اخبار داغ

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

۷۱ هزار پروژه نیمه‌کاره در کشور داریم/عرضه اوراق مشارکت، دولت را بدهکارتر می‌کند

۷۱ هزار پروژه نیمه‌کاره در کشور داریم/عرضه اوراق مشارکت، دولت را بدهکارتر می‌کند
نماینده مردم شهرستان‌های همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عرضه اوراق مشارکت به ازای اجرای پروژه‌ها، دولت را بدهکارتر می‌کند، گفت: 71 هزار پروژه نیمه‌کاره در کشور داریم که 65 هزار فقره آن استانی و 6 هزار پروژه ملی است که باید تعیین تکلیف شود.د
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر خجسته در گفت‌و‌گو با نافع با بیان اینکه اوراق‌های مشارکت‌ مدت دار که به ازای هزینه‌های پروژه‌ها به پیمانکاران داده می‌شود باعث آسیب جدی برای طرح‌های عمرانی شده، اظهار کرد: در حال حاضر برای طرح‌های عمرانی که بودجه تعیین کرده‌اند نیز به دلیل نواسانات قیمت و اوراق مشارکت مدت دار، متقاضی وجود نداشته چرا که این اقدام منطقی نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به اینکه مجلس هم باید از بیت المال محافظت کند و هم به فکر پیمانکاران باشد، افزود: به وزیر راه و شهرسازی و وزاری مربوطه صحبت کردیم که این مسأله را تعیین تکلیف کنند چرا که بسیاری از پروژه‌ها به علت عدم تمایل پیمانکاران روی زمین مانده است.

,

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای حل این مشکل به دنبال اجرای امانی پروژ‌ه‌ها رفتیم، تصریح کرد: با این اقدام می‌توانیم پروژه‌ها را برای استان همدان حفظ کنیم.

,

وی با اشاره به اینکه برخی از پیمانکاران نیز به دلیل انجام نشدن تعهدات با مشکلات قضایی مواجه شدند، ادامه داد: اوراق مشارکت به معنای استفاده از منابع آینده است و به دلیل این نقدینگی لازم تأمین نمی‌شود.

,

خجسته با بیان اینکه قیمت کالاها چند برابر افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: پیمانکاران امکان تأمین نقدینگی لازم برای تهیه کالاها را ندارند.

,

وی با اشاره به اینکه اوراق مشارکت دولت را بدهکارتر می‌کند، گفت: 71 هزار پروژه نیمه کاره در کشور داریم که  65 هزار فقره آن استانی و 6 هزار پروژه ملی است  که باید تعیین تکلیف شود.

,

نماینده مردم همدان و فامنین درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با این روند دولت را بدهکار و بدهکارتر می‌شود، اظهار کرد: دولت باید این مسأله را در بودجه مورد توجه قرار دهد.

,

وی افزود: در برنامه پنج ساله ششم توسعه هدف گذاری شده بود که نباید استفاده از اوراق مشارکت از 40 هزار میلیارد تومان عبور کند که در سال 97 این اتفاق افتاده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه