحران باید درختکاری در مناطق مساعد انجام شود.

,

 

,

وی عنوان کرد: موضوعی که باید در جامعه نهادینه شود فرهنگ درختکاری است که اگر بتوانیم در بین خانواده ها و مدارس این کار را آغاز کنیم بسیار نتیجه بخش خواهد بود.

,

 

,

ترابی نژاد با اشاره به نوع خاک و پوشش شهرستان چگنی گفت: نوع خاک در چگنی به سه بخش مرکزی، ویسیان و شاهیوند تقسیم می شود که در جنوب ویسیان منطقه آمیران و خروجی شهرستان به سمت کوهدشت پوشش کمی وجود دارد و در بخشی از مناطق شاهیوند هیچ پوششی وجود ندارد که همین امر سبب شده با اولین بارندگی سیل رخ داده و خاک را انتقال و جابه جا کند.

,

 

,

وی با بیان اینکه خوشبختانه با کمک مردم و مسئولان در تابستان شاهد آتش سوزی های بسیار کمی در سطح شهرستان بودیم خاطرنشان کرد: سال گذشته برای حفاظت از تپه شهدای گمنام در مقابل سودجویان و ساخت و سازهای غیر اصولی اعتباری تخصیص داده شده و امسال نیز اعتباری بالغ بر 700 میلیون تومان از اعتبارات دولتی به محوریت شهرداری اختصاص داده شده است که این کار توسط شهرداری انجام خواهد گرفت.

,

 

,

فرماندار چگنی تصریح کرد: با توجه به دفن دو تن از شهدای گمنام در تپه مجاور فرمانداری طرح احداث پارکی به مساحت پنج هکتار در دست اجرا است که امیدواریم شرکت آبفار لرستان برای حل مشکلات فاضلاب نای کش و نجات سرچشمه سراب و انتقال فاضلاب به خارج از روستا تمهیداتی در نظر گرفته و اقدامات لازم را انجام دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه