اخبار داغ

مغفول ماندن صنعت توریست در بندر خمیر / خبری از توسعه پایدار گردشگری نیست!

مغفول ماندن صنعت توریست در بندر خمیر / خبری از توسعه پایدار گردشگری نیست!
بندر خمیر واقع در استان هرمزگان دارای مناطق بکر و آثار طبیعی فراوان است اما مناطق گردشگری و توریستی آن مورد غفلت واقع شده و توسعه نیافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ بندر خمیر یکی از شهر های قدیمی، مهاجر پذیر و پرجاذبه هرمزگان به شمار می رود که به دلیل موقعیت استراتژیک آن از گذشته های دور مورد توجه بازرگانان قرار داشته که وجود آثار تاریخی فراوان در این منطقه گواهی بر این ادعاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

شهرستان بندر خمیر دارای تابستان های گرم و طاقت فرسا بوده و بهترین زمان برای سفر به این شهرستان فصل پاییز و زمستان هنگامی که اکثر شهر های کشور را برف و کولاک فرا گرفته استان هرمزگان و شهرستان بندر خمیر دارای و هوای مطلوب و خنک است.

,

بندر خمیر دارای جاذبه های طبیعی و گردشگری فراوان از جمله جنکل های حرا، آبگرم های معدنی و درمانی، برج قلعه بندرخمیر، آب انبارها و کوره‌های گچ و ساروج بوده که هر ساله گردشگران زیادی برای گذراندن اوقات خوشی به این شهر سفر می کنند.

,

جای جای این شهر تاریخی دارای مناطق بکری برای گردشگر بوده و در فصل پاییز در کنار دریا نشستن و نظاره بر پرندگان مهاجر در سواحل خلیج فارس و عمق جنگل های حرا  همراه با آهنگ بر خورد امواج با صخره ها لذتی وصف نشدنی را به همراه دارد.

,

جنگال های حرا بندر خمیر که در درون آب های آرام تنگه خوران واقع شده یکی از بزرگترین جنگل های دریایی جهان و زیستگاه ها پرندگان نادر بوده که با یک قایق گردشگری می توان از جزایر مرجانی و آبراهه های جنگلی حرا به نام خمرد، چیروو و گرمونو دیدن کرد و از آن لذت برد.

,

, ,

هرچند سال هاست با تغییر غیرقانونى کاربرى شرکت گچ خمیر به تولیدسنگ گچ و خام فروشی به خارج از کشور که این خود نیز تخطی از قانون صادرات است موجب آلودگى شدید محیط پیرامون و گرد و غبار غلیظى شده که تهدیدى جدى براى جنگل هاى منحصر به فرد حرا در بندرخمیر به شمار می رود اما همچنان هیچ چیز از جاذبه های منحصر به فرد آن کاسته نشده است.

,

 دامنه و ارتفاعات کوه گوری در شمال شهر خمیر دارای نقاط سرسبز و زیبایی بوده که با وجود داشتن راهی صعب العبور و توجه نداشتن مسئولان برای تکمیل و بهسازی این مسیر اما همچنان علاقمندان و بازدیدکنندگان زیادی به دامنه این کوه ها برای گردش می روند.

,

از دیگر جاذبه های دیدنی بندر خمیر وجود دیوار های بلندی بوده که در گذشته های دور برای حفاظت از شهر در مقابل تهدیدات دشمن در دوران زندیه ساخته شده  و از بالای کوه تا ساحل دریا بنا شده است.

,

, ,

 

,

در پنج کیلومتری شرق بندرخمیر در دامنه کوه های سر به فلک کشیده دو چشمه آب گرم از زمان های قدیمی وجود دارد که از یکی ویژه خانم ها بوده و دیگری برای آقایان و مسافران وگردشگران زیادی برای آب درمانی به این منطقه سفر می کنند و از طبیعت آن لذت می برند.

,

بندر خمیر دارای مناطق بکر و آثار طبیعی فراوان بوده که با سازماندهی این مناطق و استفاده از ظرفیت دریاگردشگری دریایی می توان آن راتبدیل به قطب گردشگری استان کرد اما متاسفانه مسئولان استان به صنعت گردشگری آن توجه قابل توجهی نکرده و تنها کارخانجات و صنایع موجود در آن را رونق داده اند.

,

در صورتی که با گسترش صنعت گردشگری این منطقه افراد زیادی از این طریق می توانند ارتزاق کنند و تحول عظیمی در  اقتصاد و اشتغال نه تنها  بندر خمیر بلکه کل استان به وجود آید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه