اخبار داغ

دغدغه این روزهای دانشجویان پیام نور دیری از نبودخوابگاه و سرویس ایاب و ذهاب

دغدغه این روزهای دانشجویان پیام نور دیری از نبودخوابگاه و سرویس ایاب و ذهاب
دانشجویان دانشگاه پیام نور کمبود اتوبوس برای رفت و آمد، هزینه بالای جابه جایی با وسایل نقلیه شخصی و نبود فضای خوابگاهی را از مشکلات اساسی خود عنوان می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل سپاس ؛ کمبود خوابگاه از یک طرف و ضعف امکانات خوابگاه‌های موجود از سوی دیگر، مدت‌هاست که دوران دانشجویی را برای بسیاری از دانشجویان سخت کرده تا جایی که عبارت «زندگی دانشجویی» در ادبیات روزمره بیانگر سبکی از زندگی فقیرانه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

کم نیستند دانشجویانی که به کمبود امکانات رفاهی، ازدحام بیش از حد دانشجو در اتاق خوابگاه‌ها، وضعیت نامطلوب سرویس‌های بهداشتی و آشپزخانه ها، نبود امکانات امنیتی و حفاظتی، نبود فضاهای مطالعه معترض هستند و هر روز صدایشان از دانشگاهی بلند می شود.

,

یکی از دانشجویان این مرکز آموزش عالی کمبود فضای خوابگاهی را از مشکلات جدی این قشر عنوان کرد و گفت: هم اکنون این امر برای آنان به یک دغدغه تبدیل شده است.

,

مهناز محمودی یکی از دانشجویان رشته علوم تربیتی در دانشگاه پیام نور دیر صبح امروز در گفتگو با سپاس ، اظهار داشت:متأسفانه امروزه به اصلی ترین مسئله دانشگاه که تولید علم و دانش های کاربردی روز دنیا است توجهی صورت نمی گیرد.

,

وی گفت: وجود یک خوابگاه با شرایط مناسب و در حد معمول برای مراکز آموزش عالی که در پی رسیدن به اهداف متعالی علم و دانش و دستیابی به فناوری هستند لازم و ضروری است؛

,

این دانشجوی علوم تربیتی پیام نور دیر با بیان اینکه چرا  ما باید فقط کارخانه تولید دانشجو باشیم، افزود: از این می ترسیم که روزی بنگاه معاملات در دانشگاه ها باز شود.

,

یکی از دانشجویان پسر به کمبود سرویس های رفت و آمد اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه چند سال است این مشکل وجود دارد اما هیچ چاره ای برای این مرکز آموزش عالی اندیشیده نشده است.

,

وی گفت: دانشجویان رسالتی سنگین در آگاهی بخشی در جامعه برعهده دارند که نباید از آن غافل شوند.

,

بردستانی ادامه داد: امروز رنج های مادی  و مشکلات معیشتی امان مردم را بریده و درمانده و بیچاره کرده است که اگر ما دانشجویان زبان گویا و راوی رنج های مردم نباشیم و از یاد آوری آن غفلت بورزیم چه بسا فردا بسیار دیر باشد.

,

این دانشجو یاد آور شد: بدلیل نبود نمازخانه در ساختمان دانشگاه، دانشجویان از روی ناچاری در سایت کامپیوتر نماز می خوانند.

,

وی در پایان ابرازکرد:مشکلات خوابگاهی دانشجویان  به قدری زیاد است که تخصیص این اعتبارات ویژه، شاید گوشه‌ای از آنها را برطرف کند.مشکلاتی که برای دانشجویان  که سهم بالایی از تولیدات علمی را به خود اختصاص می‌دهند همچنان ادامه دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه