اخبار داغ

فرماندار بیله سوار:

جمع آوری پسماندهای نایلونی از مزارع دشت مغان/موانع های اخذ مجوز محل دفع زباله بیله سوار رفع شود

جمع آوری پسماندهای نایلونی از مزارع دشت مغان/موانع های اخذ مجوز محل دفع زباله بیله سوار رفع شود
فرماندار بیله سوار گفت:متاسفانه در اخذ مجوز نهایی محل دفن زباله شهرستان بیله سوار برخی موانع وجود دارد که باید با همراهی نهادهای ذی‌ربط رفع شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از سبلان‌ما،حسن قبادی صبح امروز در در جلسه کارگروه مدیریت پسماند گفت: متاسفانه در اخذ مجوز نهایی محل دفن زباله شهرستان بیله سوار برخی موانع وجود دارد که باید با همراهی نهادهای ذی‌ربط رفع گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی با اشاره به محصولات زیر نایلونی کشت شده در شهرستان بیله سوار عنوان کرد: حدود 350هکتار از اراضی شهرستان به کشت صیفی جات از جمله هندوانه وگوجه فرنگی اختصاص یافته بود که در 8 مورد با توجه به عدم تعهدات کشاورزان صیفی جات نسبت به پاکسازی پسماند پلاستیک به مراجع قضایی معرفی شده اند .

,

فرمالندار بیله سوار عنوان کرد: بعد از برداشت محصول ، کاه و کلش باقیمانده در مزارع نیز توسط کشاورزان سوزانده می شود که این عامل باعث خسارات به محیط زیست و خاک کشاورزی می شود که در این خصوص 40پرونده زیست محیطی تشکیل شده است و برای 6 نفر نیز از طریق مراجع قضایی محکومیت صادر شده است.

,

وی با اشاره به اینکه تولید کنندگان و توزیع کنندگان سموم و کودهای کشاورزی مسئول ویژه مدیریت در این زمینه هستند عنوان کرد:نظارت و بازدیدهای مستمر در این زمینه به جد پیگیری می شود و با متخلفین برخورد خواهد شد .

,

فرماندار بیله سوار اظهار کرد: آموزش عمومی و فرهنگ‌سازی در حل تمامی مشکلات نقش ویژه و اساسی دارد، ما نیز به هیچ وجه نباید از ظرفیت فرهنگ‌سازی غافل شویم البته امیدواریم با همت مردم و همکاری کلیه ادارات و نهادهای دولتی شهرستان در حوزه مدیریت مناسب انواع پسماندها به‌زودی شاهد اخبار خوب باشیم.

,

قبادی با اشاره به اینکه حضور سمن ها و سازمانهای مردم نهاد در حوزه محیط زیست و طبیعت باید در شهرستان افزایش یابد عنوان کرد : استفاده از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد (سمن) ، باعث ارتقای سلامت اجتماعی شده و بسیاری از مشکلات بهداشتی جامعه را کم می کند.

,

قبادی به حوزه مدیریت پسماندهای روستایی اشاره کرد و اظهار نمود:  پاکسازی زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی پراکنده در حاشیه جاده‌های مواصلاتی شهرستان بخصوص در مسیر سه راه گوگ تپه به طرف  روستای روح کندی و همچنین مسیر روستای بابک وضعیت مطلوبی ندارد که نیازمند پاکسازی و تنظیف است .

,

دولتی معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری نیز تصریح کرد: بیله‌سوار یک منطقه کشاورزی است و ما ملزم به مدیریت مناسب پسماندهای تولیدی در این حوزه هستیم؛ جهادکشاورزی و سایر ادارات مرتبط، باید تمرکز ویژه‌ای بر مقوله‌ی ترویج و آموزش زارعین داشته باشند تا در آینده دچار مشکلات کلان نشویم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه