اخبار داغ

بزم شبانه معتادان جوان در پارک های بندرعباس/ درد اعتیاد فرزند،گریبان گیر مرفهین است!

بزم شبانه معتادان جوان در پارک های بندرعباس/ درد اعتیاد فرزند،گریبان گیر مرفهین است!
اعتیاد در هرمزگان محدوده های سنی را در نوردیده و تبدیل شدن اماکن عمومی به پاتوقی برای استعمال مواد مخدر موجب نگرانی خانواده هاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛جولان قاچاق مواد مخدر در استان هرمزگان تبعات شومی را نمایان ساخته که اقشار مختلف را با خود درگیر ساخته و به دنبال آن موجب گرایش آمار قابل توجهی از جامعه به مصرف افیون شده است؛اعتیاد پا را فراتر از مرزها و محدودیت های اجتماعی نهاده و متمکن و نیازمند را به دام خود کشانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

پاییز در هرمزگان تداعی بهار جنوب است که به همراه ورود گردشگرانی از اقصی نقاط کشور شاهد هجوم معتادان مهاجر نیز به استان هستیم چرا که اغلب معتادان کارتن خواب در استان های سردسیر با مشکل مکان و تهیه مخدر مواجه می شوند اما موقعیت هرمزگان به لحاظ آب و هوایی و وفور انواع افیون بهشتی را برای این قشر از جامعه فراهم کرده است.

,

هوای مطبوع بهاری و وجود بیش از 40درصد بافت فرسود در بندرعباس فرصتی بی نظیر برای معتادان متهاجر فراهم کرده تا در هر کوی و برزنی به ارز اندام بپردازند و در برابر بنیان خانواده ها را تحت الشعاع خود قرار دهند؛ بنا به آخرین آمار مهم ترین عامل بروز طلاق در خانواده های جنوبی اعتیاد است که به دنبال خود زمینه نابودی فرزندان را در این منجلاب بی پایان رقم می زند.

,

استانداری هرمزگان در هفته های گذشته اقدام به بازگرداندن معتادان متهاجر از فضای استان هرمزگان و بویژه شهر بندرعباس نمود که معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان در این زمینه اظهار کرد: در امر جمع آوری معتادین متجاهر دستگاه هایی همچون دادگستری ، دادستانی ، نیروی انتظامی و شهرداری  به وظیفه خود عمل کرده اند و اکنون نوبت دستگاه های دیگر نظیر دانشگاه علوم پزشکی ، تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، بهزیستی و فنی و حرفه ای به همراه سایر دستگاه های دخیل  است که با اجرای برنامه های باز آوری  زمینه ترک اعتیاد توسط معتادان و بازگشت آنها به جامعه را در استان عملیاتی و به وظیفه خود در این رابطه عمل کنند.

,

وی تصریح کرد: در خصوص معتادانی که از سطح استان جمع آوری می گردند و به زادگاهشان بازگردانده می شوند، باید با مسئولان استان هایی که این معتادان به آن بازگردانده می شوند هماهنگی مناسبی صورت پذیرد که از بازگشت دوباره آنها به استان جلوگیری بعمل آید.

,

اعتیاد در هرمزگان محدوده های سنی را در نوردیده صرف نظر از آمار قابل ملاحضه تولد نوزدان معتاد ، گشت و گذار ساده در شهر کودکان 10-12 ساله و یا کوچکتری را نشان می دهد که پنچه در پنجه دیو مخدرها هستند و با فعالیت در مشاغل کاذب و دوره گردی خرج افیون خود را فراهم می کنند.

,

طبیعتا محلات حاشیه نشین و بافت فرسوده را باید کانون گسترش و مصرف مواد مخدر دانست اما آنچه که این روزها موجب نگرانی آحاد خانواده هاست حضور معتادان در تمامی نقاط شهر است که محلات مرفع نشین هم از وجودشان در امان نیست.

,

محدوده پل رسالت در بندرعباس به عنوان یکی از مهم ترین نقاط شهر، مرکز تردد شهروندان به شمار می رود که قرار گرفتن چندین بانک، مراکز آموزشی، مراکز درمانی و ساختمان های مسکونی روزانه جمعیت قابل ملاحظه ای از شهروندان را به سمت خود سوق می دهد اما وجود پاتوق معتادان در این محدوده از شهر همواره خوره اضطراب را به جان شهروندان انداخته است.

,

حوالی بانک ملی مرکز استان و روبروی خوابگاه دانشجویی فضای سبزی محدود و محصور  وجود دارد که برخلاف سایر محیط های عمومی پاتوق معتادان مرفه شده تا دور از چشم خانواده ها به مصرف مواد مخدر دست بزنند.

,

با غروب آفتاب و تاریکی هوا دسته دسته جوانان شیک پوش و مرفع وارد این پارک می شوند که با مصرف انواع مواد مخدر و روان گردان ها حس سرخوشی را برای خود ایجادمی کنند و در نهایت پس از استعمال راهی خانه می شوند.

,

همه گیر شدن مصرف مواد مخدر در استانی که صدرنشین کشور در زمینه نیروی انسانی جوان می باشد زنگ خطری برای آینده نه چندان دور به شمار می رود لذا می طلبد دستگاههای زیربط با ورود به موضوع علاوه بر مبارزه با امر اعتیاد نسبت به امن ساز محلات نیز اقدام کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه