اخبار داغ

رییس اداره بهزیستی سردشت:

امسال بیش از یک هزار معلول در سردشت شناسایی شد

امسال بیش از یک هزار معلول در سردشت شناسایی شد
رییس اداره بهزیستی سردشت گفت: با اجرای طرح CBR یا توانبخشی مبتنی بر جامعه از ابتدای امسال تا کنون یکهزار و ۴۵۷ معلول در سردشت شناسایی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  شاهپور محمدی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، افزود: طرح CBR یا توانبخشی مبتنی بر جامعه در تمامی روستاهای سردشت با هدف شناسایی و توان‌افزایی معلولان و بهره‌مندی آنان از خدمات بهزیستی اجرا شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح ۱۸ نفر تسهیل‌گر محلی و میانی در سطح تمامی روستا‌های شهرستان به کارگیری شد، گفت: برای اجرای طرح ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار در جهت کمک‌های موردی، اشتغال معلولان، دستمزد تسهیل‌گران و مناسب‌سازی هزینه شده و تا پایان سال این اعتبار سه برابر افزایش خواهد یافت.

,

رییس اداره بهزیستی سردشت، با اشاره به اینکه تا کنون ۳ هزار معلول شهرستانی در سامانه جامع بهزیستی ثبت شده است، بیان کرد: ۶۰ درصد معلولان مادر‌زادی و ۴۰ درصد به واسطه حوادث معلول شده است.

,

وی، اضافه کرد: از این تعداد ۱۰۴ خانوار بیش از دو معلولی، ۴۹ خانوار زمین‌گیر و تعداد ۵۶۳ نفر مستمری بگیر توانبخشی و ۴۴۵ نفر مستمری بگیر اجتماعی هستند.

,

محمدی، تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون به ارزش ۲ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی، ویلچر، واکر، انواع عصا، ویلچر حمام، سمعک، وسایل پانسمان و پوشک به معلولان به صورت رایگان داده شده است.

,

طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه یا CBR، طرحی است راهبردی که در درون برنامه توسعه جامعه در راستای ارایه خدمات توانبخشی و برابر‌سازی فرصت‌ها و الحاق اجتماعی معلولان از طریق تلاش و مشارکت خانواده‌ها، افراد و سازمان بهزیستی در کلیه زمینه‌ها انجام می‌پذیرد.

,

در سطح سردشت ۴ مرکز مشاوره خدمات روانشناختی، یک مرکز مشاوره ژنتیک و یک مرکز جسمی حرکتی جهت رسیدگی به پرونده های توانبخشی و اجتماعی فعال هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه