اخبار داغ

مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد؛

نصب برچسب نشانگر تغذیه‌ای روی محصولات غذایی در مازندران

نصب برچسب نشانگر تغذیه‌ای روی محصولات غذایی در مازندران
مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از نصب برچسب نشانگر تغذیه‌ای بر روی محصولات غذایی تولیدی در استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حسن مکرمی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نشانگر تغذیه‌ای مشاور مناسب برای انتخاب صحیح غذا است.

وی با اعلام اینکه نشانگر تغذیه‌ای به نوعی دستیار سلامت در مصرف غذایی نیز هست، افزود: سه رنگ سبز، قرمز و نارنجی بر روی مواد غذایی تولیدی استان مازندران تحت عنوان نشانگر تغذیه‌ای نسب می‌شود.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در تشریح استفاده از رنگ‌ها بیان کرد: در مصرف مواد غذایی به ویژه خوراکی‌های آماده باید مراقب میزان قند، چربی، نمک و اسیدهای چرب ترانس باشیم.

این مسئول ادامه داد: رنگ سبز به معنی مقدار اندک در مواد غذایی بوده و ما را به یک انتخاب مطمئن راهنمایی می‌کند.

مکرمی اضافه کرد: نارنجی به معنی مقدار متوسط از قند، نمک، چربی و اسید چرب در ماده غذایی بوده و احتیاط در مصرف را به ما نشان می دهد.

وی در ارتباط با نشان قرمز در نشانگر تغذیه‌ای خاطر نشان کرد: وجود این علامت به معنی مقدار زیاد قند، چربی، نمک و اسیدهای چرب در ماده غذایی تولیدی است و در مصرف این مواد باید دقت بیشتری شود.

مدیر نظارت بر مصرف مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی خاطر نشان کرد: از این طریق می‌توانیم رژیم غذایی خود را مدیریت کنیم.

این مسئول با اعلام اینکه بنا داریم این موضوع را در سطح استان مازندران نهادینه کنیم و در حال حاضر این برچسب بر روی بسیاری از محصولات تولیدی استان مازندران وجود دارد و انتظار هست که مردم در مصرف این نوع مواد غذایی دقت لازم را داشته باشند.

مکرمی گفت: مرکز اطلاع‌رسانی مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران با شماره 3304443-011 آماده دریافت شکایت و سوالات هم استانی‌ها است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه