اخبار داغ

همرزم شهید زین الدین:

دنیا باید می‌دانست ایران به هیچ کشوری هجوم نمی برد/دنیا فهمید که آغاز کننده جنگ عراق بود نه ایران

دنیا باید می‌دانست ایران به هیچ کشوری هجوم نمی برد/دنیا فهمید که آغاز کننده جنگ عراق بود نه ایران
همرزم شهید زین الدین گفت: استکبار در زمان دفاع مقدس و بعد از جنگ چنان جوسازی انجام داده بود که ایران را عامل جنگ معرفی می کردند برای رزمندگان که در حال دفاع مقدس بودند این مسئله بسیار مهم بود که حقیقت ماجرا و کشور شروع کننده جنگ برای افکار عمومی جهان مشخص شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی حاجی زاده قمی یکی از فرماندهان قمی دفاع مقدس و همرزم شهید مهدی زین الدین  در گفتگو با خبرنگار قم فردا  اظهار داشت: استکبار جهانی با توجه به شرایطی که در روزهای بعد از انقلاب در کشور ما به وجود آمده به دنبال نابودی این انقلاب بود و زمینه‌های حمله به ایران را برای عراق فراهم کردند تا بتوانند بخشی از خاک ایران را جدا کنند،  یک جو رسانه ای هم در دنیا ایجاد کرده بودند که با وجود شرایطی که ایران دارد و ارتش ضعیف شده و نیروی دفاعی ندارد به زودی نظام سقوط خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی گفت: از طرفی هم منافقین  در داخل به فعالیت های تروریستی دست می زدند ضربه ای که منافقین در آن زمان به ایران وارد کردند بسیار بیشتر از ضربه دشمنان خارجی بود.

,

همرزم شهید زین الدین بیان داشت: با خاطر شرایط وضعیت مملکت ما در زمان آغاز جنگ، استکبار برای آن دندان تیز کرده بود مانند این روزها که استکبار همچنان علیه این نظام دندان تیز کرده است، استکبار به خیال اینکه وارد ایران می شود و مناطقی از کشور را مخصوصاً مناطق نفت خیز مانند خوزستان، خرمشهر و آبادان را اشغال کند البته دشمن در آن زمان تصور می کرد که می تواند این کار را انجام دهد.

,

حاجی زاده تصریح کرد: عامل استکبار در زمان جنگ صدام بود، استکبار صدام را تحریک و تجهیز کرد تا به ایران  حمله کند و کشور عراق را توسعه دهد از نفت خیز بودن منطقه خوزستان برای تحریک بیشتر صدام بهره می بردند و اعلام می کردند وی را برای تصرف این مناطق حمایت خواهند کرد.

,

وی بیان داشت: درست است جنگ تلفات و غم های زیادی داشت اما تقدیر این بود که خداوند باب شهادت را به روی بندگانش باز کند، وقتی رژیم بعث عراق به ایران حمله کرد یک انسجام درونی بین همه مردم ایران به وجود آمد ،  صف بندی ها مشخص شد منافقین چهره خود را نشان دادند، عوام و میانه روها مشخص شدند و عصاره همه این‌ها تشکیل بسیجی بود که امام خمینی(ره) به دنبال آن بود.

,

همرزم شهید زین الدین خاطرنشان کرد: وقتی جنگ به ایران تحمیل شد غیرت ایرانی برای دفاع از کشور نمایان شد همگی جمع شدند تا از مملکت دفاع کنند همین غیرتمندی سپاه و بسیج را تشکیل داد و منسجم کرد، استکبار جهانی هرگز فکر نمی کرد که با چنین سدی مواجه شود.

,

باید در مجامع بین المللی مشخص می شد ایران به عراق حمله نکرده

, باید در مجامع بین المللی مشخص می شد ایران به عراق حمله نکرده,

حاجی زاده تأکید کرد: در آن شرایط سخت که از طرفی رژِیم بعث عراق به کشور حمله کرده بود و منافقین در داخل به عملیات های تروریستی و ترور مردم و شخصیت ها دست می زدند مسائلی به وجود آمده بود که فقط دست خداوند و دعای مردم بود که پیروزی ها را در جبهه ها حاصل می کرد.

,

وی گفت: همه مردم ایران می‌دانستند که ما در حال دفاع از مملکت خودمان بودیم در طول تاریخ شیعه هرگز تهاجمی از سوی شیعیان به کشورهای دیگر وجود نداشته و همواره شیعه در حال دفاع در برابر هجوم دیگر کشورها و دولت ها بوده در زمان جنگ هم مردم ایران در برابر هجوم حزب بعث عراق از کشوشان دفاع می کردند.

,

همرزم شهید زین الدین گفت: در زمان دفاع مقدس ما با ملت عراق نمی جنگیدیم زیرا ملت عراق به ما حمله نکرده بودند بلکه ما با حزب بعث عراق جنگ می کردیم، در زمان جنگ با وجود اینکه عراق شهرهای ما را موشک باران می کرد ایران هرگز شهرها و مناطق مسکونی عراق را بمباران و موشک باران نکرد حتی د روستاهای مرزی ایران یک گلوله از سمت ایران به مردم عراق شلیک نشد این مسئله ای بود که باید دنیا متوجه آن می شد.

,

حاجی زاده افزود: در زمان دفاع مقدس نه تنها عراق بلکه کل استکبار جهانی جنگ را علیه ایران آغاز کرده بود اما آنچه در رسانه ها اعلام می شد طور دیگری بود مانند عصر حاضر که اعلام می کنند ایران به دنبال سلاح هسته ای است و چنان جوسازی انجام شده که افکار عمومی جهان آن را پذیرفته اند در حالی که رهبر انقلاب سلاح هسته ای را حرام اعلام کرده است.

,

وی گفت: دقیقاً در زمان دفاع مقدس و دوران بعد از جنگ نیز چنان جوسازی انجام‌شده بود که ایران را عامل جنگ معرفی می کردند برای رزمندگان که در حال دفاع مقدس بودند این مسئله بسیار مهم بود که حقیقت ماجرا و کشور شروع کننده جنگ برای افکار عمومی جهان مشخص شود.

,

همرزم شهید زین الدین اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس رسانه ها پیشرفت های امروز را نداشتند و رسانه های موجود هم در اختیار استکبار بودند و علیه ایران دروغ پردازی می کردند با وجود پذیرش قطعنامه 598 و پایان جنگ باید مشخص می شد که چه کسی جنگ را آغاز کرده و باعث این همه جنایت شده است مسئولان ایران تلاش زیادی کردند که مشخص شود جنگ را چه کسی ـآغاز کرده و رزمندگان نیز بعد از پایان جنگ چشم انتظار بودند تا در مجامع بین المللی اعلام شود عراق آغاز کننده جنگ بوده و رژیم بعث عراق به خاطر کشور گشایی به ایران حمله کرد مشخص شدن این مسئله برای افکار عمومی و دیدگاه ملت ها نسبت به ایران بسیار تأثیر مثبتی گذاشت.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه