اخبار داغ

مدیر اسبق امور اوپک در وزارت نفت در گفتگو با دانا عنوان کرد:

معافیت ایران از کاهش تولید نفت فقط 90 هزار بشکه است!/ کاهش تولید نفت اوپک منجر به عدم سقوط قیمت نفت شد/ پیش بینی قیمت 60 تا 70 دلاری برای هر بشکه نفت

معافیت ایران از کاهش تولید نفت فقط 90 هزار بشکه است!/ کاهش تولید نفت اوپک منجر به عدم سقوط قیمت نفت شد/ پیش بینی قیمت 60 تا 70 دلاری برای هر بشکه نفت
محمد علی خطیبی گفت: در ماه های اخیر سهم تولید نفت ایران خیلی بیشتر از آن‌چیزی بود که اوپک برای همه کشورها کاهش داد و عملا کاهش 90 هزار بشکه‌ای چیزی نیست که بتوان بر اساس آن بگوییم که این اقدام برای ایران مثبت بوده است.
[

محمدعلی خطیبی، کارشناس مسائل نفتی و مدیر اسبق امور اوپک در وزارت نفت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص نشست اوپک و کاهش تولید نفت در کنار معافیت ایران از این کاهش تولید اظهار داشت: در این اجلاس اوپک تنها ایران از کاهش سهم تولید معاف نشد و به جز ایران دو کشور دیگر که مشکلاتی بر سر تولید و فروش نفت خود داشتند معاف شدند؛ دو کشور ونزوئلا و لیبی اگرچه در شرایط تحریمی قرار نداشتند اما به خاطر شرایط خاص از کاهش تولید معاف شدند.

, مدیر اسبق امور اوپک در وزارت نفت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی , مدیر اسبق امور اوپک در وزارت نفت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی , شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه از زمان های گذشته مرسوم بوده است که کشورهایی که شرایط خاصی دارند شامل کاهش تولید نمی شوند عنوان کرد: ایران، ونزوئلا و لیبی امسال جزء کشورهایی با شرایط خاص بودند به گونه‌ای که این سه کشور از کاهش تولید مستثنی شدند.

,

مدیر اسبق امور اوپک در وزارت نفت در ادامه افزود: این مساله باعث شد که از بعد قیمت حداقل شاهد روند نزولی قیمت ها نباشیم چرا که در شرایط تحریم قیمت نفت برای ما اهمیت زیادی دارد.پیش بینی می شود با اجرایی شدن توافق اخیر در اوپک جلوی روند نزولی قیمت نفت گرفته شود.

, مدیر اسبق امور اوپک در وزارت نفت , مدیر اسبق امور اوپک در وزارت نفت ,

خطیبی بیان داشت: اگر از نظر میزان تولید و قیمت نفت زوند کاهشی برای ایران پیش بیاید مشکلات زیادی متوجه کشور خواهد شد؛ کاهش تولید نفت از این جهت که قیمت ها برای همه کشورها کاهش پیدا نکند نکته مهمی بود و عدم کاهش سهم نفت ایران هم تا حدی برگرفته از شرایط حساس ایران بود.

,

وی در ادامه افزود: تولید نفت ایران قبل از اینکه اوپک بخواهد کاهش تولید نفت را داشته باشد کاهش داشته است به طوری که دقیقا به همین میزان که اوپک سهم تولید نفت دنیا را کاهش داد، ایران کاهش تولید نفت داشته است و این به خاطر موضوع تحرمی های نفتی بود.

,

مدیر اسبق امور اوپک در وزارت نفت ضمن اظهار امیدواری از توقف روند سقوط قیمت نفت عنوان کرد: اولین واکنش بازار به کاهش سهم تولید نفت افزایش قیمت آن بود و این تصمیم از نظر قیمتی می تواند به ایران کمک شایانی داشته باشد؛ البته اگر درصد و 100 در صد این کاهش ها محقق شود.

, مدیر اسبق امور اوپک در وزارت نفت , مدیر اسبق امور اوپک در وزارت نفت ,

 

,

پیش بینی 60 تا 70 دلار برای هر بشکه نفت در سال آینده

, پیش بینی 60 تا 70 دلار برای هر بشکه نفت در سال آینده, پیش بینی 60 تا 70 دلار برای هر بشکه نفت در سال آینده,

خطیبی با اشاره به یش بینی قیمت نفت در سال آتی عنوان کرد: پیش بینی می شود با این کاهش سهم تولید نفت اوپک، قیمت دلار برای سال آینده بین 60 تا 70 دلار متغیر باشد؛ و این تا حدی می تواند برای ایران ثبات به همراه داشته باشد.

,

وی با اشاره به شرایط کشورهای ایران، ونزوئلا و لیبی عنوان کرد: عدم کاهش سهم تولید نفت این سه کشور تأثیر جندانی در تولید نفت دنیا نداشت چرا که این کشورها مانند ایران حتی امکان تولید سهم جدید خود را هم ندارند و به همین دلیل است این کشور ها را از کاهش تولید معاف می کنند.

,

مدیر اسبق امور اوپک در وزارت نفت با بیان اینکه پیش از این سهمیه ایران 3 میلیون و 790 هزار بشکه تولید نفت بود عنوان کرد: اگر این کاهش تولید نفت شامل حال ایران میشد تنها 90 سهم به ایران می رسید و امسال ایران باید 3 میلیون و 700 هزار بشکه تولید می کرد و این 90 بشکه عملاً رقمی نیست ضمن اینکه ما 3 میلیون و 790 هزار بشه را هم نمی توانیم تولید کنیم.

, مدیر اسبق امور اوپک در وزارت نفت , مدیر اسبق امور اوپک در وزارت نفت ,

خطیبی در ادامه تأکید کرد: در ماه های اخیر سهم تولید نفت ایران خیلی بیشتر از آن‌چیزی بود که اوپک برای همه کشورها کاهش داد و عملا کاهش 90 هزار بشکه ای چیزی نیست که بتوان بر اساس آن بگوییم که این اقدام برای ایران مثبت بوده است.

, در ماه های اخیر سهم تولید نفت ایران خیلی بیشتر از آن‌چیزی بود که اوپک برای همه کشورها کاهش داد و عملا کاهش 90 هزار بشکه ای چیزی نیست که بتوان بر اساس آن بگوییم که این اقدام برای ایران مثبت بوده است., در ماه های اخیر سهم تولید نفت ایران خیلی بیشتر از آن‌چیزی بود که اوپک برای همه کشورها کاهش داد و عملا کاهش 90 هزار بشکه ای چیزی نیست که بتوان بر اساس آن بگوییم که این اقدام برای ایران مثبت بوده است.,

وی عنوان کرد: هر کشور دیگری به جز ایران هم بود بر اساس قوانین اوپک و معادلات میان کشورهای عضو آن، کشورهایی که با مسائل داخلی مواجه هستند و یا امکان تولید آنها بسیار پایین است از کاهش تولید معاف می‌شوند.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه