اخبار داغ

بحران اجتماعی در قطب تجارت کشور؛

پل های عابر پیاده بندرعباس در حسرت گام های شهروندان!

پل های عابر پیاده بندرعباس در حسرت گام های شهروندان!
خرابی و خاموشی ناگهانی پله های برقی پل های عابر پیاده قطب تجارت کشور سبب شده تا شهروندان بندرعباسی خطر عبور از عرض خیابان را به جان بخرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ توسعه حمل و نقل عمومی پس از گسترش شهرنشینی در اکثر کشورهای در حال توسعه و توسعه به مروز زمان اتفاق می افتد و جنبه های زندگی بشر را تحت تاثیر قرار می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

با توجه به اینکه روند رو به فزونی استفاده از وسائل نقلیه در زندگی های شهری سلامت شهروندان را با خطرات جدی روبرو می ساخت لذا دولتمردان و مسئولان شهری با اتخاذ تدابیری برای حفظ جان شهروندان در سطوح مختلف شهر پل های عابر پیاده مختلفی را نصب کردند.

,

حفظ جان شهروندان، سهولت عبور از خیابان و نیز کاهش بار ترافیکی شهرها از جمله مهمترین اهداف و شاخصه های نصب پل های عابر پیاده در اکثر شهرهای دنیا می باشند.

,

نصب راه پله های ساده و طویل همچنین صرف زمان و انرژی فراوان برای بالارفتن از این پل ها در بندرعباس موجب شد که شهروندان به جای استفاده از آنها خطر عبور از عرض خیابان به جان بخرند.

,

از آنجایی که پل های عابرپیاده با توجه به موانع ذکر شده مورد استقبال مردم قرار نگرفته بودند لذا مسئولان امور شهری را بر آن داشت تا پله های برقی را در کنار راه پله های ساده نصب کنند.

,

 

,

, , ,

راه اندازی پله های برقی که بعنوان یکی از بهترین طرح هادر پروژه های خدمات شهری محسوب می شدند با استقبال عمومی از سوی شهروندان همراه بودند چون علاوه بر کاهش ترافیک می توانست مشکلات عبور و مرور سالمندان از خیابانهای شهری را مرتفع سازد.

,

پله های برقی که با هدف راحتی عبور و مرور شهروندان تعبیه شده بودند پس از گذشت اندک زمانی به یکباره متوقف و دچار خرابی و به محلی برای تجمع بی خانمان ها و انباشت زباله تبدیل شده اند که گویی قرار نیست دوباره راه اندازی شوند.

,

مدتهاست مسئولان شهری و عمرانی هیچ توجهی به این امر نشان نمی دهند، گویی قصدی در راستای  ایجاد تسهیل درتردد شهروندان و مسافران ندارند و با گذشت بیش از چهارسال سال از خرابی، تمام پله برقی پل های عابر پیاده قطب تجارت کشور همچنان در خاموشی به سر می برد.

,

 

,

, , ,

احمدی یکی از شهروندان بندرعباس در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به خرابی پله برقی پل عابرپیاده چهارراه نخل نخدا اظهار کرد: ارتفاع بسیار همراه با شیب تند پل های عابر پیاده نه تنها  بیماران، سالمندان و زنان باردار بلکه افراد سالم و کودکان را نیز با مشکل مواجه کرده است.

,

وی با بیان اینکه کاهش خطرات عبور و مرور، فلسفه نصب پل های عابرپیاده در مکان های پردد است، گفت: از آنجایی که امکان استفاده بهینه از پل های هوایی برای شهروندان فراهم نشده است لذا باید از خیابان های شلوغ عبور کنند.

,

این شهروند بندرعباسی ادامه داد: در حال حاضر پل های عابر پیاده به جای تامین حفظ سلامت شهروندان، مکانی برای انباشت زباله ها و کارتون خواب ها تبدیل شده اند.

,

از آنجایی که پل های عابر پیاده پایتخت اقتصادی کشور یکی از چالش های شهری این بندر تجاری تبدیل شده است لذا می طلبد مسئولان عمرانی به جای اینکه کوتاهی خود در امر خدمت رسانی را به گردن پیمان کاران انداخته و از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند همت خود را برای راه اندازی مجدد آنها بکار بگیرند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه