اخبار داغ

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

شورای عالی انقلاب فرهنگی اولویت های رهبری را عملیاتی کند

شورای عالی انقلاب فرهنگی اولویت های رهبری را عملیاتی کند
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه آمار های موجود در خصوص فرهنگ نشان دهنده این است که شورای عالی انقلاب فرهنگی نتوانسته است اثر گذار اجتماعی باشد، گفت:شورای عالی انقلاب فرهنگی اولویت های رهبری را عملیاتی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حجت الاسلام احمد ساک کاشانی با اشاره  به مناسبت سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به دستور امام خمینی(ره) در گفتگو با خبرنگار قم فردا  اظهار داشت: یکی از میراث  حضرت امام خمینی(ره) شورای عالی انقلاب فرهنگی  بود، این شورا در طول این مدت کارهایی انجام داده است از جمله سند مهندسی فرهنگی که این سند شامل راهبردها و اهداف و تعیین و تکلیف دستگاه های فرهنگی کشور است که یکی از بهترین اسناد فعالیت شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,

وی بیان داشت: نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که شورای عالی انقلاب فرهنگی نظارت بر آنچه را که تعیین می کند در اجرا ندارد که این یکی از اشکالاتی است که باید این شورا این اشکال را به نحوی برطرف کنند تا بتوانند بر آنچه تعیین می کند نظارت داشته باشد.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مجموعه مصوبات شورای انقلاب فرهنگی باید دارای ضمانت اجرائی باشد نه توصیه ای و سفارشی؛ بلکه باید ضمانت اجرائی داشته باشد تا نتیجه مطلوب حاصل شود، همچنین نباید تداخل در وظایف دستگاه ها صورت بگیرد مثلاً قانون عفاف و حجاب که برای 26 دستگاه بیش از 300 مأموریت تعریف و تصویب کردند هم  ضمانت اجرائی نداشت و هم تداخل در وظایف دستگاه ها داشت و همچنین مدیرانی که باید این مصوبات را اجرا کنند باور و یقین به این مصوبات فرهنگی نداشتند.

,

وی خاطرنشان کرد: در جلسه ای خدمت حضرت امام خمینی(ره) بودیم رهبر معظم انقلاب هم حضور داشتند امام در این جلسه فرمودند شورای عالی انقلاب فرهنگی باور کند که یک قرارگاه فرهنگی است این قرارگاه فرهنگی هم باید مانند قرارگاه های عملیاتی در جبهه های جنگ عمل کند.

,

سالک گفت: متأسفانه شاهد هستیم که شورای عالی انقلاب فرهنگی به مصداق قرارگاه فرهنگی عمل نکرده است یعنی این درخواست امام خمینی(ره) روی زمین مانده است علت آن هم این است که وجود آسیب های فرهنگی در جامعه دلیل بر عدم حضور قرارگاه فرهنگی در سطح کشور است.

,

طبق آمار شورای عالی انقلاب نتوانسته اثرگذار اجتماعی باشد

, طبق آمار شورای عالی انقلاب نتوانسته اثرگذار اجتماعی باشد,

وی تصریح کرد: اگر این قرارگاه فرهنگی به درستی عمل می کرد نباید آسیب های مانند طلاق، اعتیاد  و انواع مختلف فسادها، حاشیه نشینی که 11 میلیون نفر درگیر آن هستند در کشور وجود داشت آمار های موجود در خصوص فرهنگ نشان دهنده این است که شورای عالی انقلاب فرهنگی نتوانسته است اثر گذار اجتماعی باشد.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد: امید است با توجه به مصوباتی که مقام معظم رهبری برای شورای عالی انقلاب فرهنگی دارند تحولات خوبی در این حوزه رخ دهد از جمله این ها رهبر معظم انقلاب یک برنامه 7 بندی را ابلاغ کردند که یکی از آن‌ها تکیه بر نیروهای جوان و تکیه بر فعالان خود جوش فرهنگی و مردمی است اما مشاهده می کنیم در خصوص این دو موضوع شورای عالی انقلاب فرهنگی مکتوبی ارائه نداده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه