اخبار داغ

صدوشصتمین روز بدون «شهردار» / بلاتکلیفی بودجه یک کلانشهر

صدوشصتمین روز بدون «شهردار» / بلاتکلیفی بودجه یک کلانشهر
بودجه سال آینده کلانشهر کرمانشاه که این روزها باید در حال تدوین و بررسی توسط شهردار باشد همچنان در صدوشستمین روز بدون شهردار بلاتکلیف است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصاد ، اعتراضات صنفی کارگران شهرداری، تاخیر پرداخت حقوق پرسنل، بلاتکلیفی سرمایه‌گذاران و انتظارشان برای شهردار جدید، پروژه‌های راکد شهر و... همه و همه از مصائب شهر بدون شهردار است که گریبان شهر کرمانشاه را گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد,

هرچد نمی‌شود از کنار این موارد به سادگی گذشت، اما اینها به کنار به استناد ماده 67 قانون شهرداری، شهرداری مکلف است حداکثر تا روز آخر دی‌ماه بودجه سالیانه خود را به شورای اسلامی شهر پیشنهاد دهد و شورای شهر نیز باید تا قبل از اسفندماه هر سال آنرا رسیدگی کند.

,

یعنی شهرداری تنها یک ماه دیگر برای تنظیم بودجه سالیانه وقت دارد؛ در حالی که بلدیه کرمانشاه هنوز با سرپرست اداره می‌شود و به اذعان همگان سرنوشت یک میلیون شهروند در امورات شهری بستگی به این بودجه و دقت آن دارد که بعدی است در بودجه امسال این موضوع را شاهد باشیم.

,

آیا شهرداری که بعد از تصویب بودجه روی کار بیاید فردا بهانه نمی‌آورد که بودجه تحمیلی پاسخگوی طرح‌ها و پروژه‌ها نیست و کم‌کاری‌هایش را به پای همین موضوع ببندد؟

,

بعد از استعفای آرش رضایی شهردار سابق کرمانشاه که البته آن هم ماجرایی داشت که به اذعان خود اعضای شورا مجبور به استعفا شد، اختلافات اعضای شورای شهر در انتخاب شهردار آنقدر بالا گرفت که مهلت 90 روزه این انتخاب پایان یافت و پرونده قصور شورایی‌ها به هیئت حل اختلاف رفت.

,

شورای شهری‌ها که نشان دادند منافع فردی‌شان بر منافع شهروندان ارجحیت دارد و زد و بندهای برخی هم برای رسیدن به پست و مقام جواب نداد حاضر شدند شهر بدون شهردار بماند!

,

بعد از تخلف و قصورشان حالا به یک اجماع دیرهنگام رسیدند و شهرداری انتخاب کردند که وضعیتش هنوز در هاله‌ای از ابهام است و هنوز منتظر رای هیئت حل اختلاف هستند تا ببینند این انتخابشان وجاهت قانونی دارد یا خیر.

,

البته احزاب مختلف و مخالف شهردار منتخب شورا از همان ابتدای کار سنگ بنای مخالفت را محکم بنا نهادند و با شلوغ‌کاری و تشویش اذهان عمومی این انتخاب را جدا از قانونی و غیرقانونی بودن آن به باد انتقاد گرفتند و ظاهرا قرار است این سنگ‌اندازی‌هایشان را ادامه دهند تا به اهدافشان برسند.

,

با تمام این تفاسیر 160 روز است که کلانشهر کرمانشاه شهردار ندارد و دست دست کردن هیئت حل اختلاف استان برای اعلام رای در خصوص شورا و انتخابش تنها موجب فرصت‌سوزی بیشتر می‌شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه