اخبار داغ

در هشت ماهه سال جاری انجام شد؛

ثبت ۱۱۰ میلیون تردد در جاده های استان زنجان/۴۰ نقطه حادثه خیز زنجان آشکار سازی می شود

ثبت ۱۱۰ میلیون تردد در جاده های استان زنجان/۴۰ نقطه حادثه خیز زنجان آشکار سازی می شود
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: در هشت ماه سال جاری ۱۱۰ میلیون تردد در جاده های استان زنجان ثبت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا،; عبدالحسین علی اکبری امروز در جمع خبرنگاران استان زنجان، با اشاره به 26 آذر ماه به عنوان روز حمل و نقل،اظهار داشت: 200 کیلومتر آزاد راه،113 کیلومتر بزرگ راه و 342 کیلومتر راه اصلی،974 راه فرعی و 4 هزار و 211 راه روستایی در استان زنجان وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا, ;,

وی با اشاره به فعالیت 21 مجتمع خدماتی در استان زنجان، افزود: سهم خوبی در این زمینه داریم.

,

این مسئول بیان داشت: 82 درصد راه های روستایی استان زنجان آسفالته است که با برنامه ریزی های انجام شده به 100 درصد می رسد و یکی از وظایف و برنامه های ما در بخش راه استان، آسفالته کردن راه های روستایی است.

,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان نگهداری سرمایه های موجود – راه ها - را از جمله برنامه های این اداره کل عنوان کرد و گفت: در سال گذشته یک هزار و 690 کیلومتر خط کشی سرد و گرم شد و در هشت ماهه سال جاری هزار و 590 کیلومتر عملیات انجام شده است.

,

علی اکبری با بیان اینکه قرارداد 200 کیلیومتر بلوک مفصلی منعقد شده است که از عوارضی زنجان آغاز شده است، افزود:  از 70 نقطه حادثه خیز استان زنجان 40 نقطه آشکارسازی می شود.

,

وی با اشاره به برنامه ریزی در زمینه راهداری زمستانی،خاطرنشان کرد: از 15 آذر ماه تا پایان فروردین عملیات راهداری مستمر انجام می شود که در استان زنجان از اول آذر ماه آغاز شده است.

,

این مسئول با اشاره به فعالیت 450 نیرو در 29 راهدارخانه به ویژه نقاط برفگیر، افزود: نگهداری ابنیه فنی از فعالیت های مهم این اداره کل محسوب می شود که در این زمینه کارهای مهمی به ویژه حذف و اصلاح نقاط حادثه خیر، تعمیرات اساسی و نگهداری پل های بزرگ و کوچک انجام می شود.

,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان با اشاره به اجرای سیستم های هوشمند حمل و نقل و جاده ای، خاطرنشان کرد: در مبادی و پایانه ها ناوگان کنترل می شوند.

,

علی اکبری یادآور شد: نرخ جریان تردد تا پایان هشت ماه 262 وسیله نقلیه در ساعت بوده است و 74 دستگاه تردد شمار در راه های استان نصب شده است.

,

وی گفت: 32 سامانه ثبت تخلف در راه های استان زنجان ثبت شده است که از قابلیت های این سامانه،پلاک خوانی است.

,

این مسئول با بیان اینکه در هشت ماه سال جاری 110 میلیون تردد در جاده های استان زنجان ثبت شده است، خاطرنشان کرد: تخلفات ثبت شده در جاده ها نیز زیر یک درصد است.

,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان تعمیر و نگهداری ساختمان های اداری، پاسگاه های پلیس راه و احداث پاسگاه های جدید را از برنامه های این اداره کل عنوان کرد و گفت: پاسگاه های جدید در سال جاری احداث شده است.

,

علی اکبری خاطرنشان کرد: در هشت ماه سال جاری شاهد افزایش تلفات در جاده های استان زنجان هستیم  و این میزان 167 نفر بوده است.

,

وی ادامه داد: ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها از جمله فعالیت های این اداره کل محسوب می شود که در برنامه سال جاری 25 مدرسه ایمن سازی می شود.

,

این مسئول با اشاره به فعالیت دو باب شرکت حمل و نقل بین المللی،افزود: 79 شرکت حمل و نقل کالا در استان فعالیت می کنند.

,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان افزود: سه پایانه بار فعال در استان زنجان وجود دارد که 7 میلیون و 352 تن کالا در سال گذشته جابه جا شده است که این رقم در سال جاری 4 میلیون و 617 هزار تن کالا بوده است.

,

علی اکبری با اشاره به ظرفیت های استان در بخش تولید و صنعت، بیان داشت: هر چه این ظرفیت افزایش یابد، بخش حمل و نقل رونق بیشتری می یابد.

,

وی تعداد ناوگان استان زنجان را 4 هزار و 491 دستگاه عنوان کرد و گفت: متوسط عمر ناوگان باری استان در حال حاضر نزدیک به 17 سال است.

,

این مسئول ادامه داد: معضل اصلی در زمینه رانندگان،تامین لاستیک ناوگان در بخش مسافر و کالا است که قیمت به شدت افزایش داشته است.

,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان با بیان اینکه در سال جاری 942 هزار نفر مسافر در استان زنجان جابه جا شده است، افزود: در بخش سفر و مسافر نسبت به سال گذشته کاهش وجود دارد و در بخش تاسیس سرکت ها سه شعبه افزایش پیدا کرده است و یک پایانه مسافری نیز اضافه شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه