اخبار داغ

در راستای حفاظت از فضای سبز؛

درختان کرمانشاه صاحب شناسنامه الکترونیکی می‌شوند

درختان کرمانشاه صاحب شناسنامه الکترونیکی می‌شوند
شناسنامه‌دار کردن درختان در کرمانشاه در قالب طرح نرم افزاری انجام می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  مرصاد ، فضاهای سبز، ریه های تنفسی شهرها محسوب می شوند، لذا توجه به آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ یکی از مواردی که از این فضاهای سبز به ویژه درختان محافظت می‌کند موضوع پلاک‌کوبی و شناسنامه‌دار کردن آنهاست که این مهم در شهرداری کرمانشاه هم در حال اجراست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مرصاد,

پروژه پلاک کوبی درختان جزء معدود پروژه های مفید برای فضای سبز بوده است که با مدیریت درست و منطقی این پروژه می توان گزارش های صحیح و کاربردی از وضعیت فعلی درختان بدست آورد؛ از مزیت های دیگر این پروژه کسب اطلاعات مفید و دقیق از تعداد درختان، سن آنها ، گونه آنها ، بیماری آنها ، آفت های آنها ،قطر آنها، و حتی مختصات آنها چه از نظر شهرداری و چه از نظر سازمان نقشه برداری و جی آی اس و گزینه های کاربردی دیگر.

,

پروژه پلاک کوبی الکترونیکی درختان کشور با هدف جمع آوری اطلاعات درختان و بررسی وضعیت فعلی درختان در شهر های مختلف کشور و هم چنین برنامه ریزی کلان برای آینده این درختان انجام شده است که در کرمانشاه نیز این کار در دست اقدام است.

,

ا

, ا,

فرامرز رحمتی زاده در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: طرح پلاک‌کوبی درختان در سال های۸۹، ۹۰ و ۹۱ در کرمانشاه انجام شده است و در حال حاضر در حال تکمیل کردن این طرح هستیم.

,

وی با بیان اینکه شناسنامه‌دار کردن درختان در قالب طرح نرم افزاری انجام می شود تا از طریق آن نوع درختان و آدرس آنها تعیین شود،  گفت: طرح پلاک‌کوبی درختان از جمله پروژه‌های در دست اقدام است که پیگیر اجرای آن هستیم.

,

رئیس سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه افزود: شناسنامه دار شدن درختان سبب حفظ آن ها و فرهنگ‌سازی برای استفاده صحیح از فضای سبز می‌شود و موجب می‌شود مردم در نگهداری و حفاظت آن کوشش بیشتری داشته‌باشند.

,

وی تصریح کرد:  در صورت مشاهده بیماری در میان برخی از گونه های درختان امکان شناسایی و برآورد اولیه درختان وجود خواهد داشت تا اقدامات اولیه با سرعت بیشتری انجام شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه