اخبار داغ

عضو هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در کرمان:

بزرگ ترین سرمایه جمهوری اسلامی نیروی انسانی است که از آن غافل هستیم/نتیجه مدیریت بدون علم، خوش بینی به مذاکره با دشمن است

بزرگ ترین سرمایه جمهوری اسلامی نیروی انسانی است که از آن غافل هستیم/نتیجه مدیریت بدون علم، خوش بینی به مذاکره با دشمن است
میر سلیم گفت: اگر علم نداشته باشیم و با خوش بینی فکر کنیم کسی مخالف ما نیست و همه دوست دار ما هستند و از در سازش با آن ها وارد مذاکره شویم ناشی از نداشتن علم به شرایط محیطی به ویژه شرایط زمانی است و باعث می شود فرصت هایی را از دست بدهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛سید مصطفی میر سلیم در مراسم روز دانشجو که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان شب گذشته در محل تالار حافظ دانشگاه آزاد برگزار شد، گفت:در طول چهل سال گذشته دستاوردهای زیادی داشتیم که یکی از آن ها وجود شما دانشجویان است و بزرگ ترین سرمایه جمهوری اسلامی نیروی انسانی است که گل سر سبد آن شما دانشجویان هستید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه جمهوری اسلامی با بیان دو نکته مهم که در کشور به آن اهمیتی داده نمی شود ، اذعان کرد: عمل بدون علم یکی از این نکات مهم است، یا به عبارتی عملی که متناسب با علم نباشد، در سال های اول انقلاب افرادی که انقلاب را پیروز کردند سابقه ای در ادراه امور نداشتند لذا باید چند سال اول را استثنا قرار داد که عده ای بر اموری نشستند که مسئولیت آن ها ارتباطی با تخصص و تحصیلاتشان نداشت.

,

میر سلیم تصریح کرد: امروز بعد از گذشت چهل سال دیگر نباید گفت که متخصص لازم نداریم و افرادی را در مسئولیت ها قرار دهیم که هیچ ارتباطی با آن مسئولیت ندارند، امروز در همه رشته ها متخصصین زیادی در کشور وجود دارد که باید از آن ها استفاده کرد  لذا باید عمل به گونه ای باشد که منطبق بر علم باشد.

,

وی در ادامه عنوان کرد: مدیریت یکی از مقوله هایی است که بسیار اهمیت دارد  و رها کردن مدیریت به حال خود از مصیبت هایی است که باید آن را مد نظر داشت.

,

عضو هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: مدیریت بدون عمل یعنی دست و پا زدن و تقلا کردن و خسارت عمل بدون علم همیشه بیشتر از منفعت آن است.

,

میر سلیم در ادامه با تشریح مفهوم علم، بیان کرد: این علم ، علم به شرایط محیطی و شرایط بیرونی ماست، شرایط زمانی و شرایط سرزمینی ما و اینکه ما در چه دورانی قرار گرفتیم.

,

وی افزود: چهل سال پیش خیلی ها باور نمی کردند حکومتی که از همه جهات پشتیبانی می شد و مقتدر بود فروبپاشد و این شرایط نوین یعنی انقلاب اسلامی یکسری سلسله مراتب داشت که توانست پیروز شود.

,

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه کشور با اشاره به مواردی که از چهل سال پیش تا کنون جمهوری اسلامی را تهدید می کنند،خاطر نشان کرد:  برای این نظام افراد بزرگی را شهید دادیم، از رئیس جمهور و وزیر گرفته تا وکلا و دانشمندان بزرگ، که همه آن ها برای ما رنج های زیادی داشته  و خسارت محسوب می شوند.

,

میرسلیم در ادامه مطرح کرد: جنگ تحمیلی یکی دیگر از این موارد است و در جنگ تحمیلی ما مصیبت کم نداشتیم، بعد از آن تحریم ها را داشتیم و همه این ها تهدید هایی است که ما با آن مواجه هستیم لذا اینکه می گوییم باید علم به شرایط زمانی داشت برای این این است که این تهدید ها را بشناسیم.

,

وی تشریح کرد:  اگر علم نداشته باشیم و با خوش بینی فکر کنیم کسی مخالف ما نیست و همه دوست دار ما هستند و از در سازش با آن ها وارد مذاکره شویم ناشی از نداشتن علم به شرایط محیطی به ویژه شرایط زمانی است و باعث می شود فرصت هایی را از دست بدهیم.

,

عضو هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: ما به دوستانمان در دولت عرض کردیم اشکالی نداشت مذاکرات را انجام می دادید و هر چند سال که طول می کشد بکشد اما دلخوش نکنید به کسی که دشمن ما بوده و هست که با ما رفاقت کند و دشمنی نکند و بیشتر از این از مذاکرات توقع نداشته باشید و نتیجه اعتماد به آن ها را همه دنیا دیدند.

,

میر سلیم بیان کرد: دشمنان ما از نظر زمانی طرح های زیادی را بر علیه ما داشتند؛  در طول این سال ها ما شبیخون فرهنگی، فشار اقتصادی، محدودیت علمی داشتیم لذا باید دید این طرح ها را چگونه و با چه ابزارهایی اجرا کردند.

,

وی تصریح کرد: برخی از ابزارهای استفاده شده توسط دشمن  در داخل کشور و برخی دیگر در خارج بر علیه ما استفاده شد و حتی آمریکایی که می توانست از قوانین و مقررات خودش ما را تحت فشار قرار دهد اما برای این کار از مقررات بین المللی استفاده کرد و به وسیله آن ها ما را تحت فشار قرار داد.

,

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه با اشاره به لایحه CFT، عنوان کرد: قانون داخلی این لایحه را ما خودمان داریم یعنی چگونگی مبارزه با تروریسم، شفافیت و عدم پشتیبانی از آن ها ولی کسانی که این لایحه را نوشتند به دنبال این هستند که دست جمهوری اسلامی را برای کمک به جنبش های آزادی بخش جهان ببندند.

,

میر سلیم با بیان اینکه دشمن با لایحه CFT تعریف تروریسم را در اختیار خودشان قرار می دهد، اظهار کرد: دشمن به دنبال این است که جمهوری اسلامی را محدود کند و با کوچکترین کمک ما به یک جنبش آزادی خواه ما را به عمل نکردن به یک میثاق بین المللی محکوم کنند.

,

وی ادامه داد: مصداق حقوق بشر را در آن ها را نگاه کنید، در یک ماه گذشته همین قضیه خاشقچی که همه جهان با نفرت از این حادثه یاد می کنند آن ها با قلدری تمام در این مورد صحبت می کنند لذا این لایحه ابزاری است برای محدود کردن ایران ولی اگر  خودشان خلاف آن عمل کنند تعبیر دیگری کنند و مشکلی ندارد.

,

جغرافیای سیاسی ایران چشم طمع خیلی ها را به دنبال دارد

, جغرافیای سیاسی ایران چشم طمع خیلی ها را به دنبال دارد, جغرافیای سیاسی ایران چشم طمع خیلی ها را به دنبال دارد,

این عضو هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام  با بیان اینکه کشور ایران از نظر جغرافیای سیاسی وضع بی تظیری دارد، گفت: امکانات معدنی کشور ایران منهای نفت و گاز چهار برابر متوسط دنیاست که جمعا ما را در رتبه اول جهان قرار می دهد و این می شود که چشم طمع خیلی ها را به سمت ما جلب می کند.

,

میر سلیم تصریح کرد: در نقشه کلی که به وسیله استکبار ریخته شده است جایگاه ایران جایگاهی است که هم به لحاظ مواد تامین کننده انرژی و هم به لحاظ مواد معدنی می توان از آن استفاده کرد و این را به عنوان جایگاه ما تعریف کردند.

,

وی با اشاره به تعبیر ترامپ در خصوص عربستان، تذکر داد: اینکه ترامپ به عربستان گفت که شما گاو شیرده ما هستید تعبیری است که برای سایر کشورها هم از قبل ترسیم شده است و منافع این کشورها باید برای سیطره هر چه بیشتر استکبار صرف شود چون در چارچوب جهانی که برای خودشان ترسیم کردند آمریکا کدخدا و ما چون رعیت هایی در اختیار این کدخدای مستکبر تعریف شدیم.

,

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه تصریح کرد: خوشبختانه کشور ایران مستقل است و به این نقشه های استکبار تن نداده است اما باید این سوال را از خودمان بپرسیم که آیا از این سرمایه های معدنی، اقلیمی، تمدنی و دینی درست استفاده کردیم و هیچ آفتی نداشته است؟

,

میر سلیم به ادعای برخی از مسئولان مبنی بر ناگزیری در استفاده از سرمایه گذاری خارجی اشاره کرد و گفت: من هم این صحبت را قبول دارم اما ، اگر ما از سرمایه گذاری خارجی محروم ماندیم می توانیم بگوییم تمام آنچه را در اختیار داریم با بهره وری خوب از آن استفاده می کنیم؟

,

برخی بنگاه ها با دلارهای ۷۰ میلیاردی دستگاه هایی خریدند که بسته بندی آن هنوز سالم است 

, برخی بنگاه ها با دلارهای ۷۰ میلیاردی دستگاه هایی خریدند که بسته بندی آن هنوز سالم است , برخی بنگاه ها با دلارهای ۷۰ میلیاردی دستگاه هایی خریدند که بسته بندی آن هنوز سالم است ,

وی خاطر نشان کرد: برخی از بنگاه های ما با دلارهای ۷۰ میلیاردی دستگاه هایی خریدند که بسته بندی آن هنوز سالم است بنابراین نباید غصه خورد که سرمایه گذار خارجی نداریم چرا که خیلی امکانات داریم که از آن بهره وری صحیح نمی کنیم.

,

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه بخش دوم صحبت های خود را با سوالی مبنی بر اینکه آیا صیانت ما در استفاده از منابع مان درست است، ادامه داد و عنوان کرد: چگونگی استفاده از منابع بسیار اهمیت دارد و مثال مشهود آن صیانت از منابع نفتی است که یک استخراج اولیه دارد که باید با مراعات معادلات حاکم بر مخازن نفتی انجام بگیرد.

,

میر سلیم افزود: استفاده بهینه یعنی از منابع نفتی که در اختیار داریم به گونه ای استفاده کنیم که حداقل از ۸۰ درصد آن ها استفاده کنیم و بقیه آن را نه اینکه نشود استفاده کرد، بلکه صرفه اقتصادی ندارد.

,

وی مطرح کرد: آیا ما از منابع خود چه نفت و چه سایر معادن استفاده بهینه کرده ایم که متاسفانه این اتفاق نیفتاده است، آیا از نیروی انسانی خود درست استفاده کردیم؟ چه دلیلی دارد نسل جوان ما از ادامه فعالیت مثبت در کشور ناامید شود و به خارج از کشور برود.

,

عضو هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد:  سرمایه اصلی کشور همین نیروی انسانی است، نمی گوئیم منابع معدنی ونفتی ما مهم نیست ولی نیروی انسانی مهم تر است و کارآفرینی مسئله ای لست که باید به آن توجه شودکه در این زمینه هم متاسفانه ما باید با حسرت از آن صحبت کنیم.

,

خود اتکایی بهترین راه عبور ازاز شرایط تحریم است

, خود اتکایی بهترین راه عبور ازاز شرایط تحریم است, خود اتکایی بهترین راه عبور ازاز شرایط تحریم است,

میر سلیم در ادامه به شرایط تحریم در کشوره اشاره و عنوان کرد: برای عبور از شرایط تحریم باید دانست که چه باید کرد و بهترین راهکار استفاده از ویژگی های خود اتکایی است لذا باید باور داشته باشیم که با خود اتکایی می توان از پس مشکلات برآمد.

,

وی بیان کرد: اگر این باور نباشد به جایی نمی رسیم  ولی اگر باور داشتیم با دانش و تجربه و نیروی انسانی متخصص آن می توانیم روی پای خودمان بایستیم لذا نتیجه علم با عمل به کارگیری نیروی درست در جایگاه درست است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه