اخبار داغ

نقض حقوق شهروندی در پایتخت اقتصادی کشور/ ایستگاه اتوبوس یا خوار و بار فروشی؟

نقض حقوق شهروندی در پایتخت اقتصادی کشور/ ایستگاه اتوبوس یا خوار و بار فروشی؟
در پایتخت اقتصادی کشور ایستگاه های اتوبوس در تسخیر کاسبان در آمده و حق استفاده آن از مردم که صاحبان حقیقی آن هستند سلب شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ به دنبال رشد و تویسعه شهری در سال های اخیر استفاده از وسایل نقلیه عمومی جایگاه ویژه ای در جوامع پیدا کرده به طوری در میان آن اتوبوس ها به دلیل قیمت ارزان و ایمنی بیشتر بیش از هر سیله نقلیه دیگری در شهر ها نمایان شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

ایستگاه های اتوبوس به فضای مشخص در معابر اطلاق می شود که اتوبوس ها برای مدت کوتاهی برای پیاده و سوار کرده مسافران در آن متوقف می شوند و بستگی به نوع فرهنگ جوامع دارای اشکال مختلف است که با استقبال فراوان شهروندان از اتوبوس های شهری دولتمردان شروع یه ساخت آن کردند.

,

شهر بندرعباس که تنها سه ماه از سال را  دارای هوای مطلوب و خنک بوده و مابقی ایام سال گرما در آن بیداد می کند مسئولان شهری برای رفاه هرچه بیشتر شهرودان اقدام به ساخت ایستگاه های اتوبوس مجهز به سیستم سرمایشی، صندلی و تلویزیون کردند و تقریبا اکثر ایستگاه های اتوبوس دارای صندلی های آهنی که تنها یک سایبان داشته را از سطح شهر جمع آوری کردند.

,

هرجند که این اقدام شهرداری بندرعباس برای رفاه حال شهروندان امری بسیار پسندیده و قابل تقدیر است اما با ساخت اتاقک هایی در کنار آن و اجاره دادن آن با هزینه های گزاف موجب شد که غرفه داران خود را مالک اصلی تمام ایستگاه اتوبوس دانسته و هر زمان که دلشان خواست اجازه ورود و خروج به شهروندان را بدهند.

,

بندرعباس که به عنوان یک شهر توریستی و اقتصادی شناخته می شود هر ساله سیل عظیمی از گردشگران به آن سفر می کنند و زیبده این شهر نیست که ایستگاه های اتوبوس شهری که حق شهروندان بوده قفلی بر سر در آن به نشانه ورود ممنوع زده شود.

,

در گرما و سرما مردمان این دیار تنها باید در کنار این ایستگاه های اتوبوس بایستند و تا رسیدن اتوبوس شهری بیلبوردهای تبلیغاتی نصب شده بر روی آن و عبور رهگذران را تماشا کنند و در حسرت امکاناتی باشند که حق مسلم آنها و برای آنها تعبیه شده ولی تنها باید از پشت شیشه نظاره گر آن باشند.

,

در شهر بندرعباس هرچند که اتوبوس های شهری روز به روز در حال کاهش بوده و تنها در مسیرهای خاصی اتوبوس تردد می کند اما همان مسیر ها هم که از پرترددترین راه ها می باشد ایستگاه های اتوبوس آن در قرق دکه داران بوده و مسافران برای استراحت هیچ مکانی نداشته و مجبور به ایستادن در حاشیه پیاده رو ها و یا نشیتن بر روی سنگ های حاشیه خیابان هستند که این امر باعث ایجاد چالش هایی برای شهروندان بندرعباسی شده است.

,

در حالی که هر از گاهی صدای مسئولان استانی از  اوضاع نابسامان اتوبوس های شهری و ایستگاه های آن بلند می شود اما هیچ گونه حرکت جهادی و قابل مشاهده ای برای سر و سامان دادن آن صورت نگرفته است.

,

, ,

به نام مردم به کام مسئولان

, به نام مردم به کام مسئولان,

بهنام کرمی، یکی از شهروندان بندرعباسی که در کنار یکی از این ایستگاه های اتوبوس در زیر آفتاب سوران ایستاده بود در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: ایستگاه های اتوبوس به نام شهروندان ساخته شده و به کام مسئولان بوده چرا که با اجاره دادن این ایستگاه هاحق استفاده از شهروندان سلب شده است.

,

این شهروند تصریح کرد: تنها حق استفاده از این ایستگاه های اتوبوس چند ماه بعد از ساخت و نصب آن بوده و با اجاره دادن دکه های تعبیه شده درون آن کلید این ایستگاه های اتوبوس در اختیار غرفه داران قرار گرفته است.

,

کرمی با بیان اینکه در تابستان که هوای بندرعباس به 45 درجه می رسد باید در گرما قرار بگیریم، عنوان کرد: ایستگاه های اتوبوس که باید محلی برای آرامش شهروندان باشد تبدیل به محلی برای کاسبی افراد سود جو شده است.

,

وی خاطر نشان کرد: امید است که مسئولان استان همان طور که به فکر رفاه حال شهروندان بوده اند و برای آنها ایستگا های اتوبوس مجهز ساخته اند نظارتی بر روی آن ها نیز داشته باشند.

,

, ,

 تمام ایستگاه های اتوبوس در سطح شهر به خواربار فروشی تبدیل شده اند

,  تمام ایستگاه های اتوبوس در سطح شهر به خواربار فروشی تبدیل شده اند,

فرزانه آرامش، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه تمام ایستگاه های اتوبوس در سطح شهر به دکه های خواربارفروشی تبدیل شده است، اظهار کرد: برای اینکه شاهد سیما و منظری زیبا در سطح شهر باشیم می بایست دکه های سطح شهر ساماندهی شوند.

,

رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به اینکه نظارت مناسبی بر ایستگاه ها اتوبوس صورت نمی گیرد، گفت: بایستی وضعیت دکه های فرهنگی سطح شهر مشخص شود و بیشتر دکه های فرهنگی از هدف اصلی خود فاصله گرفته اند و موجب نارضایتی شهروندان شده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه