اخبار داغ

رئیس اتحادیه قنادان و آجیل فروشان همدان:

کاهش قیمت آجیل در آستانه شب یلدا

کاهش قیمت آجیل در آستانه شب یلدا
رئیس اتحادیه قنادان و آجیل فروشان همدان گفت: در آستانه شب یلدا قیمت آجیل نسبت به ماه‌های گذشته کاهش یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد ارغوان در گفت و گو با نافع با بیان اینکه قیمت آجیل از ابتدای سال تاکنون چندین برابر افزایش قیمت داشته، اظهار کرد: امروز شاهد آن هستیم که پس از مدت‌ها افزایش قیمت، کاهش قیمت آجیل آغاز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع ,

وی با بیان اینکه برای تأمین آجیل کشور نیاز به واردات داریم، افزود: البته افزایش قیمت آجیل تنها در گروی افزایش نرخ ارز نبود، بلکه گرمازدگی باغات پسته در سال گذشته و سرما زدگی آنان در بهار امسال منجر به کاهش تولید محصول شد.

,

رئیس اتحادیه قنادان و آجیل فروشان همدان با اشاره به اینکه میزان تولید پسته در سال 96 رضایت‌بخش بود اما در سال 97 انتظارات را برآورده نکرد، تصریح کرد: میزان خسارت بالا در باغات کشور از یک سو و لزوم صادرات محصولات برای حفظ بازارهای هدف خارجی از سوی دیگر باعث شد که قیمت پسته در داخل افزایش یابد.

,

وی ادامه داد: البته امروز شاهد ثبات و کاهش قیمت انواع آجیل هستیم و واحدهای صنفی نیز خواهان همین مسأله هستند چرا که در غیر این صورت میزان فروش آنان کاهش خواهد یافت.

,

ارغوان تأکید کرد: واحدهای صنفی از افزایش قیمت‌ها خرسند نیستند چرا که باعث کاهش قدرت خرید مردم شده و رکود را در بازار تشدید کرده است.

,

وی خاطرنشان کرد: با این وجود طی هماهنگی و همکاری‌های به عمل آمده با دستگاه‌های نظارتی بازرسی‌های لازم و حساب شده برای حفظ آرامش در بازار و جلوگیری از تخلفات اعمال می‌شود.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه