اخبار داغ

بررسی دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران؛

از فعالیت ۹۱ درصدی بانوان در عرصه پزشکی تا افزایش صادرات غیر نفتی ۳۱ میلیارد دلاری

از فعالیت ۹۱ درصدی بانوان در عرصه پزشکی تا افزایش صادرات غیر نفتی ۳۱ میلیارد دلاری
مقایسه ایران قبل و بعد از انقلاب، می‌تواند واقعیت‌های مهمی را برای نسل‌های پس از انقلاب آشکار کندانقلاب اسلامی را شروع دگرگونی های بزرگ وبنیادی در ایران و کشور‌های منطقه دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان ؛مقایسه ایران قبل و بعد از انقلاب، می‌تواند واقعیت‌های مهمی را برای نسل‌های پس از انقلاب آشکار کندانقلاب اسلامی را شروع دگرگونی های بزرگ وبنیادی در ایران و کشور‌های منطقه دانست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان , راه آرمان,

در توصیف انقلاب همین کفایت می‌کند که امام خمینی(ره) از انقلاب اسلامی با عنوان‌هایی مانند « معجزه قرن » و « انفجار نور » یاد کرده است؛ همچنین امام خامنه ای (مد ظله العالی) نیز در این باره فرموده اند” هدف  انقلاب اسلامی عدالت خواهی، تکریم انسان، مبارزه با ستمگری، دفاع از مظلوم، پر کردن شکاف‌های طبقاتی و…است”.

,

از جمله دستاوردهای خارجی که از بررسی بیانات رهبر معظم انقلاب به دست آمده  می توان به  اثر گذاری ایران در مسائل عمده منطقه، عزت نفس ایران دردنیا،  تاثیر گذاری بر برخی انقلاب‌ها، شکسته شدن هیبت استکبار، ایجاد امواج اسلام‌خواهی در دنیا، استقلال سیاسی پیدا کردن، جرات مقابله با قدرت‌های دنیا، در هم شکستن خط مش سلطه گر و سلطه پذیر، رونق دین و دینداری در دنیا و سخن از عدالت و مظلومیت در منبر های عظیم جهانی  اشاره کرد.

,

انقلاب اسلامی ایران موفق‌ترین تجربه‌ی اسلامی عصر جدید بود و در عرصه‌ی خود باوری ملت‌ها  و مردم باوری نخبگان، در عرصه‌ی نفی اسطوره‌ی شکست ناپذیر رژیم‌های طاغوتی و اربابشان در عرصه‌ی شکستن غرور کمونیسم و سرمایه‌داری، ارائه مدل‌های کارآمد در پیشرفت‌های بزرگ کشور، با حفظ مردم سالاری و دفاع از ارزش‌ها ی اساسی … ایران اسلامی در عرصه ی علم، تکنولوژی، حقوق اجتماعی، عدالت اجتماعی، توسعه، بهداشت، تامین کرامت زنان و حقوق اقلیت‌های دینی و… گام‌های بزرگ و بی نظیری برداشت. زمانی انقلاب اسلامی چنین رویکردی ارائه داده است دشمن ترس این را دارد که این مدل به عنوان الگو ارائه شود و نتواند با جنبش‌های مردم روبرو شود.

,

سردار نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع بسیجیان استان کرمان در این باره اظهار داشت: در دنیا انقلاب‌های زیادی اتفاق افتادند اما دوام نیاوردند انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که به چهلمین سال خود رسیده است. انقلاب اسلامی به مردم ایران استقلال  و آزادی داد، انقلاب اسلامی  به حاکمیت بیگانگان پایان داد و مردم سالاری را به ارمغان آورد.

,

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رسالت انقلاب، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است و  ایران به برکت انقلاب اسلامی مستقل ترین کشور دنیا است اینک مردم سالاری در ایران نمونه کامل می باشد؛ انقلاب اسلامی برکاتی برای ایران و جامعه بشری داشته که قرن ها باید  شکرگزار آن بود.

,

قنادیان رئیس اندیشکده بسیج در خصوص بررسی کارنامه انقلاب اسلامی از بعد آمار عنوان کرد:امید به زندگی از ۵۵  سال به برکت انقلاب اسلامی  به ۷۶ سال رسیده است.

,

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی تعداد پزشکان از ۸ هزار نفر به ۸۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده است، ابراز کرد:کشور ما هم اکنون به عنوان مدل یا الگو در ریشه کن کردن بیماری‌ها و به ویژه بیماری‌های فرگیر و واگیردار مطرح است.

,

قنادیان تأکید کرد: ایران در زمینه پزشک خواهران و تولید دارو از ۱۰ درصد به ۹۱ درصد نیز رشد چشم گیری داشته است.

,

وی با بیان اینکه  کسب ایران در رتبه ۱۶ علمی در جهان و کسب رتبه کمتر از  ۱۰ در علوم هایتک (علوم هسته ای، فضایی، سلولهای بنیادی، بیوتکنولوژی ماهواره) است،گفت: ظرفیت دانشگاه‌ها حدود ۲۳ درصد افزایش داشته است(از حدود۱۵۰۰۰۰به ۵-۴ میلیون دانشجو).

,

این مقام مسئول بیان کرد: تولید محصولات کشاورزی از ۱۷ میلیون تن به ۱۲۰ میلیون تن و افزایش سرانه ۳۱۰۰ کالری  نسبت به سرانه مصرف کالری ۱۷۰۰ کالری اشاره کرد.

,

قنادیان همچنین به افزایش تعداد هیاتهای علمی، چاپ کتاب و افزایش تعداد زنان نویسنده اشاره داشتند.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: رشد جمعیت از ۳۵ میلیون به ۸۰ میلیون رسیده است و افزایش صادرات غیرنفتی حدود ۳۱ میلیارد دلار است.

,

انقلاب اسلامی مسیر بشریت را عوض کرده و مناسبات جهانی را تغییر داده دشمن همه ابزارها را برای مقابله  با آن به کار گرفته اما شکست خورده است. مسیر انقلاب مسیر درستی است شاهنشاهی نیست امورمملکت دست خود مردم است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه