اخبار داغ

فرار شهر کرمان از مدرنیته

فرار شهر کرمان از مدرنیته
درست سال 88 بود که پلی با پله برقی در میدان اصلی شهر افتتاح شد که مدعی بود اولین پل شهرستانی با پله‌ی برقی بعد از پل‌های پایتخت است، این تقریبا اولین نسیم مکانیزه شدن بر چهره شهر بود که چهره شهروندان را نیز خوشحالتر نشان می داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان ؛درست سال 88 بود که پلی با پله برقی در میدان اصلی شهر افتتاح شد که مدعی بود اولین پل شهرستانی با پله‌ی برقی بعد از پل‌های پایتخت است، این تقریبا اولین نسیم مکانیزه شدن بر چهره شهر بود که چهره شهروندان را نیز خوشحالتر نشان می داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان ؛,

اما چند سال بعد به پله برقی همیشه خاموشی تبدیل شد که ارتفاع زیاد پله هایش رغبتی برای عبور از آن به شهروندان نمیداد و مردم سعی می کردند خود را از لا به لای ماشینها به آنسوی خیابان برسانند! و چندی بعد همین پل هم جمع شد!

,

خیابانهای دیگر شهر نیز تعریف بهتری ندارند پل های ساده و بی کیفیتی که شاید عدم استقبال مردم و خلوت بودن آنها، حس ناامنی را هنگام عبور منتقل می کند!

,

"هوا هنوز تاریک نشده بود با تردید از پله های پل عابر بالا رفتم؛ مردی را دیدم که روی پل قدم می زد و ظاهرا مشغول صحبت با تلفن بود به سرعت از کنارش عبور کردم و پله ها را تند تند پایین می آمدم لحظه ای صدای ضربان قلبم و گامهای او همزمان شده بود بطوریکه نمی توانستم تشخیص دهم کدام بیشتر است!" اینها را خانم جوانی می گوید که رنگ پریدگی چهره اش هنگام تعریف ماجرا حکایت از تجربه تلخ و استرس آورش داشت.

,

او گفت: پل عابر که چه عرض کنم انگار دالان تاریک و خلوتی است که باید از روی آن عبور کنیم! زن جوان دیگر حاضر نبود از روی پل رد شود و تصادف با ماشین کف خیابان را ترجیح می داد!

,

اما خانم سالمندی مشکلش را اینگونه بیان می کرد: "تعداد پله ها زیاد است بدون پله برقی هم سن و سالهای من ترجیح می دهند عرض خیابان را رد کنند تا با این درد پا و زانو از روی پل رد شوند"

,

انگار در این شهر کسی رغبتی برای عبور از پل عابر پیاده ندارد و این موضوع در مورد بانوان پررنگتر است.

,

یک کارشناس نیروی انتظامی که مهمترین دغدغه اش برقراری امنیت شهر است؛ مشکل عدم استقبال بانوان کرمانی از پلهای عابر پیاده را نبود حس اطمینان و آرامش می داند؛ او می گوید: شاید کم نور بودن پلها و اینکه یک سمت از آن با بیلبوردهای تبلیغاتی پوشیده شده و از بیرون دید پل کاهش یافته است، دلیلی است که خانمها میلی به عبور از پلها ندارند.

,

او معتقد است گذاشتن یک مامور 24 ساعته در کنار هر پل قابلیت اجرایی نداشته و شهرداری نیرو و توان پرداخت هزینه های آن را ندارد و بهترین راه حل را نصب دوربین بر روی پلها و سپردن مانیتورینگ آن به نیروی انتظامی می داند تا شهروندان با اطمینان خاطر از پلهای هرچند نامطلوب استفاده کنند.

,

هاله اسدی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه