اخبار داغ

نماینده دانش آموزان و معلمان هفته پژوهش قزوین:

۲۲ اثر پژوهش دانش آموزی برگزیده شد

۲۲ اثر پژوهش دانش آموزی برگزیده شد
نماینده دانش آموزان و معلمان هفته پژوهش استان قزوین گفت: در جشنواره‌های دانش آموزی 22 اثر پژوهشی در استان برگزیده شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اسدی در گفت‌وگو با  شاخص، اظهار کرد: پژوهش‌هایی که در حوزه آموزش و پرورش انجام می‌شود در دو محور کلی پژوهش‌های معلمان و دانش آموزان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  شاخص،,

وی افزود: از آنجایی که سند درسی ملی به عنوان یکی از اسناد بالادستی و مرجع آموزش و پرورش است یکی از شش زیرنظام اصلی، زیرنظام پژوهش و ارزش یابی است.

,

نماینده دانش آموزان و معلمان ستاد بزرگداشت هفته پژوهش استان قزوین ادامه داد: در کتاب‌های درسی نونگاشت که از سال ۱۳۸۹ همزمان با اجرای برنامه سند تحول بنیادین چاپ و توزیع شدند در بین دانش آموزان، محور عمده آن‌ها پژوهش است.

,

اسدی خاطرنشان کرد: از این مقطع به بعد ما شاهد فعالیت‌های پژوهشی به صورت مستمر در مدارس هستیم و این امر یک جریان جاری و ساری است که نمود رسانه‌ای آن را در هفته پژوهش داریم.

,

وی ببیان کرد: در حوزه پژوهش‌های معلمان و دانش آموزان ۳ محور عمده پژوهشی داریم.

,

اسدی عنوان کرد: پژوهش‌های کاربردی برای حل مشکلی در داخل مدرسه است که در بازه زمانی اول مهر ۱۳۹۶ تا آخر شهریور سال ۱۳۹۷ که یک سال تحصیلی محسوب می‌شود۱۰۴۱ گزارش از این پژوهش‌های عملی به دست ما رسید.

,

نماینده دانش آموزان و معلمان ستاد بزرگداشت هفته پژوهش استان قزوین ادامه داد: ۲۶۷ گزارش به مرحله داوری استانی رسید و ار این بین ۲۰ اثر به عنوان اثر برگزیده استانی منتخب و به مرحله کشوری ارسال شد که ۲ اثر در سطح کشور برگزیده شد.

,

وی افزود: محور دوم تحت عنوان طرح‌های پژوهشی آموزش و پرورش است که به بررسی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش می‌پردازد که با فراخوانی که انجام شد ۱۳۱ مورد از مناطق ۱۵ گانه استان جمع‌آوری گردید.

,

اسدی بیان کرد: از بین این ۱۳۱ طرح ۲۲عنوان برای الویت‌های پژوهشی استان برگزیده شد و با استفاده از اعتبارات ماده ۵۶ قانون تامین اعتبار خواهد شد و پژوهشگران دانشگاهی و آموزش و پرورش انجام می‌شود.

,

وی یادآور شد: محور سوم مربوط به پژوهش‌های دانش آموزی است از طریق برگزاری جشنواره‌های جابر در مقطع ابتدایی و جوان و نوجوان خوارزمی در مقطع متوسطه در طول سال تحصیلی برگزار می‌شود.

,

نماینده دانش آموزان و معلمان ستاد بزرگداشت هفته پژوهش استان قزوین افزود: دامنه این جشنواره‌های از سطح منطقه به استان و کشور گسترده است که از بین آثار دریافتی ۲۲ اثر برگزیده شد.

,

اسدی در ادامه گفت: از بین ۲۲ اثر ۸مورد را به دبیرخانه هفته پژوهش ارسال کردیم که از بین آن‌ها ۲اثر برگزیده شد که در مراسم اختتامیه تقدیر خواهد شد.

,

وی توضیح داد: پژوهش دانش آموزان براساس محتوای کتاب‌های درسی با محور درس علوم و علوم پایه است و همچنین یکسری اختراعات و اکتشافات و دست سازه‌هایی هم توسط دانش آموزان کار و دانش و فنی وحرفه‌ای تولید شده است.

,

نماینده دانش آموزان و معلمان ستاد بزرگداشت هفته پژوهش استان قزوین گفت: دست سازه‌های برگزیده که امسال نمایش گذاشته می‌شود مربوط به رشته مکاترونیک، الکترونیک و مکانیک شاخه ساخت و تولید و ماشین ابزار است.

,

وی یادآور شد: مراسم هفته پژوهش ویژه دانش آموزی روز ۲۶ آذر ماه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ در سالن کوثر برگزار می‌شود که معاون وزیر آموزش و پرورش در این مراسم حضور خواهد یافت.

,

اسدی در پایان افزود: ۲۸ آذر ماه نیز مراسم ویژه هفته پژوهش با حضور رئیس مطالعات وپژوهش وزارت آموزش و پرورش درقزوین برگزارخواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه