اخبار داغ

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور:

رشد۳ برابری باسوادی در کشور/ میزان باسوادی در آذربایجان غربی از میانگین کشوری پایین تر است

رشد۳ برابری باسوادی در کشور/ میزان باسوادی در آذربایجان غربی از میانگین کشوری پایین تر است
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با بیان اینکه میزان باسوادی در کشور نسبت به کل جهان رشد ۳ برابری داشته است گفت: آذربایجان غربی همچنان در شاخص باسوادی پایین تر میانگین کشوری قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، علی باقرزاده امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه نرخ باسوادی در کشور ۲,۸۵ درصد رشد کرده است،گفت: آذربایجان غربی در بحث بی سوادی رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال جز ۵ استان برتر کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، بابیان اینکه در مقایسه عملکرد سازمان با گذشته و طی سالهای ۸۵ تا ۹۰ رشد باسوادی ۱۴ برابر مدت مشابه ۵ سال گذشته بوده است، افزود: طی سالهای۹۱ تا ۹۵ حدود ۳ برابر میزان رشد باسوادی در کشور بوده و قبل از سالهای ۹۱ حدود ۴۰۰ هزار نفر به تعداد بی‌سوادان کشور اضافه شده بودند که طی سالهای ۹۱ تا ۹۵ حدود ۱ میلیون و ۴۸۰ هزار نفر از جمعیت بی‌سوادان در کشور کاهش یافت.

,

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور،ادامه داد: در سال های اخیر در آذربایجان غربی رشد باسوادی خوبی را شاهد بوده ایم به گونه ای که در گروه سنی ۱۰ تا ۲۹ سال رشد ۹۶٫۵ درصدی و در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال رشد باسوادی ۹۱ درصدی ثبت شده است.

,

وی، تاکید کرد: تلفیق مهارت خواندن و نوشتن با مهارت ICT یک روشی نو است که طی سال گذشته موفقیت های خوبی را داشته ایم.

,

باقرزاده، با تاکید براینکه در سال های ۹۱ تا ۹۵ رشد باسوادی در کشور نسبت به جهان رشد ۳ برابری داشته است، عنوان کرد: در آذربایجان غربی نیز این باسوادی نمود خوبی داشته و توانسته رشد ۳٫۰۲ درصدی را به خود اختصاص دهد.

,

وی، با بیان اینکه آذربایجان غربی همچنان فاصله زیادی با میانگین شاخص با سوادی در کشور دارد، بیان کرد: هیچ کشوری بدون مشکل و مساله نیست اما آنچه که کشور ها را از یکدیگر متمایز می کند قدرت و توانایی مدیران برای حل مشکلات است که این مساله می تواند در بهبود کیفیت نظام اموزش کشور نیز تاثیرگذار باشد.

,

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور،تاکید کرد: امیدواریم با برنامه ریزی مناسب و تخصیص بودجه در راستای جذب کودکان بازمانده از تحصیل در استان اهتمام بیشتری داشته و شاهد افزایش باسوادی باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه