اخبار داغ

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد؛

اختصاص ۳ میلیارد دلار ارز به دارو/افتخار جمعیت هلال احمر باید این باشد که به مر وقف عمل کند

اختصاص ۳ میلیارد دلار ارز به دارو/افتخار جمعیت هلال احمر باید این باشد که به مر وقف عمل کند
وزیر بهداشت گفت: نزدیک به ۳ میلیارد دلار ارز از سوی بانک مرکزی به دارو اختصاص داده شده است، هیچ کمبود دارویی در داروخانه ها به غیر از ۷ تا ۸ قلم وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی در سفر یکروزه ی خود به رفسنجان روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت : نزدیک به ۳ میلیارد دلار ارز از سوی بانک مرکزی به دارو اختصاص داده شده است، هیچ کمبود دارویی در داروخانه ها به غیر از ۷ تا ۸ قلم وجود ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان؛,

وی بیان داشت : دارو را بخش خصوصی وارد می کند و بخش خصوصی با ارز ۴۲۰۰ تومانی است قیمت دارو به علت نوسانات دلار بین ۹ تا ۱۲ درصد تغییر کرد در حوزه دارو با توجه به نظارت دقیق و همکاری شرکت های دارویی و پخش دارو بر خلاف بقیه اقلام و اجناس شاهد چند برابری قیمت دارو نبودیم .

,

وزیر بهداشت و درمان کشور تصریح کرد : ۹ تا ۱۲ درصد برای کل چند هزار اقلام است فرض کنید ممکن است قیمت  داروی ضد ویروس مشخصا ویروس تب خال قیمتش ۶۰ درصد اضافه شده باشد ولی ۵ داروی دیگر ۰ تا ۲درصد افزایش پیدا کرده باشد .

,

وی افزود :تولید بعضی از داروها در داخل از نظر اقتصادی واقعا زیان بخش است  انها را کنترل کردیم به دلیل اینکه مواد اولیه  درخود دارو حداکثر ۳۵ درصد را شامل می شود و بقیه هزینه های دارو مربوط می شود به مواردی از جمله  مثلا پتروشیمی که در آن استفاده می شود فرض کنید که برای کپسول  و یا سرم و یا مربوط به کاغذ و یا صنعت چاپ باشد که قیمت آنها چندین برابر شده است و شرکتهای دارویی از این نظر تحت فشار هستند.

,

قاضی زاده هاشمی گفت: ما به این عهدی که در زمینه قیمت دارو بسته بودیم وفادار ماندیم امیدواریم تا آخر سال به همین شکل ادامه دهیم و تغییر قیمت ها را سال دیگر  به صورت منطقی داشته باشیم که قیمت تمام شده را سازمان برنامه ریزی بپذیرد و دولت هم برایش اعتبار در اختیار بیمه ها قرار دهد .

,

وزیر بهداشت در خصوص ساخت بیمارستان زنان و چشم پزشکی در رفسنجان اذعان داشت : افتخار هلال احمر و همه دستگاه هایی که مورد اعتماد مردم هستند و مردم اموالشان را وقف می کنند بر این است  که مر وقف عمل کنند دانشگاه علوم پزشکی مدعی است که بعضی از موقوفاتی که در اختیار هلال احمر است در درامدش دخل و تصرفی می شود که خلاف نظر واقف است و بخشی از آنها در اختیار هلال احمر است.

,

وی تصریح کر: هیاتی مشخص شده است شامل نماینده شهرستان انارکی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی و رئیس هلال احمرقول دادند جلسه ای با نماینده مقام معظم رهبریدر هلال احمر بگذارند تا انچه که قانون و شرع است اتفاق بیافتد .

,

وی ادامه داد :یکی از آن نظرات واقف، ایجاد بیمارستان چشم پزشکی بوده که امیدواریم هم به دلیل اینکه نظر واقف بوده و هم به علت علاقه زیاد همه مردم رفسنجان است امیدواریم  این اتفاق بیفتد .

,

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: در مورد بیمارستان نیک نفس رفسنجان باید ببینیم چقد پول و اعتبار داریم و ازاعتبار استانی کمک بگیریم ایجاد بخش ویژه زنان مخصوصا در این دوره تلاش شد امیدواریم بیمارستان نیک نفس هم بتواند با ادمهای خیر، نماینده و مسئولین راه بیفتد .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه