اخبار داغ

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان خبرداد

افزایش ۱۵درصدی تولید عسل در استان زنجان/ ۲ هزار و ۲۵۲ زنبورستان در استان زنجان فعال است

افزایش ۱۵درصدی تولید عسل در استان زنجان/ ۲ هزار و ۲۵۲ زنبورستان در استان زنجان فعال است
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به افزایش میزان تولید عسل در استان زنجان گفت: امسال میزان تولید عسل در استان زنجان نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمدعلی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه استان زنجان یکی از جمله استانهای مستعد در پرورش زنبور عسل است اظهار کرد: شرایط آب هوایی استان زنجان برای پرورش زنبور عسل بسیار مناسب است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به اجرای طرح آمارگیری زنبورستانهای فعال در استان زنجان افزود: طرح آمارگیری از 14 مهر ماه توسط 140 نفر کارشناسان جهاد کشاورزی تا سوم آبان ماه در سطح استان زنجان انجام شد.

,

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه براساس اطلاعات جمع آوری شده توسط کارشناسان در سطح استان زنجان 2 هزار و 252 زنبورستان فعال وجود دارد خاطر نشان کرد: در این زنبورستانها یک هزار و 733 نفر مشغل به کار هستند.

,

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه شغل اصلی 870 نفر از بهره برداران استان زنجان زنبورداری است، افزود: بر اساس سرشماری 111 هزار و 691 کندوی زنبور عسل در استان به ثبت رسیده که از این تعداد 270 کندو بومی و مابقی مدرن بوده است.

,

وی با اشاره به رشد بیش از 15 درصدی تولید عسل استان نسبت به مدت مشابه سال قبل، از تولید بیش از یک هزار و 77 تن عسل طی سال جاری در استان زنجان خبر داد.

,

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بیان کرد: نتایج سرشماری امسال نشان می دهد شهرستان زنجان با 393 تن بیشترین و شهرستان ایجرود با 31 تن کمترین مقدار تولید عسل را داشته اند.

,

وی خاطر نشان کرد: عمده نژادهای زنبور عسلی که در استان زنجان پرورش داده می شود نژاد  مدا « Meda »  و نژادهای بومی است و طی سال های اخیر نژادهای اصلاح شده از جمله کارنیولا و کارنیکا نیز توسط زنبورداران مورد استفاده قرار گرفته است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه