اخبار داغ

با حضور وزیر نیرو در بندرعباس؛

طرح تامین آب شرب بندرعباس از سدهای شمیل و نیان افتتاح شد

طرح تامین آب شرب بندرعباس از سدهای شمیل و نیان افتتاح شد
طرح های تامین آب شرب بندرعباس از سدهای شمیل ونیان با حضور وزیر نیرو در بندرعباس افتتاح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛محمد حاج رسولیها،مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران عصر امروز در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران گفت:با افتتاح پروژه تامین آب شرب بندرعباس از سدهای شمیل ونیان، کمبود آب شرب جمعیتی بالغ بر ۲۵۰هزارنفردر بندرعباس برطرف می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی اظهار کرد: جبران بخشی از کمبود آب شرب کلان شهر بندر عباس، استحصال حدود 700 لیتر در ثانیه آب از منابع آبخوان دشت شمیل و نشت آب سد نیان و جلوگیری از هدر رفت آب حاصل از شبکه ویر سد نیان از جمله اهداف وضرورت های اجرای طرح سدهای شمیل ونیان است‌.

,

رسولیها افزود:حفاری، تجهیز و بهره برداری از 13حلقه چاه، تامین لوله، اجرای پوشش و لوله گذاری لوله های فولادی به طول 20 کیلومتر و  قطرهای 200 تا 900 میلیمتر شامل خطوط جمع آوری و انتقال، لوله گذاری با لوله پلی اتیلن به طول 450 متر و قطر 200 میلی متر به عنوان رئوس عملیات اجرای طرح تامین آب شرب بندرعباس از سدهای شمیل ونیان است که این طرح بااعتبار ۲۵۰میلیارد ریال در مدت هفت ماه اجراشد.

,

لازم به ذکر است: سد های شمیل و نیان در استان هرمزگان و در فاصله 80 کیلومتری شرق بندرعباس در حد فاصله 27 درجه 4 دقیقه تا 27 درجه و 45 دقیقه عرض شمالی از نصف النهار گرینویچ و 56 درجه و 58 دقیقه تا 57 درجه و 15 دقیقه طول شرقی از خط استوا در محدوده ی بالا دست روستای شمیل واقع شده است.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه