اخبار داغ

در نخستین همایش قرآنی سیاست مدار مفسر مطرح شد؛

فرافکنی مشکلات به استعمار و دشمن، موجب اصلاح ما نمی شود/ کوتاهی ما در حوزه قرآن قابل چشم پوشی نیست

فرافکنی مشکلات به استعمار و دشمن، موجب اصلاح ما نمی شود/ کوتاهی ما در حوزه قرآن قابل چشم پوشی نیست
پژوهشگر قرآنی و مدرس حوزه علمیه قم گفت: فرافکنی و نسبت دادن مشکلات به استعمار و دشمن،موجب اصلاح ما نخواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا، حجت الاسلام سید محمد علی ایازی، عصر امروز در نخستین همایش قرآنی سیاست مدار مفسر، با اشاره به تاریخچه قرآن در تاریخ اسلام، اظهار داشت: نهضت های بزرگ و علوم از جمله علم تفسیر را قرآن کریم ایجاد کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,  حجت الاسلام سید محمد علی ایازی، عصر امروز در نخستین همایش قرآنی سیاست مدار مفسر، با اشاره به تاریخچه قرآن در تاریخ اسلام، اظهار داشت: نهضت های بزرگ و علوم از جمله علم تفسیر را قرآن کریم ایجاد کرده است.,

وی با بیان اینکه در قرن 14 که عصر بازگشت به قرآن است، اسد آبادی گفت باید به قرآن برگشته و زندگی قرآنی را آغاز کنیم،افزود: حرکت وی تاثیرات گسترده ای را داشت.

,

این پژوهشگر بیان داشت: دو قرن 14 و 15  قرونی است که تفاسیر گذشته و جدید برای قرآن نوشته می شود و امروز شاهد ده ها تفسیر به زبان فارسی و عربی در ایران و منطقه هستیم.

,

حجت الاسلام ایازی تفسیر المیزان را برجسته عنوان کرد و گفت: این تفسیر مربی مفسران بود که آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز در این زمینه تاثیرگذار بود.

,

وی خاطرنشان کرد: همه کسانی که در سلول با آیت الله هاشمی بودند می گویند که هنگامی که تفسیر می نوشتند کسی مزاحم ایشان نمی شد.

,

پژوهشگر قرآنی و مدرس حوزه علمیه قم با بیان اینکه خارج کردن دفترهای نوشته شده در خصوص تفسیر قرآن از دغدغه های آیت الله هاشمی بود، افزود: ایشان از طریق همسرش این دفترها را به بیرون از زندان می فرستاد.

,

حجت الاسلام ایازی بیان داشت: برای افرادی که می خواهند رساله و پایان نامه بنگارند می توانند با مراجعه به فرهنگ قرآن،به راحتی پایان نامه خود را بنویسند.

,

وی ادامه داد: آیت الله هاشمی از شخصیت هایی بود که در دینداری و سیاست عقلانی بود که در تفاسیر ایشان نیز این مفهوم به راحتی دیده می شود.

,

این پژوهشگر قرآن با بیان اینکه برای ایجاد تحول در جامعه باید اصلاح را از خودمان شروع کنیم، ادامه داد: فرافکنی و نسبت دادن مشکلات به استعمار و دشمن،موجب اصلاح ما نخواهد شد.

,

حجت اسلام ایازی با اشاره به بعد اجتماعی تفسیر راهنمای آیت الله هاشمی، گفت: این تفسیر در باب مفاهیم اجتماعی کولاک کرده است.

,

وی خاطرنشان کرد: امروزه آسیب های اجتماعی در شهرها دیده می شود که بخشی از این آسیب ها زاییده بیکاری، فقر و مشکلات جامعه است.

,

این پژوهشگر با بیان اینکه آیت الله هاشمی مفاهیم اجتماعی را در تفسیر راهنما به صورت گسترده بیان کرده اند، افزود: بسیاری از حوزویان به این مفاهیم اجتماعی توجه نکرده اند.

,

وی شخصیت آیت الله هاشمی را معتدل عنوان کرد و گفت: حرف و موضع ایشان متناسب با شرایط زمانی بود.

,

حجت الاسلام عبدالمجید معادیخواه،رئیس بنیاد تاریخ انقلاب اسلامی،نیز در این همایش اظهار داشت: همه بعثت ها به ویژه بعثت پیامبر گرامی اسلام منشا تحول است.

,

وی با بیان اینکه تمدن اسلام دارای افتخارات بزرگ است، افزود: متاسفانه انحرافی از قرآن اتفاق افتاد که دینی که حرف اولش با تجلیل از قلم شروع شد،به نام قرآن قلم تعطیل شد.

,

 وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فاجعه تعطیلی قلم به گونه ای به ما خسارت زده است که قابل احساس است.

,

حجت الاسلام معادیخواه بیان داشت: قرآن ما را از خطر نجات داد،اما متاسفانه در جامعه مهجور مانده است.

,

وی با اشاره به اینکه اگر جامعه اسلامی همین امروز قرآن را جدی بگیرد،آثار و برکات بسیاری برای جامعه خواهد داشت، افزود: از برکت خدمت بزرگ آیت الله هاشمی امروز قرآن دارای تفاسیر مطلوبی است.

,

رئیس بنیاد تاریخ انقلاب اسلامی ادامه داد:قرآن در تمام تحولات و تغییر نسل و اصل های مختلف حرف های جدیدی دارد.

,

حجت الاسلام معادیخواه با بیان اینکه تفاسیر آیت الله هاشمی حوزه قم را با قرآن آشتی داد،افزود: کوتاهی ما در حوزه قرآن قابل چشم پوشی نیست.

,

در ادامه این همایش، خادم اظهار داشت: ستاد برگزاری نخستین همایش قرآن آیت الله هاشمی، سیاست مدار مفسر در دومین سال ارتحال وی، این مراسم قرآنی را برگزار کرده است تا آثار و پژوهش های قرآنی ایشان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه