اخبار داغ

مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار اعلام کرد؛

ویروس HIV در بیجار، تاکنون ۲۵ نفر را مبتلا و ۵ نفر را به کام مرگ برده است

ویروس HIV در بیجار، تاکنون ۲۵ نفر را مبتلا و ۵ نفر را به کام مرگ برده است
مدیرشبکه بهداشت ودرمان گفت:۲۵ نفر از بیجاری ها به بیماری ایدز مبتلا هستند، که از این تعداد ۵ نفر به فاز نهایی رسیده و فوت شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین جعفری در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، یکی از اهداف سازمان بهداشت جهانی را کنترل ایدز خواند و گفت: یکی از اهداف مهم سازمان جهانی بهداشت، بر این است کنترل بیماری ایدز وکاهش مرگ و میر و انگ زنی وشناسایی بیماران وتحت درمان قرار دادن آنان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , کُردتودی,

 

,

مدیرشبکه بهداشت ودرمان اظهار داشت: درصورت تشخیص و شناسایی به موقع بیماران مبتلا بهHIV وآغاز درمان برای آنان،احتمال انتقال بیماری به دیگران به طور چشمگیری کاهش می یابد و بیماران عمری طبیعی خواهند داشت.

,

 

,

وی تصریح کرد: در طول چند سال اخیر آمار مبتلایان به این بیماری در شهرستان بیجار رو به افزایش بوده و هم اکنون ۲۵ نفر از بیماران شناسایی شده است که ۴ نفر را بانوان و ۲۱ نفر را مردان تشکیل می دهند این درحالی است که بیش از دو برابر آمار فوق، بیمار پنهان در شهرستان وجود دارد.

,

 

,

به گفته جعفری: این بیماری اکنون در گروه سنی ۲۰ تا ۵۵ سال شایع شده و تمامی طبقات اجتماعی را درگیر نموده است.

,

 

,

وی افزود: بیماری ایدز را بیماری اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی است و برای پیشگری از این بیماری تمامی آحاد جامعه مسئول هستیم و باید دقت داشته باشیم، که هرگز بیمار مبتلا به ایدز را محکوم و یا متهم نکنیم.

,

 

,

وی شمار بیماران شناسایی شده را در حال حاظر ۲۵ نفر برشمرد وعنوان کرد و بیان داشت:در حال حاظر در استان کردستان ۵۹۴ نفر به این بیماری مبتلا هستند و نرخ بیماران شناسایی شده در بیجار به نسبت استان کردستان دارای نرخ۴/۲ می باشد.

,

 

,

وی استفاده از سرنگ مشترک، تماس جنسی محافطت نشده وانتقال از مادر به کودک(در دوران بارداری،هنگام زایمان وبعد از دوران شیردهی) را از مهم ترین راه های انتقال ویروسHIV خواند.

,

 

,

جعفری ادامه داد: در سال های اخیر الگوی  بیشترین الگوی انتقال بیماری از طریق استفاده از سرنگ مشترک بوده است، اما در سال های اخیر الگوی انتقال تغییر یافته ودربیماران شناسایی شده بیشتر ازطریق تماس جنسی بوده است.

,

 

,

وی تاکید کرد:ویروس HIV از طریق دست دادن، روبوسی،هم سفره شدن،استخرشنا و ...منتقل نمی شود.

,

 

,

مدیرشبکه بهداشت ودرمان، بالا بردن سطح آگاهی نسبت به این بیماری را  یکی از راه های مقابله با این بیماری دانست وگفت:کارشناسان بیماری ایدز، بر ارائه آموزش صحیح در خصوص این بیماری متمرکز شده اند تا درصد ابتلا به این بیماری را کاهش دهند.

,

 

,

جعفری عنوان کرد: مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری در محل مرکز جامع سلامت شماره ۲همه روزه،  پاسخگوی مراجعه کنندگان می باشند و کلیه خدمات ارائه شده در این محل رایگان و به صورت کاملا محرمانه می باشد.

,

 

,

وی گفت: همه ساله از ۱۵ تا ۲۱ آذرماه ماه با عنوان هفته اطلاع رسانی ایدز(HIV) نام گذاری شده است و کارشناسان این بیماری باشعار من هم آزمایش (HIV) می دهم، با حضور در میان اقشار مختلف مردم به اطلاع رسانی در خصوص پیشگیری از این‌‌ بیماری پرداختند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه