اخبار داغ

زیبایی به بهای جان؛

سونامی مصرف کرم های بی نام و نشان میان بندری ها/ زنگ خطر مصرف راکوتان در بین جوانان به صدا درآمد!

سونامی مصرف کرم های بی نام و نشان میان بندری ها/ زنگ خطر مصرف راکوتان در بین جوانان به صدا درآمد!
مصرف بی حدو حصر انواع کرم ها و داروهای بی نام و نشان در میان جوانان هرمزگان مصداق واژه "بکش و خوشگلم کن" است که با چشم پوشی از سلامت،زیبایی را ملاک قرار داده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛داشتن پوستی شفاف و ظاهری زیبا به یکی از فاکتورهای اصلی جوانان تبدیل شده که برای برخورداری از آن به هر روشی متوسل می شوند، در این بین بروز جوش و اختلالاتی از این دست در بین نوجوانان موجب تجویز درمان های متعدد و استفاده از انواع داروها و کرم های دست ساز به صورت خود سر می شود که در کوتاه مدت فرد را راضی می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

شهروندان شهرستان بندرعباس به دلیل شرایط جوی و همجواری با دریا همواره با مشکلات پوستی و تنفسی فراوانی مواجه هستند که باید ریشه آن را در آلاینده های محیطی و وجود ذرات میکروبی معلق در هوا دانست.

,

قریب به اتفاق کودکان بندری به دلیل شرایط جوی نامساعد و رطوبت بالای هوا دچار مشکلات تنفسی هستند که این مشکل در جوانان با بروز عارضه های پوستی و آکنه نمایان می شود.

,

تیرگی پوست ساکنان جنوب در برابر مدل های تبلیغاتی و بزک کرده از یک سو و گرایش روز افزون به مد گرایی موجب شده تا طیف گسترده ای از جوانان برای به روز بودن خود به روش های معقول و نامعقولی متوسل شوند که عوارض سوء آن در طولانی مدت نمایان می شود.

,

 

,

, ,

بازار داغ کرم های بی نام و نشان در هرمزگان

, بازار داغ کرم های بی نام و نشان در هرمزگان,

بازار داغ تولید و مصرف انواع کرم های بی نام و نشان خارجی و دست سازهای داخلی تنها به دلیل برخوداری از پوستی شفاف فارغ از آثار غیرقابل جبران آن موجب شده تا جوانان و نوجوانان بدون هیچ محدودیتی مصرف کننده پروپا قرص این محصولات باشند.

,

کرم های جاسکی، گچینی و دهها نام دیگر از مشهورترین برندها در میان عوام به شمار می روند که فرد پس از یک دوره مصرف با عوارض و آثار سوء آن مواجه شود و دست حاذق ترین پزشکان را برای طی روند درمان می بندد.

,

بتامتازول و کلوبتازول مهم ترین ترکیبات کرم های دست ساز به شمار می روند که بعضا برخی از داروسازها نیز به صورت غیر قانونی به اسم کرم شب و کرم روز یا کرم ضد لک به عرضه این محصولات مباردت می کنند که در ادامه پوست فرد مصرف کننده دچار عارضه های شدید می شود.

,

گرایش بی حدو حصر مصرف داروی ممنوعه میان جوانان بندری

, گرایش بی حدو حصر مصرف داروی ممنوعه میان جوانان بندری,

راکوتان دارویی صنعتی و ممنوعه است که مصرف آن در میان جوانان بندری مانند نقل و نبات رایج است و برخی از پزشکان نیز بدون واهمه این دارو را تجویز می کنند؛ رکوتان از جمله داروهای است که در درمان بیماری های صعب العلاجی همچون انواع سرطان های پوست، مغز و پانکراس تجویز می شود همچنین این دارو به دلیل وجود مشتقات ویتامین A جهت درمان آکنه های شدید پوستی استفاده می شود.

,

راکوتان یا ایزوترتینوی عوارض سوء و جبران ناپذیری بر کبد و کلیه ها دارد همچنین موجب سقط جنین و تولد نوزادان ناقص الخلقه می شود از این رو فرد مصرف کننده باید قبل از مصرف این دارو آزمایش های کبدی و کلیه دهد و در طول درمان به صورت مکرر وضعیت جسمی خود را بررسی کند.

,

تجویز خودسرانه راکوتان توسط عده ای بدون نظارت پزشک آسیبی جدی برای سلامت فرد به شمار می رود که جان و سلامت  را به بهای زیبایی می بخشند از سوی دیگر تجویز بدون محدودیت این دارو خطرناک توسط برخی پزشکان جای تامل دارد.

,

این موضوع که جوانان بندری مهم ترین قشر مصرف کننده داروی پرخطر راکوتان به شمار می روند بس گزاف نیست که در صورت ادامه این روند باید شاهد بروز سونامی بیماری های لاعلاج در استان باشیم.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه