اخبار داغ

در ۸ ماه نخست سالجاری؛

اهدای بیش از ۵۱ هزار واحد خون در آذربایجان غربی

اهدای بیش از ۵۱ هزار واحد خون در آذربایجان غربی
مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی با تاکید بر حضور مستمر مردم جهت اهدای خون گفت: در ۸ ماه نخست سالجاری بیش از ۵۱ هزار واحد خون در استان اهدا شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا مجتبی قهرمان رضائیه در گفت و گو با اروم نیوز، با بیان اینکه مشکلی از بابت ذخایر خونی در استان وجود ندارد، گفت: اما با توجه به سردی هوا مردم همچنان در بحث اهدا خون جدیت داشته باشند تا در مواقع ضروری دچار مشکل نشویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: البته مردم در بحث اهدا فرآورده های خونی از جمله پلاسما و پلاکت نیز اهتمام داشته باشند چرا که امروز این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است.

,

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی، بیان کرد: در ۸ ماه نخست سال جاری حدود ۶۱ هزار نفر جهت اهدا خون به مراکز خونگیری مراجعه کرده اند.

,

وی، تاکید کرد: همچنین بیش از ۵۱ هزار واحد اهدا خون، ۱۶ هزار واحد اهدا پلاکت و ۴ هزار و ۵۰۰ واحد اهدا پلاسما داشته ایم.

,

قهرمان، در خصوص تعداد بانوان و آقایان اهدا کننده، گفت: از این میان بانوان بیش از ۶ هزار نفر و آقایان بیش از ۵۰ هزار نفر هستند.

,

وی، با بیان اینکه آذربایجان غربی طول سال گذشته نزدیک به ۷۲ هزار واحد اهدا خون داشته است، ادامه داد: نیاز خون و فرآورده های خونی بسته به در خواست مراکز درمانی می باشد که در سال های اخیر با مشارکت مردم شریف استان و اهدا کنندگان عزیز مشکلی در این خصوص نبوده است.

,

وی، ادامه داد: مراکز انتقال خون در ارومیه، مهاباد، نقده و خوی فعال بوده و بقیه شهرستان ها طی هماهنگی هاتیم هایی جهت دریافت خون اهدایی مردم در منطقه حاضر می شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه