اخبار داغ

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش قزوین:

"طرح نماد" در ۱۵۱ مدرسه استان قزوین اجرا می‌شود

"طرح نماد" در ۱۵۱ مدرسه استان قزوین اجرا می‌شود
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش قزوین از اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان یا "نماد" در 151 مدرسه استان در سال تحصیلی جاری خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ محمد میرباقری صبح امروز  در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) مجموعه نظام یافته از خدمات و برنامه‌ها شامل غربالگری، آموزش و توانمندسازی و حمایت‌های روانی- اجتماعی است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی افزود: این طرح به منظور مراقبت از دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی و جرایم از طریق مداخله به موقع و موثر انجام می‌شود. 

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: در این طرح ضمن توجه به مسائل معنوی، 10 مهارت از جمله مهارت خودآگاهی، تنظیم شناختی هیجان، خودمدیریتی، صبر، بخشایشگری، مهارت مدیریت استرس به معلمان، دانش‌آموزان همتا و والدین توسط مربیان نماد آموزش داده می‌شود. 

میرباقری عنوان کرد: در این راستا ۷۱ جلد کتاب برای دانش‌آموزان، معلمان و خانواده در سامانه بارگذاری شده است. 

نماد یکی از بهترین طرح‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
وی بیان کرد: 4 نوع غربالگری در طرح نماد وجود دارد که شامل غربالگری روان شناختی پایه، غربالگری اجتماعی (آسیب محور)، غربالگری نشانگان محور(نشانگان رفتاری) و اورژانس است. 

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان قزوین تاکید کرد: با توجه به شیوع آسیب‌های اجتماعی و ضرورت اقدامات پیشگیرانه در دانش‌آموزان، نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان با همکاری دستگاه‌های عضو ائتلاف از سال تحصیلی96-95 در 6 استان کشور اجرا می‌شود. 

وی ادامه داد: این طرح سال تحصیلی 96-97در همه استان‌ها در 12 مدرسه و در سال تحصیلی جاری در یک شهرستان از استان‌ها انجام می‌شود. 

میرباقری عنوان کرد: با توجه به اولویت اقدامات پیشگیرانه بر روش‌های درمانی و مقابله‌ای، ضرورت انجام فعالیت‌های پیشگیرانه در زمینه آسیب‌های اجتماعی احساس می‌شود. 

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان قزوین تاکید کرد: طرح نماد یکی از بهترین طرح‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور است. 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان یک ائتلاف ملی فرا سازمانی است و دستگاه‌های زیادی عضو آن هستند؛ لذا تعامل بیشتر با برخی دستگاه‌ها از جمله استانداری، دادگستری، نیروی انتظامی، بهزیستی، کمیته امداد، دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مبارزه با مواد مخدر و هلال احمر مورد انتظار است. 

میرباقری در ادامه بیان کرد: ارائه کمک‌های قضایی به دانش‌آموزان و خانواده، مشارکت در اجرای طرح‌های پیشگیری و مراقبت اجتماعی در مدارس از جمله انتظارات از دادگستری در راستای اجرای طرح نماد است. 

وی در پایان گفت: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان یا "نماد" سال تحصیلی جاری در 151 مدرسه استان اجرا می‌شود. 

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
, نماد یکی از بهترین طرح‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه