اخبار داغ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان:

راه اندازی یگان حفاظت گشت ویژه حفظ حریم راههای استان کرمان

راه اندازی یگان حفاظت گشت ویژه حفظ حریم راههای استان کرمان
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت:حفظ حریم راه از اهمیت خاصی برخوردار است دلیل اول نگهداشتن حریم راهها با هدف تعریض و اجرای طرح های توسعه ای جاده هاست و دلیل دوم رعایت نکات ایمنی است که از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان ؛ سیدعلی حاج سیدعلیخانی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت:حفظ حریم راه از اهمیت خاصی برخوردار است دلیل اول نگهداشتن حریم راهها با هدف تعریض و اجرای طرح های توسعه ای جاده هاست  و دلیل دوم رعایت نکات ایمنی است که از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان ,

 حاج سیدعلیخانی در ادامه گفت: حریم قانونی جاده ها بر اساس نوع راه تعریف شده ودر آن امکان هیچگونه مستحدثاتی به غیر از تجهیزات راهداری وجود ندارد حریم نهایی در جاده های ما ۱۰۰ متر است که بعد از حریم قانونی تعریف شده و شامل سه قسمت می باشد اول حریمی است که برای تاسیسات زیربنایی مانند: آب، برق، گاز و … در نظرگرفته شده وسپس نوار سبز جهت ایجاد فضای سبز پیش بینی شده و قسمت سوم انتهای حریم نهایی برای تاسیسات خدماتی پیش بینی شده است.

,

وی تصریح کرد: بخشی از حریم جاده که جهت احداث مجتمع های خدماتی – رفاهی- بین راهی و نظیرآن در نظر گرفته شده، در این بخش از حریم نیز هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز است مگر با اخذ مجوز که متقاضیان مطابق قانون ملزم به اخذ موافقت اصولی از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هستند. لذا در هر بخش از حریم هرگونه ساخت وسازی صورت بگیرد، تخلف محسوب شده و علاوه بر اینکه با هماهنگی مراجع قضایی نسبت به  تخریب اقدام می گردد با متخلفین نیز برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

,

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان خاطر نشان کرد: در سال گذشته استان ما تصادفات جاده ای زیادی داشته است و بنا بر اطلاعات موجود، عمده این سوانح در ۳۰ کیلومتری منتهی به شهرها اتفاق افتاده است  لذا بر همین اساس مطالعاتی انجام دادیم که نشان داد احداث ورودی های غیر مجاز فرعی به اصلی توسط افراد محلی، ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه، نصب تابلوهای تجاری کوچک و بزرگ کنار جاده ای، دیوارنویسی، کوه نویسی و حضور دستفروشان و دوره گردها در حریم راه و…از جمله عواملی بودند که زمینه بروز سوانح را فراهم آورده اند.

,

احسان عراقی زاده معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان نیز گفت: طبق قانون ایمنی و حریم راهها تا ۱۵ متر از جاده هیج مانعی به جز تابلوهای راهنمایی و رانندگی نبایستی وجود داشته باشد.

,

عراقی زاده تصریح کرد: با توجه به محدودیت هایی نظیر نیروی انسانی، ماشین آلات، گشت راهداری، اعتبارات و…. بر آن شدیم برای نخستین مرتبه،  طرح پلیس حریم جاده  های استان را با همکاری نیروی انتظامی و بخش خصوصی با لباس فرم خاص و خود روهای گشت بغل نویسی شده فعال نماییم  که در مرحله نخست  حدود ۴۰ محور اصلی را پوشش خواهند داد  و در صورت موفقیت  این طرح، آن را در سنوات آینده توسعه خواهیم داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه