اخبار داغ

رییس اداره میراث فرهنگی درگز:

اولین اقامتگاه بوم گردی درگز در بخش نوخندان راه اندازی می شود

اولین اقامتگاه بوم گردی درگز در بخش نوخندان راه اندازی می شود
رئیس اداره میراث فرهنگی درگز گفت: اولین اقامتگاه بوم گردی در شهر نوخندان با هدف ارائه خدمات به مسافران و گردشگران و بازدید از اماکن تاریخی به بهره برداری خواهد رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد مددی در گفتگو با درگزخبر؛ ضمن تاکید بر الزام وجود اقامتگاه های بوم گردی در شهرستان های دارای بافت تاریخی اظهار کرد: اولین اقامتگاه بوم گردی در شهر نوخندان با هدف ارائه خدمات به مسافران و گردشگران و بازدید از اماکن تاریخی به بهره برداری خواهد رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, درگزخبر,

 

,

وی افزود: اقامتگاه بوم گردی نوخندان یک بنای قدیمی است که در بافت تاریخی شهر واقع شده و مساحت ساختمان آن در حدود 400 متر مربع است؛ دارا بودن فضاهای مختلف همچون پذیرایی، 6 اتاق خواب، آشپزخانه، دو سرویس بهداشتی، حمام و همگون بودن با معماری بومی منطقه نوخندان، از جمله ویژگیهایی است که در صورت همراه شدن با غذاهای بومی و دمنوش های محلی، مسافران و گردشگران را مجذوب خود خواهد کرد.

,

 

,

رئیس اداره میراث فرهنگی درگز تاکید کرد: این گونه اقامتگاه ها که بخشی از زیر شاخه طبیعت گردی به شمار می آیند، کمترین آسیب را به محیط زیست وارد کرده و متناسب با بافت فیزیکی و فرهنگی منطقه ساخته می شوند؛ ضمن اینکه زمینه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی مردم بومی را هم فراهم می کنند.

,

 

,

مددی گفت: جهت صدور مجوز اقامتگاه بوم گردی نوخندان، پس از تشکیل پرونده، بنای اقامتگاه مورد بازدید و بررسی های کارشناسان قرار گرفت و در نهایت با ارسال پرونده به کارگروه تخصصی اقامتگاه های بوم گردی استان، از سوی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی موافقت اصولی جهت تبدیل این بنا به اقامتگاه بوم گردی صادر شد.

,

 

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: این سومین موافقت اصولی است که از ابتدای سال جاری در شهرستان درگز صادر شده  و به زودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه