اخبار داغ

از باغ شهر تبریز چه مانده که به خود می‌بالیم؟!/ سرانه فضای سبز در تبریز 15.5 متر است

از باغ شهر تبریز چه مانده که به خود می‌بالیم؟!/ سرانه فضای سبز در تبریز 15.5 متر است
در حالیکه تبریز لقب باغ شهر را دارد و مدیرعامل سازمان پارک‌ها سرانه فضای سبز را 15.5 متر اعلام کرده است، شهرهایی مانند اصفهان سرانه فضای سبز بالای 25 متر دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، خیلی نیازی نیست که کلمه "باغ شهر" را در وصف تبریز شنیده باشید تا بدانید تبریز در قدیم باغ شهری بود که باغاتش در بین همگان معروف بوده‌ بلکه کافیست پای صحبت‌های موسپیدان این شهر بنشینید تا از گذشته سر سبز شهر اولین‌ها برایتان بگویند. از آنجایی که هر نقطه‌ای از تبریز باغاتی وسیع داشت و هنوز پای خانه‌های سر به فلک کشیده به این شهر باز نشده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

شاید اگر خاطرات پدرانمان را مرور کنیم مانند من به خاطرات سرسبزی تبریز می‌رسیم همانجایی که پدرم از پنجاه سال پیش و باغ بودن تمام اطراف محله‌های قدیمی مانند مارالان می‌گفت و اینکه برای یک دانش آموز ابتدایی چه خوفی داشت گذشتن از بین این باغات و رسیدن به زنگ تحصیل و یا همین منطقه‌ای که نامش امروز خیابان عارف است و مقبره الشعرای تبریز در آن قرار دارد تا همین سی یا چهل سال قبل به قدری آب داشته و سر سبز بوده که کسی به فکر ساخت منزل مسکونی در آن نبود.

,

زمان گذشته و حال تمام مناطقی که روزی جایی برای سکنی نبودند جای سرسبزی‌شان را به برج‌های بلند مرتبه داده‌اند و دیگر تبریز نفس نمی‌کشد! نفس‌های تبریز در روزهای سرد سال خیلی زود به شماره می‌افتد و این نتیجه سالها بالیدن به لقب باغ شهر است در حالیکه دیگر خبری از آن باغ شهر وجود ندارد.

,

شهردار تبریز: تبریز در زمینه فضای سبز دچار مشکل است

, شهردار تبریز: تبریز در زمینه فضای سبز دچار مشکل است,

ایرج شهین باهر روز گذشته در جلسه شورای شهر تبریز با اشاره به اهمیت توسعه فضای سبز در شهر تبریز عنوان کرد: شهر تبریز در زمینه فضای سبز، دچار مشکل بوده و بر این باور هستیم که حرکت جهادی برای توسعه فضای سبز در کلانشهر تبریز احساس می‌شود.

,

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به عملکرد شهرداری در حوزه احداث پارک‌ها گفت: تا به امروز توجه ویژه‌ای به این حوزه داشته‌ایم و تا پایان امسال نیز بیش از شش پارک با مساحتی بالغ بر دو هکتار به بهره برداری خواهد رسید.

,

شهردار کلانشهر تبریز اضافه کرد: امیدواریم در دوره فعالیت شورای پنجم بتوانیم حداقل در یکی از شاخص‌ها به موفقیت‌های بیشتری دست یابیم.

,

, ,

مدیرعامل سازمان پارک‌ها: سرانه فضای سبز تبریز 15.5 متر است

, مدیرعامل سازمان پارک‌ها: سرانه فضای سبز تبریز 15.5 متر است,

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز خرداد ماه امسال در خصوص سرانه فضای سبز تبریز اظهار داشت: هم اکنون سرانه فضای سبز تبریز بدون لحاظ فضاهای سبز نیروگاه ها، پادگان ها و اداره های مختلف 15.5 مترمربع است.

, مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز خرداد ماه امسال در خصوص سرانه فضای سبز تبریز اظهار داشت: هم اکنون سرانه فضای سبز تبریز بدون لحاظ فضاهای سبز نیروگاه ها، پادگان ها و اداره های مختلف 15.5 مترمربع است.,

وی افزود: اگر در محاسبه میزان سرانه فضای سبز تبریز این فضاها نیز محاسبه شود بدون ‌شک سرانه به بیش از 20 متر مربع می رسد.

,

مدبر تصریح کرد: در بحث‌های مختلف میزان فضای سبز تبریز با کلانشهرهای دیگری مانند مشهد و اصفهان مقایسه می شود در حالی که موقعیت اقلیمی این شهر بسیار متفاوت تر از این شهرهاست.

,

وی اضافه کرد: از رویکردهای اساسی این سازمان در فضای سبز، تلفیق بحث سلامت شهری با اوقات فراغت شهروندان در استفاده از فضاهای سبز است.

,

مدبر ادامه داد: هم اکنون تعدادی از این الگوها در انبوه کاری های شهری مانند تپه های رشیدیه و باغمیشه، عباس میرزا، آرپا دره سی و یادگار امام (ره) ایجاد شده است.

,

این آمار در حالی است که سرانه فضای سبز در اصفهان به ازای هر اصفهانی 25.2 متر و در شیراز 23 متر است و این فاصله بیش از هشت متری با کلانشهر تبریز دارد. 

,

وقتی پیگیری‌ها جواب نمی‌دهد

,

برای اطلاع از آخرین آمار سرانه فضای سبز تبریز و بیشترین و کمترین سرانه فضای سبز در مناطق مختلف مکررا با دفتر رئیس اداره توسعه فضای سبز سازمان پارکهای تبریز تماس گرفتیم اما تنها چیزی که نصیبمان شد صدای بوق‌ تلفن و عدم پاسخگویی بود.

,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه