اخبار داغ

محدودیت‌های نانوشته برای تشکل‌های دانشجویی؛

اعمال نظرهای غیرمتعارف هیئت نظارت دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند/ اجبار دانشجویان به انتخاب یک سخنران برای ویژه برنامه‌ها

اعمال نظرهای غیرمتعارف هیئت نظارت دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند/ اجبار دانشجویان به انتخاب یک سخنران برای ویژه برنامه‌ها
مدتی است تشکل‌های دانشجویی استان در برگزاری مراسماتشان با سدی به نام هیئت‌ نظارت دانشجویی مواجه شده‌اند که یا برگزاری برنامه را با عدم صدور مجوز مختل می‌کند و یا صدور مجوز را منوط به رعایت برخی از شروط می‌داند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، مدتی است تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های مختلف استان از هئیت نظارت در دانشگاه‌ها گله داشته و این هیئت را سدی در برابر برگزاری مراسمات سیاسی و اجتماعی خود می‌دانند. از شروع سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌ها بسیاری از مراسم فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برگزار شده و برخی از آن‌ها نیز با دلیل و بدون دلیل یا مجوز نگرفته‌اند و یا چند ساعت مانده به شروع برنامه لغو شده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

فرقی هم نمی‌کند این برنامه‌ها را کدام تشکل برگزار کند. تشکل‌های دانشجویی از هر طیف سیاسی که باشند حداقل یکباری از دم تیغ هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشگاه گذشته‌اند و برنامه‌‌هاشان به ادعای خودشان با محدودیت مواجه شده است.

,

 این که اندازه و نحوه ورود هئیت‌های نظارت در مراسم تشکل‌ها چقدر است، جای بحث دیگر می‌طلبد اما موضوع اصلی مربوط به محدودیت‌های اعمالی توسط برخی از هئیت‌های نظارت در دانشگاه‌ها پس از صدور مجوز است به طوری که برخی از دانشگاه‌ها صدور مجوز را مشروط به رعایت برخی از خواسته‌های هیئت نظارت توسط تشکل‌ها کرده‌اند.

,

به عنوان مثال هیئت نظارت دانشگاه صنعتی سهند برگزاری مراسم گرامیداشت روز دانشجو توسط بسیج دانشجویی را محدود به دعوت از یک سخنران کرده و دیگر مهمان مدنظر این تشکل را به دلیل عدم سنخیت با نوع برنامه رد کرده است.

,

فاتحی‌فر دبیر جدید هیئت نظارت این دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی آناج در خصوص انجام چنین محدودیت‌های اظهار داشت: برخی از سخنان به صورت وارونه به خارج از دانشگاه منتقل می‌شود، اولا هیئت نظارت برای تمامی سخنرانان باید استعلام انجام دهد و دوما در قضییه مراسم روز دانشجو که توسط بسیج دانشجویی برگزار می‌شود، به یکی از دو سخنران پیشنهادی این تشکل مجوز حضور داده شده و در مورد مهمانی که قرار بود در کسوت یکی از کارگران محترم در دانشگاه حضور یابد، این مدعو به دلیل عدم سنخیت نوع مراسم با عنوان و مسئولیت مهمان به روز کارگر موکول شده است.

,

دبیر هیئت نظارت دانشگاه صنعتی سهند افزود: نمی‌شود اسم صدور مجوزهایی از این دست را اعمال محدودیت نامید چرا که دانشگاه‌ها با مشکلات فراوانی روبه رو هستند که یکی‌شان مشکل مالی است و از طرفی دیگر چه لازم است که یک برنامه چند سخنران داشته باشد.

,

در هرحال آنچه مسلم است این است که روند کلی صدور مجوز و برگزاری مراسم دانشجویی در دانشگاه‌های استان با برخی محدودیت‌های خودساخته مواجه شده است که روح آزاداندیشی و آزادی بیان مطلوب منویات رهبری را زیر سوال برده و بیش از پیش موجب سیاسی کاری دانشجویان و گریز دانشجو از درک روشن و عمیق موضوعات سیاسی و اجتماعی-فرهنگی را ایجاد می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه