اخبار داغ

وضعیت ناگوار زندانیان زن فعال در عربستان/ آل سعودی باید اجازه دسترسی زنان بازداشت شده را بدهد

وضعیت ناگوار زندانیان زن فعال در عربستان/ آل سعودی باید اجازه دسترسی زنان بازداشت شده را بدهد
علائمی چون؛ به سختی راه رفتن، عدم کنترل حرکت دست ها، کبودی در ران ها، نشانه های قرمز و خراشیدگی در ناحیه گردن و صورت حاکی از شکنجه ی زنان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ hrw با تأکید بر اینکه عربستان سعودی باید اجازه دسترسی به فعالان زن بازداشت شده را بدهد، نوشت، عربستان سعودی باید بلافاصله به ناظران مستقل بین المللی اجازه دسترسی به فعالان زن حقوق بشر بازداشت شده از ماه مه سال 2018 تاکنون را بدهد تا اطمینان حاصل شود که آنها در امنیت و سلامت هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, hrw,
 
,
در 23 نوامبر، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی مدارک منتشر شده از سوی سازمان های دیده بان حقوق بشر و عفو بین الملل مبنی بر شکنجه، آزار جنسی و تجاوز به حداقل سه تن از بازداشت شدگان را رد کرد.
,
 
,
در روز 28 نوامبر، سازمان دیده بان حقوق بشر گزارشی از سوی منبعی آگاه مبنی بر شکنجه 4 زن فعال دریافت کرد. منابع گفتند که شکنجه فعالان زن عربستان سعودی ممکن است ادامه یابد. عربستان سعودی باید تحقیقی فوری و مطمئن در مورد اتهامات تجاوز به بازداشت شدگان صورت دهد. افرادی که در این کار دخیل بودند نیز باید پاسخگوی شکنجه و بدرفتاری با فعالان بازداشتی باشند.
,
 
,
مایکل پیج، معاون بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان دیده بان حقوق بشر گفت: "دروغ های استوارِ عربستان سعودی در مورد نقش مقامات ارشد در قتل جمال خاشقچی به این معنی است که انکار شکنجه فعالان زن از سوی دولت انجام شده است. جز اینکه ناظران مستقل قادر به تأیید سلامت زنان فعال هستند، دلیلی برای باور رفتار ظالمانه ی غیر قابل وصف مقامات سعودی وجود دارد."
,
 
,
منابع از اینکه اتهامات شکنجه، عمومی شود و آنها و زنان از مجازات رنج ببرند، نگران بودند. رسانه هایی چون؛ واشنگتن‌پست و وال‌استریت‌ژورنال، اتهامات مربوط به شکنجه را گزارش کردند.
,
 
,
مقامات سعودی همچنین باید اجازه دهند تا زنان بازداشت شده به وکیل و اعضای خانواده دسترسی داشته باشند و تمام کسانی را که تنها به خاطر حمایت صلح آمیز از اصلاحات زندانی شده اند، آزاد کنند.
,
 
,
منبع جدیدی نشان می دهد که مقامات، چهار فعال را با شوک الکتریکی، بستن آنها به تخت فولادی و شلاق زدنشان با عقال (ریسمانی را که مرد عرب روی پارچه‌ ی سر خویش می ‌گذارد) شکنجه کردند. این منبع افزود که چهارمین زن فعال مورد آزار جنسی نیز قرار گرفت.
,
 
,
تمام فعالان زن در زندان ذهبان در شمال جده هستند، اما منابع بسیاری اعلام کردند که این شکنجه ها در محل بازداشت غیر رسمی که آنها "هتل" نامیده اند، قبل از انتقال زنان به ذهبان در ماه آگوست صورت گرفته است. منبع جدید نشان داد که زنان برای شکنجه به یک اتاق به نام "مهمانسرای افسر" می روند، اما محل این اتاق مشخص نیست.
,
 
,
به گفته منابع، علائمی چون؛ به سختی راه رفتن، عدم کنترل حرکت دست ها، کبودی در ران ها، نشانه های قرمز و خراشیدگی در ناحیه گردن و صورت حاکی از شکنجه ی زنان است.
,
 
,
 
,
معصومه میرحسینی 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه