اخبار داغ

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی:

قلعه سلجوقیان در گرمی به سایت گردشگری تبدیل شود

قلعه سلجوقیان در گرمی به سایت گردشگری تبدیل شود
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: بقایای کشف شده قلعه باستانی یل سویی به سایت گردشگری در شهرستان گرمی تبدیل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما،میرحمایت میرزاده صبح امروز  در بازدید از عملیات نجات بخشی قلعه یل سویی اظهار داشت: با توجه به کاوش های صورت گرفته یل سویی یکی از جاذبه های شهرستان گرمی است که می تواند به سایت گردشگری تبدیل شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی افزود: با اتمام عملیات نجات بخشی ساختمان های مورد استفاده در عملیات احداث سد یل سویی نیز می تواند به محل اسکان گردشگران تبدیل شود.

,

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات کاوش در قلعه یل سویی پیشرفت مطلوبی داشته و اقدامات میراث فرهنگی استان در پروژه نجات بخشی ستودنی است.

,

 میرزاده تاکید کرد: با توجه به احداث سد در مجاور آثار تاریخی کشف حمام و بناهای تاریخی اقدام ارزشمندی است که در صیانت از تاریخ و فرهنگ این منطقه ماندگار خواهد بود.

,

وی همچنین در خصوص تامین اعتبار لازم جهت اتمام عملیات کاوش و نجات بخشی و همچنین تبدیل قلعه یل سویی به سایت گردشگری قول مساعد داد.

,

در این بازدید سرپرست هیئت کاوش قلعه یل سویی نیز گفت: کاوش­های نجات بخشی این محوطه وجود دوره­های مذکور را تأئید می­کنند.

,

فریبرز طهماسبی اظهار داشت: عمده ­ترین استقرار این بخش از قلعه متعلق به دوره سلجوقی است با این حال کاوش­ها برای شناسایی دوره­های قدیمی­تر در حال حاضر ادامه دارد.

,

وی تاکید کرد: در عملیات کاوش بخش های مختلفی از جمله قلعه، حمام، شهرستان و آثار تاریخی کشف شده است.

,

سرپرست هیئت کاوش قلعه یل سویی متذکر شد: اتمام عملیات کاوش و نجات بخشی حداقل نیازمند 500 میلیون تومان است و امید می رود مسئولان استانی در تامین آن یاریگر ما باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه