اخبار داغ

تولیت آستان قدس رضوی:

در فرهنگ شهادت وادادگی و کوتاهی معنایی ندارد/ بیدار اسلامی در منطقه به برکت خون امام حسین (ع) است

در فرهنگ شهادت وادادگی و کوتاهی معنایی ندارد/ بیدار اسلامی در منطقه به برکت خون امام حسین (ع) است
تولیت آستان قدس رضوی گفت: مگر کسی می‌تواند در فضای شهید و شهادت زندگی کند و دم از ناتوانی و وادادگی بزند؟ مگر می‌توان به جای اعتلای فرهنگ غنی ما دم از کوتاهی بزند؟ در فرهنگ شهدا مقابل هجوم دشمنان راهکار است. و هر چه که ما داریم به برکت خون شهدا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در اجلاسیه نهایی کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی اظهار کرد: انسان برای اینکه در زندگی خود از آمادگی روح برخوردار شود و بتواند از نفس دور شود باید در پرتو بندگی و بزرگی روح و روان قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی افزود: در هر قبیله و هر دیار افراد بزرگ زیاد داریم اما بین بزرگ و بزرگوار در هر قشر و قبیله افراد بزرگ زیادی هستند و  بین بزرگ و بزرگوار تفاوت وجود دارد.

,

تولیت آستان قدس رضوی گفت: هر بزرگی بزرگوار نیست. بزرگوار کسی است که بتواند کرامت نفسانی پیدا کند .کرامت به معنای بخشش و بزرگی روح است . بزرگی آن است که انسان به جایی برسد که به جز بزرگی چیزی نبیند.

,

آیت الله رئیسی گفت: در پرتو بزرگی و بزرگواری گاهی اوقات لازم است انسان مال  بدهد و گاهی لازم است جان بدهد که شهدای ما که جان داده‌اند کریم بوده و با شهادت به کرامت دست پیدا کرده اند.

,

وی با بیان اینکه بزرگان دین ما مقام کرامت داشتند و خدا آنها را به عالی ترین مقام نائل کرد، اظهار کرد: اگر کسی شهید شد به وجه الله نظر کرده و به وجاهت رسیده چراکه وجاهت مال وجهه الله است.

,

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اگر بخواهیم در مسیر شهدا بمانیم باید وجه الله باشیم. رمز اینکه شهدای ما ماندگار شدند این بود که به وجه الله نظر کردند.

,

آیت الله رئیسی گفت: شهدای عالی قدر با شهادت خود با ثار الله نسبت گرفتند. اگر کسی خودش با ثارالله متصل شد خون خواه او خدا است. مگر می‌تواند کسی از خون شهدا بگذرد و خلاف پیام شهدا عمل کند مگر خدا از خون شهدا می‌گذرد؟ مگر خدا از خون امام حسین (ع) گذشت؟ خدا هیچ وقت از خون شهدا نخواهد گذشت.

,

وی تصریح کرد: بسیار تلاش کردند که یاد شهدا نماند اما خون امام حسین(ع) در منطقه بهت زدایی کرده و امروز خون شهدا باعث بیداری امت اسلامی شده خون شهدا جهل زدایی کرد و امروز شاهد بیداری اسلامی در منطقه هستیم.

,

تولیت آستان قدس رضوی گفت: خانواده های شهدا هر کجا که باشند بدانید پرچم شهدای شما برافراشته است و این پرچم هیچ زمان از زندگی شما محو نخواهد شد.

,

آیت الله عبادی گفت: مگر کسی می‌تواند در فضای شهید و شهادت زندگی کند و دم از ناتوانی و وادادگی بزند؟ به جای اعتلای فرهنگ غنی ما دم از کوتاهی بزند؟ فرهنگ شهدا در مقابل هجوم دشمنان راهکار است. و هر چه که ما داریم به برکت خون شهدا است.

,

وی با اشاره به غیرتمندی و شهید پروری خراسان‌جنوبی، بیان کرد: این از امتیازات شما است و به برکت خون شهدا نرخ جرم در این استان نسبت به سایر استان‌ها کمترین است که رمز آن نیز به دلیل حضور در این جلسات، تدین به خدا و فرهنک غنی این استان است.

,

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مردم خراسان‌جنوبی علی رغم کمبودها، خشکسالی‌ها و مشکلات امروز در جایگاه دفاع از نظام، پاسداری و مطیع امر رهبری بودن جزو پیشتازهای کشور هستند.

,

آیت الله رئیسی گفت: شهدا آمده‌ایم با شما پیمان ببندیم که وصایای شما بر زمین نماند و آمده‌ایم با خدای خود پیمان ببندیم که پاسدار خون شما باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه