اخبار داغ

فاز نخست بزرگترین پروژه آب شیرین کن کشور در بندرعباس به بهره برداری رسید

فاز نخست بزرگترین پروژه آب شیرین کن کشور در بندرعباس به بهره برداری رسید
فاز نخست بزرگترین پروژه آب شیرین کن کشور با حضور معاون اول رئیس جمهور در بندرعباس به بهره برداری رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛پیش از ظهر امروز فاز نخست آب شیرین کن صد هزار متر مکعبی شهر بندرعباس به عنوان بزرگترین پروژه آب شیرین کن کشور با اعتباری بالغ بر دو هزار و 600 میلیارد ریال، با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر نیرو، مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور، استاندار هرمزگان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی لحظاتی پیش به بهره برداری رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

آب شیرین کن بندرعباس دارای ظرفیت 100هزار مترمکعبی است که با بهره برداری از فاز نخست آن 85 هزار نفر از مردم بندرعباس از آب آشامیدنی بهره مند می‌ شوند که با تکمیل این پروژه تا پایان سال آینده، 40 درصد نیاز آبی شهر بندرعباس معادل یک هزار 150 لیتر بر ثانیه از طریق آب شیرین کن تامین می شود.

,

امین قصمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان  پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح بزرگترین آب شیرینکن کشور در بندرعباس با بیان اینکه با افتتاح این پروژه عظیم تا حدی مشکل کم آبی مردم مرتفع گردد، اظهار کرد: بعلت خشکسالی های پیاپی و بحران کم آبی، آب مصرفی شهروندان را بصورت جیره بندی در اختیار مردم قرار داده می شد.

,

استفاده از 15 آبشیرین کن در هرمزگان

, استفاده از 15 آبشیرین کن در هرمزگان,

فریدون همتی،استاندار هرمزگان با بیان اینکه  9 هزار میلیارد ریال اعتبار به بخش آب کشور اختصاص داده شده است، گفت: سهم استان هرمزگان از ین رقم  620 میلیارد ریال است که  از تنش آبی در آینده جلوگیری کند.

,

وی با بیان اینکه  200 پروژه آبخیزداری در سال جاری در هرمزگان کلید خورده است، افزود: تاکنون حدود80 سازه با بارش های تابستانه و پاییزه آبگیری شده که از آن برای آب شرب مردم و تقویت سفره های زیر زمینی و کشاورزی استفاده می شود.

,

استاندار هرمزگان با اشاره به تامین آب ساحل نشین از محل آب شیرین کن ها یاد آور شد:هم اکنون 10 تا 15 دستگاه آب شیرین در هرمزگان که در دست استفاده است و به همین میزان نیز در حال احداث است.

,

نگرانی از مسائل زیست‌محیطی آب‌شیرین‌کن دغدغه مردم هرمزگان

, نگرانی از مسائل زیست‌محیطی آب‌شیرین‌کن دغدغه مردم هرمزگان,

احمد مرادی، نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تقاضای مردم هرمزگان اجرای طرح بومی سازی است، اظهار کرد: نمونه اعتماد به نیروهای بومی در صنعت آب و برق استان بوده که 90 درصد نیرو بومی آن را می چرخاند و امروز شاهد موفقیت در این موضوع هستیم.

,

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود اینکه هرمزگان 20 سال از بارندگی مطلوب محروم است اما با وجود این نخبگان بومی و حمایت های استاندار هرمزگان در صنعت آب و برق ذره ای مشکل برای مردمان این دیار پیش نیامده است.

,

مرادی تصریح کرد: افتتاح آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی به خاطر مشکلات زیست محیطی باعث دغدغه و نگرانی مردم شده که امیدواریم مشکلاتی برای آیندگان پیش نیاید.

,

وی افزود:نگرانی از مسائل زیست‌محیطی آب‌شیرین‌کن یک‌میلیون مترمکعبی دغدغه مردم هرمزگان است که امیدوارم این نگرانی از مردم برطرف شود.

,

احمد مرادی با اشاره به رتبه پنجم هرمزگان در زمینه درآمدزایی گفت:استفاده از ظرفیت های بومی و ماندگار در حوزه اشتغال مهم ترین خواسته مردم است که در غیر این صورت باید منتظر بروز مشکلاتی بزرگ از خوزستان در هرمزگان باشیم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه