اخبار داغ

گزارشی از متن و حاشیه‌ی حضور نایب رئیس مجلس در دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛

پزشکیان: ساختار را قبول ندارم و عقیده‌ام شبیه رهبری نیست/ سوالات سخت دانشجویان و آشوبِ آقای نماینده!

پزشکیان: ساختار را قبول ندارم و عقیده‌ام شبیه رهبری نیست/ سوالات سخت دانشجویان و آشوبِ آقای نماینده!
مسعود پزشکیان گفت: من نمی‌خواهم خیلی از حرف‌ها را بزنم ولی باید بگویم مشکل از ساختار است و بنده آن را قبول ندارم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ظهر روز شنبه میهمان دانشجویان دانشگاه علوم‌ پزشکی تبریز بود تا به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو به سوالات آنان پاسخ دهد. در ابتدای برنامه، هنگام دعوت مجری از پزشکیان چند نفری از دانشجویان اصلاح‌طلب شعار «دانشجو می‌میمرد، ذلت نمی‌پذیرد» را سر دادند. از طرفی یکی از حاضران در سالن که گویا از همراهان پزشکیان بود، با فیلم برداری از دانشجویان معترض خشم آن‌ها را بر افروخت و یکی از دانشجویان خطاب به پزشکیان گفت: « همراه شما چرا اقدام به فیلم برداری می‌کند و او کیست» و به این ترتیب ابتدای برنامه با حاشیه‌ی چنینی شروع شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

نه به کسی وعده انتخاباتی داده‌ام و نه از کسی پولی گرفته‌ام

, نه به کسی وعده انتخاباتی داده‌ام و نه از کسی پولی گرفته‌ام,

پزشکیان با حضور در پشت تریبون در سخنانی که نشان از ناراحتی او داشت، عنوان کرد: اگر دانشجو معرفت و ادب داشت سکوت می‌کرد و به سخنان گوش می‌داد، اگر ما در حال بحث هستیم، بدانیم که محیط دانشگاه علوم پزشکی از همه جا علمی‌تر است و هرکس که از حق گفت باید برایش سر خم کنیم و من اینجا هستم تا حرف شما را بشنوم.

,

وی ادامه داد: من تا جایی که می‌دانم جوابگو خواهم بود و اگر ندانم، پاسخ نمی‌دهم چرا که یکی از مشکلات ما در کشور این است که همه عالم دهر شده‌اند؛ مشکل این است که فکر می‌کنیم باید در هر زمینه‌ای اظهار نظر نماییم، همه پشت تریبون می‌آیند و برای همه چیز نسخه می‌نویسند اما من با اینکه درسش را خوانده‌ام، هر عمل جراحی را انجام نمی‌دهم چراکه شاید آسیبی به بیمار برسانم.

,

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشگاه محلی برای شنیدن حرف‌های درست است نه شایعه! توضیح داد: من مجوز مطب برای خودم نگرفته‌ام، سهامی از هیچ جایی اخذ نکرده‌ام، ارتباط پولی هم با کسی نداشتم و در انتخابات به کسی وعده ندادم؛ اگر می‌خواهیم کشور درست شود باید برویم به سمت کار کارشناسی.

,

در نمایندگی‌ام بیشتر از زمان حضور در هیئت‌ رئیسه تاثیرگذار بودم

, در نمایندگی‌ام بیشتر از زمان حضور در هیئت‌ رئیسه تاثیرگذار بودم,

نماینده تبریز پس از سخنان کوتاهی از در محل تعیین شده نشست تا دانشجویان سوالاتشان را مطرح کنند. دانشجوی اول که گویا دلی پری از اعمال سهمیه فرزندان هیئت علمی در دانشگاه‌ها و ایثارگری و شهدا داشت، گفت: آقای دکتر، شما چندی پیش فرمودید به عدالت علاقه زیاد دارید آیا این درست است که دانشجویی با رتبه ۴۰۰ همکلاس با رتبه ۳۰ هزار باشد؟ مایی که پدرانمان هیئت علمی نیستند و یا جبهه نرفته و شهید نشده‌اند چه گناهی داریم؟ چرا باید چنین قوانینی را تصویب کنید؟

,

پزشکیان در پاسخ به این دانشجو، اظهار داشت: من معتقدم این سهمیه‌ها عادلانه نیست اما این را بدانید که در هیئت رئیسه مجلس بودن به معنای دخالت در همه امور نیست؛ زمانی که در هیئت رئیسه نبودم بیشتر تاثیرگذاری داشتم بودم تا به امروز اما اینکه چنین مصوبه‌ای چرا تصویب شده، دلیلش رای نمایندگان است!

,

سوال دانشجوی منتقد از پزشکیان: در این کشور چه کسی مسئول است؟

, سوال دانشجوی منتقد از پزشکیان: در این کشور چه کسی مسئول است؟,

دانشجوی دیگر در سخنان تندی خطاب به پزشکیان تصریح کرد: شما فرمودید مشکل ما علامه دهر بودن نفرات در کشور است، شما خودتان جلسه بررسی برجام را ترک کردید ولی بعدا به آن رای دادید؟ برجامی که امروز هیچ دستاوردی برای ما نداشته است؛ شما در انتخابات ۹۶ با چه دلیلی از روحانی حمایت کردید که امروز با کارنامه ضعیفش کشور را به این روز انداخته است؟

,

این دانشجوی منتقد افزود: آقای پزشکیان، شما نایب رئیس مجلسی هستید که عباس آخوندی در آن چندین بار استیضیاح شد اما استیضاح جواب نداد و آخر سر استعفا کرد و شما هیچ نگفتید، اگر در کشور هرکس بیاید و بگوید ما کاره‌ای نیستم پس چه کسی، مسئول است؟

,

دفاع از آخوندی؛ ما آدم باعرضه و بله قربان‌ نگو، نمی‌خواهیم!

, دفاع از آخوندی؛ ما آدم باعرضه و بله قربان‌ نگو، نمی‌خواهیم!,

پزشکیان در پاسخ به این دانشجو عنوان داشت: در برجام گفتم کارشناس نیستم، مابقی افرادی که بودند هم فکر می‌کردند کارشناس‌اند؛ ما باید گروهی می‌داشتیم که ببینیم با چه روشی می‌خواهیم به برجام برسیم، بنده جلسه را در جمع بندی ترک کردم و خیلی هم مطالعه داشتم اما به جایی نرسیدم! آدم‌هایی هم که مطالعه داشتند، روش نداشتند و به همین خاطر هرکس یک چیزی می‌گفت.

,

وی افزود: اگر برجام نتیجه نداشت، ترامپ نمی‌گفت پاره می‌کنم! هر وقت خواستید از برجام بحث کنید جلسه بگذارید بیایم و توضیح دهم که اگر برجام نبود چه می‌شد؛ در بحث آقای آخوندی هم مواضع‌ام کاملا شفاف است، ایشان وزیری بود که در این دولت وزیر شد و پول‌هایی هم که دریافت کرده معلوم است.

,

نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو با بیان اینکه ۱۹ سال است می‌خواهند از میانه به تبریز ریل بزنند، خاطرنشان ساخت: هر سال پول بوده ولی کاری انجام نشده اما امسال قطار به بستان‌آباد رسیده است؛ راه تبریز ارومیه، تبریز، اهر را ببینید، ما یک آدمی که عرضه دارد و بلی قربان نمی‌گوید را نمی‌خواهیم آن کسی را می‌خواهیم که چشم بگوید!

,

پزشکیان تاکید داشت: در مملکت چه کسی مسئول است؟ این سوال را از روحانیت هم پرسیده‌ام، تنها به نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر رسیده‌ام که به عنوان منشور حکومت اسلامی باید مطرح شود، اما در کشور ما وضعیت چگونه‌ است؟ همه را گفتیم خائن‌اند، یک نفر را منصوب می‌کنیم ده نفر مراقبش هستند! یک کار می‌کنیم پرونده درست می‌کنند، در کشور ما همه دارند نصیحت می‌کنند؛ مدیریت یعنی داشتن وقت و پول و تصمیم گیری، وقتی این‌ها را نداریم طرف بجای مدیریت می‌رود کارچاق کنی و برای خودش کار می‌کند.

,

پزشکیان خطاب به دانشجو: مواظب باش!

, پزشکیان خطاب به دانشجو: مواظب باش!,

دانشجوی دیگری که گویا تب تندی هم دارد، وسط سالن بلند می‌شود و می‌گوید، آقای مجری می‌گویند کرسی آزاد اندیشی، چه تضمینی وجود دارد که اگر من مبانی نظام را زیر سوال ببرم، کسی یقه‌ام را نگیرد؟ این سخنان که با استقبال دانشجویان روبرو شده بود با پاسخ مجری که اینطور نیست، مواجه شد، اما پزشکیان در وسط حرف مجری برنامه گفت: تضمینی نیست تو مواظب باش!

,

دانشجوی مذکور پس از دقایقی سوالاتی تندی از پزشکیان پرسید، او گفت: آقای دکتر می‌فرماید من پزشک هستم مگر در کشور قحط الرجال است؟ مگر کشور حقوق‌دان، جامعه‌شناس و سیاست‌مدار ندارد که یک پزشک بخواهد به مجلس برود؟ شما از برجام گفتید، ماهم در آن اوایل با عشق قبولش داشتیم اما عایدش چه بوده؟ چرا باید پول‌های مردم ایران به حزب الله لبنان برسد؟ از ساختار می‌فرمایید، شما مگر خودتان ساختار را تعیین نمی‌کنید؟

,

اینکه می‌گویند پول برجام را به حزب‌الله داده‌اند، دروغ است

, اینکه می‌گویند پول برجام را به حزب‌الله داده‌اند، دروغ است,

پزشکیان در جواب این دانشجو نیز تاکید داشت: این دوست ما می‌فرماید در مجلس باید فقط جامعه‌شناس باشد و پزشک نباشد، کجای دنیا این‌گونه است؟ مثال بیاورید! اینکه می‌گویید پول‌های برجام به جیب حزب الله رفته، اگر سند دارید بدهید ماهم داد بزنیم، راحت تهمت نزنید؛ نمی‌گویم از حزب الله دفاع نمی‌کنیم، می‌کنیم و خوب هم می‌کنیم اما اینطور نیست که پول برجام به جیب حزب الله رفته باشد؛ در مورد ساختار هم من ارجاع می‌دهم به نامه حضرت علی که تئوری ایشان ساختار ایالتی و ولایتی بوده است.

,

کنایه و تمسخر، ماحصل انتقاد انجمنی‌ها از پزشکیان

, کنایه و تمسخر، ماحصل انتقاد انجمنی‌ها از پزشکیان,

نوبت به نماینده انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز می‌رسد، نفراتی که در ابتدای برنامه با شعارهایی به عملکرد پزشکیان اعتراض کرده بودند اینبار با صدای رساتر و توسط نماینده و دبیر تشکل سخنان تندتری را به نماینده اصلاح‌طلب تبریز روانه می‌سازند. مجتبی آزادوار پشت به پزشکیان و روبه دانشجویان ابتدای سخنان خودش را اینگونه با کنایه آغاز کرد که ما آقای پزشکیان را خیلی هم قبول داریم اما با یک موجود و مفهومی مواجهیم که به آن می‌گویند دوزیست سیاسی!

,

وی ادامه داد: دوزیست سیاسی کسی است که هم از خط فکری توسعه حرف می‌زند و هم خود را عدالت‌طلب معرفی می‌کند، دوزیست سیاسی در تهران زد و بند می‌کند و وقتی به تبریز می‌رسد دم از نهج‌البلاغه و نامه حضرت امیر و ساختار ایالتی و ولایتی و تدریس زبان ترکی می‌زند! این دوزیست‌ها تناقض‌های بدی دارند و سازشگرند؛ منتقد سیاست‌های وزیر بهداشت هستند اما دم انتخابات و رای به وزرا سهم‌شان را می‌گیرند و همان قاضی‌زاده هاشمی می‌شود آدم خوب!

,

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی تبریز که سخنان کنایه آمیزش موجب خنده دانشجویان شده بوده مشکل به بن‌بست رسیدن اصلاح‌طلبان در کشور را امثال پزشکیان دانست و متذکر شد: دانشجویان گرامی، افراد این چنینی هیچگاه هزینه نمی‌دهند، زندان نمی‌روند، حصر نمی‌کشند و اکنون نیز خود را از اصلاحات نمی‌دانند.

,

شماها پدر مردم را در می‌آورید!

, شماها پدر مردم را در می‌آورید!,

سخنان این دانشجو که با تشویق ممتد دانشجویان همراه بود کار پزشکیان را سخت کرد و او که عصبانی به نظر می‌رسید، در پاسخ دانشجوی اصلاح‌طلب گفت: اگر اصلاحاتی که می‌گویید عرضه دارد، بیایند و کار کنند! شما همان‌هایی هستید که اگر طبیب شوید پدر مردم‌ را در می‌آورید! زمانی که دانشجو بودم عده‌ای مثل شما شعار می‌دادند و تندتر از شما حرف می‌زدند اما همان‌ها امروز کجایند؟ دارند پدر مردم را در می‌آورند.

,

وی ادامه داد: می‌گویید دوزیستم اما من همانی بودم که هستم، ۳۸ تا از این گروهای اصلاح‌طلبی، دم انتخابات مرا صدا کردند و سیم جیمم کردند! به یکی‌شان گفتم اگر بتوانی اصلاحات را تعریف کنی، هرچه بگویی در خدمتم! شما که بلد نیستید و نمی‌دانید اصلاحات و اصول گرایی چیست، حرف نزنید! هر وقت توانستید اصلاحات را تعریف کنید من در خدمت شما هستم.

,

پزشکیان در اعتراض به مدل گفتمانی دانشجوی اصلاح‌طلب از پاسخ ادامه کنایه‌های او خودداری کرد و خطاب به آنها گفت: شما اگر مودب بودید گفتمانتان را شبیه این جلسه می‌کردید و تیکه نمی‌پراندید.

,

دانشجوی منتقد خطاب به پزشکیان: اگر واقعا اختیار نداری استعفاء بده!/ مسلمان از لیبرال حمایت نمی‌کند

, دانشجوی منتقد خطاب به پزشکیان: اگر واقعا اختیار نداری استعفاء بده!/ مسلمان از لیبرال حمایت نمی‌کند,

دانشجوی بعدی که از انتهای سالن شروع به سخنرانی کرد با تایید حرف‌های دانشجوی اصلاح‌طلب، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی را خطاب قرار داد: اگر واقعا ادعا دارید که اختیار ندارید، صادقانه استعفا دهید، رئیس جمهورتان هم استعفا دهد چون ایشان هم بارها گفته‌اند اختیار ندارند! میگویید اقتصاد ما ربوی است، چرا شما کاری برای اقتصاد نکردید؟ شمایی که ادعای تدریس نهج البلاعه را دارید، شمایی که مسلمانید، چرا از عباس آخوندی که بارها ادعا کرده لیبرال است حمایت کرده‌اید؟ نظر رهبری در خصوص FATF، برجام و... چیز دیگری بود، شما همانی هستید که دقیقا برعکس رهبری تصمیم گرفتید!

,

پزشکیان نیز در پاسخ به این سوالات جواب داد: ما در انتخابات دو انتخاب داشتیم، یک نفری که فضا را تنگ می‌کرد و یکی که فضا را آزاد می‌گداشت؛ اینکه بخواهیم رئیس جمهور را اینگونه تخریب کنیم نمی‌شود! اینکه بیاییم اینطور حرف بزنیم رهبری را زیر سوال برده‌ایم.

,

وی اذعان داشت: می‌گویید نطر رهبری در خصوص FATF چیز دیگری است، اشکالی ندارد، رهبری دستور بدهند من عمل کنم! ایشان می‌فرمایند نطر بدهید، من هم نظرم این است، عقیده‌ام شبیه رهبری نیست اما تصمیم آخر با رهبری است و برو برگرد ندارد و این را باید پایبند باشیم اما اگر FATF را اجرا نکنیم، تاجر ما هم نمی‌تواند تجارت کند.

,

اعتراضات دی ماه به‌خاطر نبود FATF بود

, اعتراضات دی ماه به‌خاطر نبود FATF بود,

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با اعلام اینکه اعتراض مردم در دی ماه سال گذشته به خاطر فقدان FATF بود! تصریح کرد: اگر این معاهده را اجرا می‌کردیم، کسی نمی‌توانست فساد و اختلاس کند؛ بنده در انتخابات پولی خرج نکردم و به کسی هم وعده ندادم اما شما فکر می‌کنید در بحث طرح تحول سلامت، دولت افراد را بیمه و سلامت رایگان کرده است؟ ما لوایح را به مجلس دادیم.

,

آقای پزشکیان شما عرضه ندارید رأیتان را علنی کنید!

, آقای پزشکیان شما عرضه ندارید رأیتان را علنی کنید!,

دانشجوی آخر که از همه بیشتر صحبت کرد و در سخنانی تند و تیز از اشتباهات پزشکیان گفت، و افزود: شما چگونه از مردم آذربایجان دم می‌زنید اما در برابر استیضاح آخوندی که مدیریتش آن بلا را بر سر مردم تبریز آورد سکوت کردید و حتی اسمتان را در لیست امضاکنندگان استیضاح ننوشتید؟ شما از لیست امید رای آوردید، به هئیت رئیسه مجلس رفتید اما امروز آن را رد می‌کنید؟ شما رکوردهای مجلس را جابه‌جا کرده‌اید! در سه روز ۶ طرح مهم را رده کرده و از دستور کار خارج کردید که یکی از آن‌ها شفافیت آرا بود؛ شمایی که عرضه علنی کردن رایتان را ندارید نمی‌توانید بحث کنید! دانشجویان محترم بدانند که ثمره تدریس نهج البلاغه این شده است که می‌گویند، حقوق نجوبی را دادند و من هم گرفتم!

,

این دانشجو متذکر شد: شما فردی هستید که در قضیه دستور وزیر آموزش و پرورش راجع‌به ممنوعیت تدریس زبان مادری در مدارس سکوت کردید و کار به جایی رسید که امام جمعه تبریز به این موضوع واکنش نشان داد اما صدایی از شما در نیامد! شما همانی هستید که حکم مفسدین شورای شهر را به دلیل جایگاه حقوقی‌تان متوقف کردید و امروز دم از عدالت می‌زنید!

,

همیشه طلبکارم!/ اینکه امام جمعه تبریز در مورد زبان مادری اظهار نظر می‌کنند همان مشکلی است که همه کارشناس می‌شوند!

, همیشه طلبکارم!/ اینکه امام جمعه تبریز در مورد زبان مادری اظهار نظر می‌کنند همان مشکلی است که همه کارشناس می‌شوند!,

پزشکیان نیز در برابر خطابه تند این دانشجو پاسخ داد: همیشه طلب کار بودم چرا چون به وضعیت فعلی معترضم اما چه کار کردم، کارنامه‌ام مشخص است؛ بنده اصلاح‌طلبم اما ساختاری که درست کرده‌اند را قبول ندارم و لیست امیدی هستم.

,

وی تاکید کرد: زیر هیچ استیضاحی را امضا نکرده و نمی‌کنم، آن سوالاتی که از وزیران می‌کنند را قبول نداشتم؛ در زمان وزارتم هم من را استیضاح کردند، فکر می‌کنید به‌خاطر مدیریتم بود؟ خیر! به‌خاطر این بود که به کسی باج ندادم.

,

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با اشاره به تغییر وزیر کار، اظهار داشت: فکر می‌کنند با تغییر وزیر همه چیز درست می‌شود در حالی که آش همان است و کاسه همان! چه کسی را می‌خواهیم محاکمه کنیم؟ مشکل ما ساختارهاست، من خیلی حرف‌ها را نمی‌خواهم بزنم.

,

وی افزود: در مورد حقوق ‌ای نجومی بارها گفته‌ام به همه پزشکان پول مفت می‌دهند، به من هم پول می‌دهند و اینقدر صداقت دارم که می‌گویم اضافه دادند.

,

پزشکیان تصریح کرد: در خصوص اینکه امام جمعه راجع‌ به تدریس زبان مادری صحبت کرده است، این همان مشکلی است که گفتیم باید متخصصین در موضوعات صحبت کنند، وقتی از اصلاحات می‌گویم یعنی اینکه کشور را باید درست کرد.

,

وی مدعی شد: بچه‌های شورا را گرفته و سه چهار ماه در انفرادی نگه داشته بودند و می‌گفتند اعتراف کنید که چقدر خوردید و بردید؟! حضرت امیر(ع) می‌فرمایند در موضوعی که شبهه وجود دارد نباید قضاوت کرد، بر اساس یک شبهه، افرادی را داخل انفرادی کردند و آبروی خود و خانوادشان را برده‌اند؛ امروز بیش از ۸ هزار میلیارد تومان در کشور گم شده و کسی آبروشان را نبرده، برای دو میلیارد تومان آبرو فرد و خانوادش را برده‌اند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه