اخبار داغ

کارشناس اقتصادی:

دولت توانایی افزایش حقوق را ندارد/ کارهای غیر کارشناسی،مشکلات را به ابر چالش تبدیل می کند

دولت توانایی افزایش حقوق را ندارد/ کارهای غیر کارشناسی،مشکلات را به ابر چالش تبدیل می کند
کارشناس اقتصادی گفت: اگر خوشبین باشیم که دولت کاری در زمینه افزایش حقوق ها انجام دهد،باید گفت این توانایی در دولت وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین محمودی اصل امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا;، در پاسخ به سئوالی در خصوص افزایش حقوق کارمندان،ضرورت ها و نیازها، اظهار داشت: نیازی که حقوق بگیران به افزایش حقوق دارند، نسبت به تورم با فاصله زیادی مواجه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه دولت در کشور ایران بزرگ است و دارای حدود 2 میلیون و 345 هزار کارمند است، افزود: اگر مابقی نیروها را نیز در نظر بگیریم که از دولت حقوق نمی گیرند،این تعداد به حدود 16 هزار نفر می رسد.

,

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: اگر خوشبین باشیم که دولت کاری در زمینه افزایش حقوق ها انجام دهد،باید گفت این توانایی در دولت وجود ندارد.

,

محمودی اصل با اشاره به اینکه در قانون بودجه دولت 106 هزار میلیارد تومان برای پرداخت حقوق بازنشستگان خدمات کشوری در نظر گرفته است، افزود: 98 هزار میلیارد تومان نیز برای کمک به صندوق های بازنشستگی در قانون دیده شده است.

,

وی با بیان اینکه ظرفیت لازم برای افزایش حقوق کارمندان و از طرف دیگر مصلحت باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: فاصله بین قدرت خرید مردم و قدرت دولت بسیار زیاد است.

,

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه نیازهای مردم با افزایش حقوق پوشش داده نمی شود بلکه این افزایش آسیب زا نیز هست، ادامه داد: اگر صرفا به دنبال افزایش حقوق باشیم با کندی عملی که سیستم ها به ویژه دولت با آن مواجه هستند، تورم مضاعفی به کشور تحمیل می شود.

,

محمودی اصل با بیان اینکه نباید همانند برخی کشورها که با افزایش مداوم یارانه و حقوق دور تسلسل افزایش قیمت ها را طی می کنند،در کشور عمل کنیم، افزود: اگر تورم را کنترل نکنیم افزایش حقوق نمی تواند کاری انجام دهد،حداکثر توانایی دولت،افزایش 20 درصدی حقوق است.

,

وی برضرورت چابک سازی قوای سه گانه تاکید کرد و گفت: به این دلیل که توان افزایش حقوق نداریم باید قوا چابک شوند.

,

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه دولت برای سال 98 در لایحه به صورت متوسط 20 درصد پیش بینی کرده است،گفت: این در حالی است که در تورم نقطه به نقطه در حال عبور از 40 درصد است.

,

محمودی یادآور شد: اینکه یک جمله ای نوشته شود و دولت مکلف شود، کافی نیست و نباید با کارهای غیر کارشناسی ،مشکلات را به چالش و ابر چالش تبدیل کنیم.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه