اخبار داغ

علت اصلی نارضایتی مردم از پدیده آقازادگی

علت اصلی نارضایتی مردم از پدیده آقازادگی
مردم کشور عزیزمان نارضایتی های خود را به انقلاب و نظام گره نمی زنند بلکه اعتراض آنان به برخی مسئولان ناکارآمدو آقازادگی برخی افراد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل  سپاس؛ تا کنون این سوال برای مسئولان این کشور پیش آمده است که درصدی از مردم که  در جامعه ناراضی و ناراحت هستند،دقیقا از چه چیزی ناراحت هستند؟ از بیکاری؟ تورم؟ از دروغ؟ رانت و اقازادگی...؟برای رضایت این طیف کثیر بی بهره چه کار باید کرد؟ البته اگر پذیرفته شود که این طیف کثیر بی بهره ِ ناراضی وجود دارد! شاید بتوانیم در چند مطلب پیوسته، بخشی از این دلایل،را از مشاهدات و مطالعات شخصی و همراهی مخاطبان برای آگاهی مسئولان در ادامه متن بیان کنیم:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مردم با حضور باشکوه و تماشایی خود تلاش دشمنان را ناکام گذاشته و به رهبر عزیز و حکیم خود لبیک گفتند ،مردمی که فریب هیاهو و تبلیغات دشمن را نخورده و آشکارا و پررنگ از اغتشاش گران و آتش افروزان اعلام برائت کردند و خواهند کرد.

, اغتشاش گران,

اول:ناکارآمدی؛ شاید مهم ترین علت نارضایتی مردم، این است که  نهادهای دولتی و حاکمیتی وظیفه خود را به درستی انجام نمی دهند، یعنی از مدیریت حوزه مسئولیتی که به آنان سپرده شده است،ناتوان هستند.

, اول:ناکارآمدی؛ ,

چشم انداز نامطلوب برای زندگی ؛ اگر از یک جوان ایرانی پرسیده شود که برای ده سال آینده اش چه برنامه ای دارد، شاید تا آنجا که به شخص خودش مربوط باشد، راحت تر پاسخ دهد، اما هنگامی که به نقش دولت و حاکمیت می اندیشد حرفی برای گفتن ندارد، چون بی ثباتی در تصمیم گیری ها و قوانین اجازه نمی دهد،او بیشتر از شش ماه، قدرت برنامه ریزی داشته باشد،

, چشم انداز نامطلوب برای زندگی ,

یکی دیگراز دلایل ایجاد فاصله دولت و ملت رفتار دولتمردان و نزدیکان آنان است. آقازادگی به جریانی غالب تبدیل شد و در کنار فقر توده مردم جریانی بی‌ریشه و نوکیسه سردرآورد که با استفاده از رانت‌های بی‌شمار یک‌شبه به ثروت‌های افسانه‌ای دست یافتند.

,

بارها و بارها تکرار شده که برخی و عده ای به جای مردم صحبت می کنند و خواسته های درونی خود را خواسته های مردم معرفی می کنند؛ صلاح و مصلحت خود را صلاح و مصلحت، مردم معرفی می کنند؛ خیلی وقت ها به جای آنان تصمیم  گیری می کنند.

,

مردمی که نارضایتی های خود را به انقلاب و نظام گره نمی زنند بلکه اعتراض آنان به برخی مسئولان ناکارآمد است ؛اعتراض مردم به فساد ، ظلم ، تبعیض و رانت خواری برخی از آقازاده ها و نزدیکان مسئولان است.

,

در چنین وضعیتی، تقاضای جوانان برای کار با حفظ حرمت آنان، تقاضای زوج های جوان برای داشتن سرپناه، خواست کودکی یتیم برای سرپرستی، تمنای نخبه دانشگاهی برای استفاده از دانش و تخصصش، اعتراض مردم به فساد و اختلاس، درخواست کشاورزان برای حفظ زمین های کشاورزی و.... باید براندازی تلقی شود، یا تداوم حضور مدیران ناکارآمد در چرخه مدیریتی کشور؟ اعتراض قشرهای مردم باید برانداز تلقی شود یا تلاش عامدانه مدیران برای ایجاد نارضایتی در بین مردم؟ قشرهای مستضعف مردم باید شماتت شوند یا مدیران ناکارآمد!

,

پدیده کاخ نشینی و اشرافیگری یکی از آفت هایی است که امام خمینی (ره) همواره درباره آن به مسئولان گوش زد  و آنها را نسبت به این امر هوشیار می کردند تا در خواب غفلت قرار نگیرند و فاصله بین مردم و مسئولان افزایش پیدا کند. اکنون نیز پس از گذشت سال‌ها برای جلوگیری از خوی اشرافیگری در میان مسئولان کشور  نیاز به بازخوانی سخنان گوهربار رهبر کبیر انقلاب در این زمینه حس می شود تا تهدیداتی که ممکن است به واسطه رواج صفت اشرافیگری کشور را تهدید کند، فراموش نشود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه