اخبار داغ

سناریوی نبود امکانات در محلات حاشیه نشین/ تاریکی مامنی برای نا امنی!

سناریوی نبود امکانات در محلات حاشیه نشین/ تاریکی مامنی برای نا امنی!
در حالی محلات حاشیه نشین بندرعباس از نبود روشنایی در معابر رنج می برد که برخی از محلات اعیان نشین در چلچراغان معابر به سر می برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ نور به عنوان یکی از المان های مهم شهری علاوه بر تامین قابلیت دید نقش مهمی در ایجاد ایمنی و امنیت ایفا می کند به طوری که هر جا نور و روشنایی وجود داشته باشد ارمغانی از حس امنیت در افراد ایجاد می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

روشنایی نقش مهم و کلیدی در جوامع دارد به طوری که زندگی افراد بعد از غروب آفتاب با داشتن نور و روشنایی حیات می گیرد و در ظلمات تاریکی شب این نور است که به همه چیز هویت و جان تازه ای می بخشد در نتیجه تداوم زندگی در نبود نور خورشید به داشتن کوی و برزن های با چراغ های روشن گره می خورد.

,

نور به عنوان یکی از زیر ساخت های مهم در معماری شهری نقش مهمی در زیبا سازی و هویت بخشیدن به مبلمان شهری دارد و مقوله مهم نور پردازی در معابر و خیابان ها امری انکار ناپذیر  به شمار می رود.

,

شهر بندرعباس که عنوان پایتخت اقصادی کشور را به یدک می کشد این روزها تاریکی برخی از معابر و خیابان هایش شهروندان را با چالش هایی رو به رو ساخته و عدم مدیریت مناسب در روشنایی  محلات باعث شده محلات حاشیه نشین شهر در تاریکی مطلق به سر برد.

,

, ,

چوب تبعیض شهرداری لای چرخ روشنایی رفته است

, چوب تبعیض شهرداری لای چرخ روشنایی رفته است,

در حالی محلات حاشیه نشین شهر از نبود روشنایی در معابر رنج می برد که برخی از محلات اعیان نشین در چلچراغان معابر به سر می برد و چوب تبعیض شهرداری بندرعباس لای چرخ روشناییی نیز رفته است.

,

تاریکی که به دنبال خود هزار و یک مشکل از جمله وقوع سرقت، تصادف های پی در پی، ایجاد مزاحمت ها و بزه کاری های اجتماعی را به دنبال دارد که حاشیه نشینان بندرعباسی بعد از غروب افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند.

,

تاریکی معابر تنها به محلات حاشیه نشین بندرعباس ختم نمی شود بلکه شهرک تازه تاسیس پیامبر اعظم(ص) بندرعباس نیز از تاریکی معابر آن رنج می برد و زندگی به شکل سنتی تنها تا غروب آفتاب تداوم دارد زیرا بعد از آن امکان تردد امن در ان کوی و برزن وجود ندارد.

,

, ,

هر چند که وعده روشنایی معابر محلات حاشیه نشین و شهرک پیامبر اعظم(ص) بندرعباس به طور مکرر توسط مسئولان استان در جلسات مختلف تذکر داده شده است؛ اما همچنان این محلات در تاریکی به سر می برند و با وجود ظلمات هنگام شب در صدر وقوع جرائم به سر می برند.

,

محلات حاشیه نشین پایتخت اقتصادی کشور غرق در تاریکی

, محلات حاشیه نشین پایتخت اقتصادی کشور غرق در تاریکی,

هوا ناصری، شهروند بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: نور به عنوان سیمای شهری در هویت بخشی و زیبا سازی شهرها نقش بسیار مهمی دارد به طوری که زندگی بدون داشتن نور امکان پذیر نیست.

,

این شهروند تصریح کرد: درمحلات حاشیه نشین شهر بندرعباس از جمله دوهزار و کمربندی تیرهای برقی وجود دارد که یا لامپ های آن سوخته شده و یا کاملا از بین رفته اما همچنان شرکت توزیع برق بندرعباس اقدام به تعمیر و بهسازی آن نمی کند.

,

ناصری افزود: شهر بندرعباس با وجود اینکه دارای سرمایه های فراوانی بوده اما همچنان از ضعف زیر ساخت ها و روشنایی معابر رنج می برد و همتی والا برای آبادانی هرچه بیشتر شهر وجود ندارد.

,

وی با بیان اینکه محرومیت و نداشتن امکانات تنها مختص به حاشیه نشینان است، گفت: در محلات پایین شهر که تنها اقشار ضعیف جامعه زندگی می کنند در تاریکی به سر می برند در صورتی که محلاتی مانند گلشهر که جایگاهی برای مسئولان است چلچراغان شده است.

,

این شهروند با بیان اینکه بروز تصادفات و ایجاد مزاحمت ها و یزه کاری های اجتماعی بزگترین دغدغه حاشیه نشینان از تاریکی است، خاطر نشان کرد: امید است که مسئولان ئوعده روشنایی محلات را از مرحله حرف به عمل تبدیل کنند و فکری اساسی برای تاریکی محلان همراه با اقدام داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه