اخبار داغ

دنیای شیرین کودکانه٬ قربانی بحران اقتصادی/ چشم پدران به دستان دختران دستفروش دوخته شد

دنیای شیرین کودکانه٬ قربانی بحران اقتصادی/ چشم پدران به دستان دختران دستفروش دوخته شد
فقر و سستی بنیان های خانواده ها  به دلیل بحران اقتصادی ورکود مالی برخی از خانواده ها  را مجبور به گماشتن کودکانشان در مشاغل کاذب کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ کودکان کار پدیده یا بعبارتی آسیب اجتماعی است با گذشت زمان به دلیل پایین بودن سطح درآمد و کاهش قدرت خرید خانواده  درتامین نیازهای روزمره خود روند صعودی به خود گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

با گذری از خیابان های مرکز شهر صداهای مختلفی به گوشتان می رسد که از شما در خواست می کنند که اجناسشان را خریداری نمایید یا اینکه خود را وزن کنید هنگامی که گوینده صدا را جسنجو می کنید با چهره معصوم کودکان روبرو می شوید.

,

کودکانی که مشکلات مالی خانواده ها به آنها آموخته که نه تنها هیچ سهمی از زندگی و رویاهای کودکانه خود ندارند بلکه باید در ساعات مختلف شبانه روز به فکر فروش اجناس و کسب پول باشند.

,

اغلب کودکان کار در پایتخت اقتصادی کشور اتباع بیگانه ای هستند که یا قید تحصیلات را زده اند و یا روز زمین و یا راه پله های مکان های نزدیک به بساط فروشندگی با دفتر و مداد یا خودکاری در دست مشغول انجام تکالیف خود هستند.

,

, , ,

مشاهده کودکان کار در حال انجام تکالیف احساس ترحم عابران را برمی انگیزد تا جایی که براحتی نمی توانند از کنار آن ها عبور کنند و گمان می کنند با خرید اجناسشان شاید گوشه ای از مشکلات تحصیلی آن ها را مرتفع سازند.

,

اصرار کودکان کار برای خرید اجناس یکی از ترفندهای موفق آنهاست که تاکنون توانسته اند به واسطه آن به اهداف خود برسند در حالی که توهم زرنگی یا موفقیت در کسب درآمد با استفاده از تحریک احساسات مردم در آینده ممکن است آنها را به تباهی بکشاند.

,

روند روبه افزایش کودکان کار در بندرعباس تاجایی پیش رفته است که علاوه بر کودکان و نوجوان پسر، دختران نیز وارد این حیطه شده اند و تلاش می کنند دوشادوش والدین خود سهمی در تامین مایحتاج زندگی داشته باشند.

,

 

,

, , ,

 

,

کسب درآمد روزانه بین 50 تا 60هزار تومان توسط کودکان کار تا جایی پیش رفته است که والدینشان، آنها را به اجبار به مکان های پرتردد شهری می فرستند به نحوی که در طول روز پدر یا مادر به طور مرتب به آنها سرکشی می کنند.

,

پاییدن کودکان توسط والدین سبب شده است که آنها قبل از ساعت تعیین شده جرات ندارند که بساط خود را زودتر جمع کنند یا حتی بخش اندکی از درآمدشان را صرف خواسته های خود نمایند.

,

وجود گیم نت های مختلف در سطح شهر یکی از عوامل وسوسه انگیز برای کودکان محسوب می شود تا در کنار تحصیل و هنگام استراحت به امور مختلف از جمله بازی های رایانه ای بپردازند در حالی که کودکان کار از آن محرومند.

,

کودکانی که به دلیل بحران اقتصادی و نابودی بنیان خانواده خود به کار اجباری در مشاغل کاذب گماشته اند در حقیقت والدینشان خواسته یا ناخواسته فرزندان خود را روانه بازار سیاهی کرده اند که آینده زندگی و شغلی آنها را به تباهی می کشانند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه