اخبار داغ

یادداشت؛

خصوصی‌سازی آتش‌نشانی منافع مالی چه کسانی را تأمین می‌کند؟

خصوصی‌سازی آتش‌نشانی منافع مالی چه کسانی را تأمین می‌کند؟
کارشناس مسائل شهری در یادداشتی نسبت به تصویب خصوصی‌سازی آتش‌نشانی در شورای شهر مشهد واکنش نشان داد و این اقدام را وحشتناک‌ترین رویداد شهر مشهد در ماه گذشته خواند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محمد رضایی، فعال دانشجویی و کارشناس مسائل شهری در یادداشتی نسبت به تصویب خصوصی‌سازی آتش‌نشانی در شورای شهر مشهد واکنش نشان داد و این اقدام را وحشتناک‌ترین رویداد شهر مشهد در ماه گذشته خواند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,


اگر آتشبانی در یک عملیات دچار حریق شود و به شهادت برسد با 4 سال خدمت فقط 4 روز در ماه خانواده‌اش حقوق دریافت می‌کند!

وحشتناک‌ترین رویداد شهر مشهد در ماه گذشته با تصویب خصوصی‌سازی آتش‌نشانی در شورای شهر مشهد رقم خورد ،خصوصی‌سازی که حتی مرکز پژوهش‌های شورای شهر مشهد با دلیل و برهان آن را رد کرد اما در کمال ناباوری در صحن علنی شورا به تصویب رسید.

می‌خواهیم بدون قضاوت پرده از این خصوصی‌سازی پر ابهام برداریم که اگر این اتفاق به تائید فرمانداری برسد چه فاجعه رقم می‌خورد.

 اگر یک آتشبان در یک عملیات به دل آتش بزند و خدای‌نکرده دچار حریق شود و به درجه شهادت برسد و سابقه خدمتش 4 سال باشد سازمان خصوصی فقط 4 روز در ماه را به خانواده‌اش حقوق پرداخت می‌کند که این اتفاق زشت‌ترین نوع برخورد با یک آتشبان است.


اگر در یک حادثه‌ای خودرو آتش‌نشانی دچار صدمه شود باید خود آتش‌نشان پاسخگو باشد که در عملیات حساس آتش‌نشانی این اتفاق جسارت آتش‌نشان‌ها را در سرعت عمل خواهد گرفت.

آتشبان به لحاظ امنیت شغلی و امنیت روانی با چه انگیزه به کارش ادامه دهد چون شرکت هیچ تضمینی در حوزه کاری به این افراد ندارد.

 چه تجربه موفقی شهرداری در خصوصی‌سازی حوزه‌هایش داشته است که حالا در این حوزه دست به خصوصی‌سازی زده است آن‌هم حوزه جانی مالی مردم.

 اگر در یک حادثه به هر دلیلی آتش‌نشانی کوتاهی کند و جان مردم به خطر بیفتد کدام دستگاه حاکمیتی می‌خواهد پاسخگو باشد ؟«یادمان نمی‌رود که در خصوصی‌سازی اتوبوس‌رانی آقایان دوره قبل و جدید در برخورد با مالباختگان می‌گفتند به ما ارتباطی ندارد».

با همه مخالفت‌های مردمی چرا این خصوصی از طریق شفاف‌سازی یک مناقصه شکل نگرفته است «چه کسانی از این خصوصی‌سازی عواید مالی نصیبشان می‌شود که سکوت کردند».

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

نویسنده: محمد رضایی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه