اخبار داغ

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان مرکزی اعلام کرد؛

افزایش نرخ بیکاری استان مرکزی/ایجاد ۲۵۰۰ شغل جدید با اجرای طرح اشتغال روستایی

افزایش نرخ بیکاری استان مرکزی/ایجاد ۲۵۰۰ شغل جدید با اجرای طرح اشتغال روستایی
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: بر اساس آخرین آمار تا پایان تابستان سال ۹۷، متوسط نرخ بیکاری استان مرکزی ۹.۶ درصد است که این آمار افزایش نرخ بیکاری طی یک سال گذشته را نشان می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ محمدتقی آبایی هزاوه مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان مرکزی شامگاه شنبه در صحن علنی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک ضمن تأکید بر اینکه با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی اتفاقات اخیر اقتصادی تأثیر بیشتری بر نرخ بیکاری استان نسبت به کشور گذاشته است گفت: بر اساس آخرین آمار تا پایان تابستان سال ۹۷، متوسط نرخ بیکاری استان مرکزی ۹.۶ درصد است که از متوسط کشوری ۲.۵ درصد پایین‌تر هستیم که این آمار در سال ۹۶، ۷.۹ درصد بوده که نشان از افزایش نرخ بیکاری طی یک سال گذشته دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار آفتاب,

۲۹۷ هزار نفر در استان مرکزی تحت پوشش بیمه هستند

, ۲۹۷ هزار نفر در استان مرکزی تحت پوشش بیمه هستند, ۲۹۷ هزار نفر در استان مرکزی تحت پوشش بیمه هستند,

آبایی ضمن بیان اینکه در استان ۱۹۹ هزار نفر مشمول قانون کار هستند عنوان کرد: به‌اتفاق بیمه‌هایی مانند بیمه‌های اختیاری، بیمه طلاب، بیمه کارگران ساختمانی و سایر بیمه‌ها، ۲۹۷ هزار بیمه‌شده در استان هستند که با احتساب خانواده‌هایشان ۶۵ درصد جمعیت استان با جمعیتی بالغ‌بر ۹۵۰ هزار نفر تحت پوشش این بیمه‌ها هستند.

,

وی با اشاره به اینکه ۸۰هزار نفر مستمری‌بگیر بیمه تأمین اجتماعی هستند، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۲۱۵ مقرری‌بگیر بیمه بیکاری غیر اختیاری در استان داریم و بر اساس آمار، تعداد بیکار شدگان یا مراجعه‌کنندگان برای دریافت بیمه بیکاری طی هشت‌ماهه ابتدایی امسال ۱۴۱۲ نفر بوده که نسبت به ۲۳۲۳ نفر کل سال ۹۶ و ۱۵۸۷ نفر هشت‌ماهه سال ۹۶ کاهش داشته است.

,

۲۵۰۰ فرصت شغلی جدید در روستاها

, ۲۵۰۰ فرصت شغلی جدید در روستاها, ۲۵۰۰ فرصت شغلی جدید در روستاها,

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی با تأکید بر سیاست کلی دولت در خصوص اشتغال، عنوان کرد: در حوزه اشتغال روستایی سهم استان از بودجه در نظر گرفته‌شده ۲۹۱ میلیارد تومان بود که ۷۰ درصد آن ابلاغ شد و ۵۰ درصد ابلاغی تخصیص یافت.

,

وی افزود: تا به امروز از مرحله اول این بودجه که در اختیار استان قرارگرفته است ۱۷۵ میلیارد تومان در قالب ۸۲۵ مصوبه در بانک‌های عامل داریم که اگر پرداخت شود پیش‌بینی می‌شود که ۲۵۰۰ فرصت شغلی جدید در روستاها ایجاد شود.

,

آبایی ادامه داد: از این رقم مصوبات، ۱۳۵ میلیارد تومان منجر به عقد قرارداد شده و ۱۰۵ میلیارد تومان نیز توسط بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت‌شده است که ۲.۵ میلیارد تومان از سهمیه مرحله اول بیشتر هست.

,

وی به اشتغال فراگیر در راستای رسته‌های منتخب در استان پرداخت و تشریح کرد: بر اساس این طرح رسته‌های پراشتغال شناسایی و ۲۹۱ میلیارد تومان به استان تخصیص داده شد که نرخ سود این تسهیلات نیز ۱۸ درصد است.

,

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی دیگر بخش سیاست دولت را حوزه اشتغال خانگی دانست و ادامه داد: ۱۴.۵ میلیارد تومان با سود ۴ درصد در این بخش در راستای ۱۴۰ عنوان شغلی زیر نظر چهار دستگاه ازجمله جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد و صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد که سقفش برای انفرادی بیست میلیون تومان و برای پشتیبانی ۱۰۰ میلیون تومان است.

,

وی کارورزی و مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی را دیگر حوزه‌های سیاست‌های دولت درزمینهٔ اشتغال برشمرد و با اشاره به اینکه جلوگیری از اشتغال غیربومی راهکار قانونی ندارد عنوان کرد : طبق برنامه ششم همه دستگاه‌ها الزاماً در شرایط مساوی باید پیمانکار بومی بگیرند که این مهم به همه شرکت‌های بزرگ استان بخشنامه شده است و تا حدودی هم پیگیری می‌کنیم که اگر پیمانکار هم بومی نیست، سعی شود به‌عنوان نیروهای پیمانکاری افراد بومی را جذب کنند.

,

آبایی با اشاره به اینکه فقط سه شهرستان اراک، دلیجان و ساوه برای حضور اتباع مجاز هستند تصریح کرد: اتباع، کارت کاردارند و مشخص است که می‌توانند در چه حوزه‌ای کار کنند و بر همین اساس گشت‌های مشترک با فرمانداری‌ها و نیروی انتظامی در کارآگاه‌های گزارش‌شده داریم که در صورت حضور اتباع غیرمجاز جریمه می‌شوند.

,

شناسایی ۱۹۵مورد اتباع غیرمجاز

, شناسایی ۱۹۵مورد اتباع غیرمجاز, شناسایی ۱۹۵مورد اتباع غیرمجاز,

وی افزود: در هشت‌ماهه اول سال ۹۷ ،۷۰ مورد جریمه صادرشده است، ۱۹۵مورد اتباع غیرمجاز شناسایی‌شده و ۸۲ میلیون تومان جریمه صادرشده و ۳۶ کارفرما را هم به مراجع قضایی معرفی کردیم.

,

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی ضمن بیان اینکه در حوزه توانمندسازی کارگران علاوه بر بیمه بیکاری الزام هست که زیر نظر فنی و حرفه‌ای، حرفه‌ای را بیاموزند تصریح کرد: آموزش برای کارگران در قالب دوره‌های آموزشی برقرار است. در سال ۹۷ در سطح کارفرمایی ۶ دوره آموزشی برگزار شد که ۱۴۸ نفر یا ۲۹۶۰نفر ساعت آموزش دیدند و در سطح کارگری نیز ۴۵ دوره برگزار شد که ۱۴۳۹ نفر یا ۱۱۵۱۲ نفر ساعت آموزش داشتیم.

,

وی عنوان کرد : سه پیمانکار در شهرداری اراک داریم که متأسفانه پرونده‌های  عدیده در اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی اراک در رابطه با آن‌ها تشکیل‌شده است که سنوات وعیدی کارگران، مربوط به ۹۵ و ۹۶، را پرداخت نکردند. در این زمینه شورای شهر کمک کنند که قطعاً پیمانکارانی به میدان بیایند که حداقل‌های قانونی برای کارگران رعایت شود.

,

آبایی برگزاری مراسمات ملی و مذهبی، مسابقات استعدادهای درخشان مذهبی و هنری، تأسیس خانه فرهنگ در کارخانه‌ها توسعه و تجهیز امکانات تجهیزات ورزشی را جز فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی دانست و اظهار کرد: همکاری با شورای پشتیبانی سوادآموزی استان صورت می‌گیرد و کارگران بی‌سواد و کم‌سواد را به آموزش‌وپرورش معرفی می‌کنیم.

,

فعالیت ۸۰۰ شرکت تعاونی در اراک

, فعالیت ۸۰۰ شرکت تعاونی در اراک, فعالیت ۸۰۰ شرکت تعاونی در اراک,

وی به بخش تعاون پرداخت و تصریح کرد: ۴۵ درصد کل تعاونی‌های استان را به خودمان اختصاص داده‌ایم و می‌توان گفت ازنظر تعاونی‌های فعال رتبه هشت کشوری و ازنظر کیفی با توجه به رتبه‌های خوب کسب‌شده طی سالیان گذشته توسط تعاونی‌های استان شرایط خوبی داریم.

,

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی لازمه اقتصاد کشور را تعاون دانست و بابیان اینکه ۸۰۰ شرکت تعاونی فعال در اراک داریم، عنوان کرد: تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران شهری در اراک عمده مشکلات شهر را حل می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه