اخبار داغ

طولانی ترین و کوتاهترین پروازهای دنیا؛ از 47 ثانیه تا 19 ساعت!

طولانی ترین و کوتاهترین پروازهای دنیا؛ از 47 ثانیه تا 19 ساعت!
در ایران معمولا پروازها زمان مشخصی دارند و با توجه به وسعت کشور عزیزمان طولانی بودن برخی از آنها اجتناب ناپذیر است. ولی جالب است که مدت پرواز فاکتور اصلی برای تعیین قیمت آن نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معمولا در برنامه ریزی سفر و گردشگری، شوق سفر و لذت بردن از دورهمی های دوستانه و خانوادگی به قدری هیجان انگیز است؛ که دیگر کسی به مدت زمان سفر فکر نمی کند. شاید به میزان مسافت طی شده برای سفر و راه انتخابی تان، اگر با خودرو سفر کنید، توجه داشته باشید، اما در مورد زمان سفر چه؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

, ,

همانطور که می دانید هواپیما در زمره وسیله های حمل و نقل امن سفر؛ کوتاه ترین زمان ممکن را در اختیار مخاطب قرار می دهد. امروزه هواپیماهایی به آسمان راه پیدا کرده اند که نه تنها در سرعت، که در کیفیت و خدمات هم کاخ هایی پرنده بحساب می آیند و بهترین ها را در اختیار مسافران قرار می دهند.

,

یکی از فاکتورهایی که هنگام رزرو بلیط هواپیما به آن توجه میکنیم مدت پرواز است ولی جالب است که به طولانی ترین و کوتاه ترین پروازهای دنیا اشاره ای داشته باشیم.

, رزرو بلیط هواپیما,

طولانی ترین و کوتاه ترین پرواز های دنیا چه قدر طول می کشند؟

,

در سفر هوایی برای خیلی از مسافران اهمیتی ندارد که با یک شرکت هواپیمایی رکورد دار پرواز کنند و شاید بیشتر به بحث قیمت بلیط هواپیما توجه داشته باشند. اما اگر پروازی طولانی پیش رو داشته باشید به اهمیت موضوع پی می برید که زمان چه قدر مهم تر می تواند باشد!

,

با طراحی های جدیدی که در صنعت هوایی صورت گرفته، سیستم های سوختی، فنی و خدماتی هواپیما ها نیز روندی صعودی و رو به بهبود داشته اند. افزایش تعداد مسافران هوایی و اهمیت خرید زمان در سفر باعث شده تا ایرلاین های هوایی مسابقه ای برای پرواز های بلند مدت تجاری آغاز کنند؛ پرواز هایی بسیار طولانی با کمترین زمان ممکن.

,

کوتاه ترین پرواز های دنیا؛ فاصله ای به اندازه پلک زدن!

,

در سفر هوایی شاید در ذهنتان کوتاه بودن زمان را کمتر از 60 دقیقه یا 30 دقیقه، به عنوان کمترین زمان ممکن در نظر بگیرید. اما بهتر است بدانید که زمان های بسیار کمتری هم وجود دارد و در اشتباهید!

,

, ,

در کوتاه ترین پرواز دنیا، تنها 47 ثانیه در آسمان خواهید بود!

,

مطمئن باشید نه شما اشتباه خوانده اید و نه ما عنوان غلطی نوشته ایم! کوتاه ترین پرواز دنیا سفری بین دو جزیره کوچک در بریتانیاست که در فاصله ای 2.7 کیلومتری از یکدیگر قرار دارند. این دو جزیره به نام های وِست ری و پاپا وست ری از مجموعه جزایر اورکنی اند و جزو خاک اسکاتلند محسوب می شوند.

,

 مسیر پروازی 47 ثانیه ای این دو جزیره به عنوان کوتاهترین مسیر پروازی منظم دنیا در فهرست گینس هم به ثبت رسیده است. این پرواز از سال 1667 در حال انجام است و زمان دقیق آن را باید دو دقیقه اعلام کنیم و اگر شرایط جوی و وزش باد مطلوب باشد این زمان همان 47 ثانیه می شود.

,

جالب است که کوتاهی مسیر یا بلند بودن مدت پرواز تاثیر مستقیم بر قیمت بلیط هواپیما خارجی ندارد و نمیتوان گفت که قیمت پرواز براساس مدت آن تعیین میشود.

, قیمت بلیط هواپیما خارجی,

پرواز کای چاپل به کای کولکر در کارائیب، مسافتی دو دقیقه ای!

,

یکی دیگر از پرواز های کوتاه دنیا، پرواز بین دو مقصد کای چاپل (Caye Chapel) و کای کولکر (Caye Caulker) در جزایر کارائیب است. هواپیمایی مایا آیلند (Maya Island Air) فاصله 3.9 کیلومتری این دو جزیره را در زمانی دو دقیقه ای به انجام می رساند.

, Caye Chapel, Caye Caulker, Maya Island Air,

کشور یونان و ایرلند، رکورد دار پروازهایی 5 و 6 دقیقه ای.

,

رتبه سومین پرواز کوتاه دنیا با فاصله ای 19.3 کیلومتری، متعلق به شرکت هوایی المپیک در یونان است. این سفر 5 دقیقه ای بین دو مقصد کارپاتوس و کاسوس انجام می شود که از جزایر کشور یونان هستند.

,

همچنین در ایرلند نیز فاصله 16 کیلومتری بین دو مقصد کنمارا و اینیشمان، تنها 6 دقیقه به طول می انجامد. رکورد این پرواز 6 دقیقه ای نیز در افتخارات شرکت هواپیمایی اِر آران است.

,

طولانی ترین پرواز های دنیا، مسافت هایی کلافه کننده!

,

همانطور که در کوتاهترین پروازهای دنیا رکورد هایی عجیب و غریب وجود دارد، در طولانی ترین مسافت های هم رکورد های سرسام آوری به دست آمده است. بسیاری از ایرلاین های معروف دنیا در رقابتی شدید برای ارائه بهترین خدمات و طی کردن طولانی ترین مسیر های بدون توقف پروازی اند. دو شرکت معروف قطر ایرویز و امارات؛ رقابت تگاتنگی در شکستن رکورد پرواز های بدون توقف را دارند و همیشه در لیست بهترین شرکت های هواپیمایی های دنیا هم هستند.

,

, ,

پرواز سنگاپور به نیویورک، سفری 19 ساعته با هواپیما!

,

با اینکه انتظار می رود کشور هایی پیشرفته تر رکورد دار چنین پروازی باشند، اما درحال حاضر رکورد طولانی ترین پرواز بدون توقف دنیا در دست کشور سنگاپور است. فرودگاه چانگی سنگاپور که بهترین فرودگاه دنیا نیز هست، پرواز 19 ساعته خود به نیویورک را به انجام می رساند و در صدر لیست طولانی ترین زمان پروازهای دنیا قرار دارد.

,

قطر ایرویز؛ دومین شرکت هواپیمایی دنیا در طولانی ترین پرواز بدون توقف

,

همانطور که گفتیم دو شرکت هوایی امارات و قطر ایرویز در رقابتی شدید برای کسب رکورد طولانی ترین پرواز بدون توقف دنیا هستند. در حال حاضر پرواز بین دبی تا اوکلند با مسافتی 14535 کیلومتری دومین پرواز طولانی بدون توقف دنیاست و زمانی 16 ساعت و 40 دقیقه ای دارد. این سفر با بوئینگ های 777 سری 200 صورت می گیرد.

,

پرواز دوحه به اوکلند شرکت هوایی امارات

,

شرکت هوایی امارات نیز در این عرصه با طی کردن مسافتی 14200 کیلومتری در زمانی 16 ساعت و 15 دقیقه ای، توانسته است رکورد سومین پرواز طولانی بدون توقف دنیا را برای خود به دست بیاورد. این پرواز نیز با هواپیمای بوئینگ 777 سری 200 انجام می شود و 226 نفر مسافر دارد.

,

پرواز از دهلی به سن فرانسیسکو

,

در گذشته سفر بین دهلی تا سانفرانسیسکو از مسیر قطبی صورت می گرفت اما درحال حاضر شرکت هوایی ایندیا ایر این مسافت 15140 کیلومتری را در زمانی 15 ساعت و 35 دقیقه ای به انجام می رساند. مسیر حرکت این پرواز بر فراز اقیانوس اطلس است و توسط هواپیمای بوئینگ 777 صورت می گیرد.

,

مدت پرواز فاکتور اصلی تعیین قیمت بلیط هواپیما نیست!

,

در ایران معمولا پروازها زمان مشخصی دارند و با توجه به وسعت کشور عزیزمان طولانی بودن برخی از آنها اجتناب ناپذیر است. ولی جالب است که مدت پرواز فاکتور اصلی برای تعیین قیمت آن نیست.

,

به عنوان مثال با اینکه فاصله تهران تا مشهد کمتر از فاصله تا کیش است ولی در تعطیلات مذهبی یا رویدادهای خاص با توجه به افزایش میزان تقاضا قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد از قیمت مسیرهای طولانی تر به مراتب بیشتر میشود.

, قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه