اخبار داغ

برداشت هندوانه شب یلدا در هرمزگان آغاز شد+تصویر

برداشت هندوانه شب یلدا در هرمزگان آغاز شد+تصویر
استان هرمزگان به عنوان کانون تولید هندوانه پاییزه سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن محصول را در آستانه شب یلدا روانه بازارهای کشور می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛استان هرمزگان به عنوان مهم ترین قطب تولید محصولات خارج از فصل به شمار می رود که 160هزار هکتار از اراضی استان به کشت محصولات زراعی و باغی اختصاص دارد از این رو 2.5 میلیون تن انواع صیفی جات و سبزیجات مصرفی کشور در هرمزگان را تهیه و تولید می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

بخش قابل توجه ای از این محصولات خارج از فصل هرمزگان به کشورهای عربی و آسیای میانه صادر می شود که موجب درآمدزایی برای استان و رونق صادارت می شود.

,

کشاورزان هرمزگان از اواخر تابستان نسبت به کشت محصول در سراسر استان مباردت کرده اند که هم اکنون در آخرین روزهای پاییز محصولات خارج از فصل وارد بازار مصرف شده و قیمت های چشم گیر محصولات  صیفی و سبزیجات را شکسته است.

,

, ,

هندوانه یکی از محصولات تولیدی خارج از فصل در هرمزگان است که هرساله در آستانه شب یلدا روانه بازارهای کشور می شود تا زینت بخش جشن طولانی ترین شب سال مردم اصیل کشور باشد.

,

در سال زراعی جاری با وجود کاهش 40درصدی در زمینه کشت هنوانه پاییزه به دلیل مشکلات اقتصادی، کمبود مایحتاج کشاورزان و بارش های ناگهانی باران و تگرگ، بالغ بر شش هزار هکتار از اراضی هرمزگان به این محصول اختصاص داده شده که پ برداشت بیش از 130 هزار تن محصول پیش بینی می شود.

,

 

,

, ,

شهرستان های شرقی هرمزگان از جمله میناب، جاسک و رودان به عنوان مناطق مهم تولید هندوانه پاییزه و بهاره در استان هرمزگان به شمار می روند که برداشت محصول از نیمه دوم آذرماه آغاز و تا پایان دی ماه ادامه دارد.

,

شهرستان میناب رتبه اول تولید هندوانه پاییزه در هرمزگان را دارد که روستاهای چاه اسماعیل ، زیارت مولا، چاه شیرین ، تیرور، گوربند، تلنگ ،هشتبندی ، راونگ و زرتوجی از مناطق مهم تولید هندوانه در این منطقه بشمار می روند.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه