اخبار داغ

کمیسیون ماده ۵ محله"بهار"قزوین را به رسمیت شناخت/ "بهار" مجهز به امکانات شهری می‌شود

کمیسیون ماده ۵ محله"بهار"قزوین را به رسمیت شناخت/ "بهار" مجهز به امکانات شهری می‌شود
سخنگوی شورای شهر قزوین گفت: باتوجه به رای کمیسیون ماده۵ محله "بهار" در بافت مسکونی شهری قرار گرفته و تمام امکانات شهری به آن اختصاص خواهد یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ چندی پیش خبرنگار سایت خبریصبح قزوین در ادامه تهیه گزارش از محلات محروم قزوین در محله بهار قزوین حضور پیدا کرد و از مشکلات ومحرومیت‌های این محله گزارشی منتشر کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین, محرومیت‌های این محله گزارشی,

محله "بهار" در نقشه شهری جزو منطقه یک قزوین به حساب می‌آید محله‌ای که باحدود 500 خانوار نزدیک به انتهای محدوده شهری و در باغستان‌های سنتی واقع شده است.

محله "بهار" حاشیه‌نشین و آسیب‌خیز است، حدود ۵۰۰خانوار در این محله زندگی می‌کنند، اعتیاد نخستین مشکل اجتماعی این محله است، البته بیکاری و مفاسد اخلاقی نیز در این ناحیه وجود دارد، نبود سیستم فاضلاب، چاه و واردشدن آب منازل به کوچه و استاندارد نبودن ساختمان‌ها از مشکلات عمرانی این ناحیه به شمار می‌آید.

با پیگیری خبرنگار سایت خبریصبح قزوین سیده منیره قوامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعیصبح قزوین اظهار کرد: برای بررسی مشکلات محله "بهار" با شهردار منطقه یک از این منطقه بازدید کرده و مشکلات را از نزدیک پیگیری کردیم. 

وی ادامه داد: از سال 1350 مردم در محله "بهار" ساکن شده‌اند، در آن زمان این منطقه داخل شهر قزوین به شمار نمی‌رفته و سکونتگاه غیررسمی و غیرمجاز بوده، امروز نیز مشکلات بسیاری برای ساکنین این منطقه وجود دارد. 

سخنگوی شورای شهر قزوین ابراز کرد: برای حل مشکلات این محله در کمیسیون ماده ۵ این منطقه جزو شهر قزوین محسوب شده و رأی تغییر کاربری از فضای سبز و باغ به محل مسکونی برای آن صادر شد. 

وی افزود‌: با محسوب شدن محله"بهار" به عنوان منطقه شهری باید امکاناتی که برای مناطق شهری و مسکونی تعریف شده به آن اختصاص پیدا کند، در همین راستا تمام مشکلات محله مورد بررسی قرار گرفته و نسبت به رفع آن‌ها اقدام خواهد شد.

این مسئول اذعان کرد: امروز محله "بهار" حتی از کوچکترین امکانات مانند پارک، بازیگاه کودک، دستگاه‌های ورزشی بی‌بهره است. 

وی ادامه داد: مسجد این محله از وضعیت مناسبی ندارد، به همین دلیل شهرداری در کمیته رسیدگی به مساجد به این وضعیت رسیدگی خواهد کرد، همچنین وجود سگ‌های ولگرد از جمله مشکلات این محله است که در این رابطه لازم است با سازمان پسماند هماهنگی صورت گیرد. 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
, ,

قوامی درباره حل سایر مشکلات محله"بهار" گفت: از این پس ساختمان‌های موجود در خیابان"بهار" اجازه تعمیر، ساخت و ساز و نوسازی خواهند داشت، اما لازم است هزینه تغییر کاربری به شهرداری پرداخت شود، البته با توجه به قرار داشتن این منطقه در محدوده باغستان مجوز ساخت و ساز جدید صادر نخواهد شد. 

وی ادامه داد: پرداخت هزینه تغییر کاربری به شهرداری برای مالکین ارزش افزوده به همراه داشته و به قیمت منازل می‌افزاید. 

عضو شورای شهر قزوین عنوان کرد: در بازدید از محله "بهار" و دیدار با امام جماعت این محل پیشنهاداتی برای ساخت پارک و بازیگاه ارائه شد که تحقق این موضوع به مشارکت و همکاری ساکنین آن بستگی دارد. 

وی تصریح کرد: امکان ساخت پارک و بازیگاه در قسمت باغ‌ها وجود ندارد، اما فضاهای خالی بین بناهای ساخته شده وجود دارد که با توافق مالکین آن‌ها با شهرداری و تفکیک زمین‌ها امکان ساخت تفریگاه و ارائه امکانات تفریحی فراهم می‌شود.

سخنگوی شورای شهر ادامه داد: بعد از توافق مالکین با شهرداری و معرفی زمین شهرداری امکانات را برای ادامه کار در اختیار قرار خواهد داد.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
, ,

وی در پایان گفت: مشکل حمل و نقل محله "بهار" نیز باید مورد بررسی قرار گرفته و راه حل‌هایی مانند تامین مینی بوس در محل برای آن ارائه خواهد شد.
انتهای پیام/
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه